چاله کن موتوری یا دستی

چاله کن موتوری یا این که دستی

یکی از اشکال دستگاه­های چاله کن، دستگاه چاله کن موتوری یا این که به عبارتی چاله کن دستی می­باشد. همین گونه چاله کن از پرفروش­ترین چاله کن­ها محسوب می­شود. اما همین چاله کن به نام­های دیگری هم شناخته می­شود مثل: چاله کن بنزینی، چاله کن برقی، چاله کن دست ساز و مته چاله کن.

از کاربردهای همین چاله کن می­توان به حفر چاله جهت فنس کشی، کاشت درختچه، نهال، تیرک­های چوبی و … اسم برد. همین چاله کن به برهان همین که به وسیله عضو (انسان) به کارگیری می­شود، دستگاه چاله کن دستی نامیده می­شود. به طور کلی هم همین چاله کن به دو جور کلی تقسیم بندی می­شود:

چاله کن دستی تک نفره

چاله کن دستی دو نفره

چاله کن موتوری تک نفره

این چاله کن مهم یک جور بوده و فقط یک نفر می­تواند با آن فعالیت نماید که به این خاطر چاله کن موتوری تک نفره اسم گرفته است. همین چاله کن مهم اقتدار موتور کمتری بوده و قطر مته­ های آن کاهش است. شما می­توانید به تنهایی به وسیله همین دستگاه چاله حفر کنید.

چاله کن موتوری دو نفره

این چاله کن مهم دو جور در ادامه دو طرف خویش بوده و اقتدار موتور آن زیاد عمده از گونه تک نفره آن است. همینطور از مته­ های با قطر بزرگتر تشکیل شده هست تا دو عضو به راحتی بتوانند از آن به کارگیری کنند. اعتنا نمایید که صد رد صد دو نفر از همین دستگاه به کارگیری نمایند تا به راحتی مهار شده و مکان گزینه حیث شما را حفر کند.

انواع مته­ های چاله کن موتوری

برای هر دو گونه چاله کن موتوری، چه تک نفره و چه دو نفره از مته­هایی به قطر 10 تا 35 سانتی متر به کارگیری می­شود. کالا تمامی مته­ ها از گونه فلز فولاد بوده که با مخلوط کربن و کروم به استحکام و اقتدار آن افزوده می­شود. از مختصات مته همین چاله کن که سبب ساز می­شود تا چه در ادامه زمین­های خشک و چه در ادامه زمین­های مرطوب بتوانید فعالیت کنید، ضد زنگ بودن آن است. همین مته­ ها به برهان وجود رزوه یا این که دندانه­ های با مسافت مشخص، به طور به طور همزمان نیز فعالیت حفاری را انجام دیتا و نیز خاک­های مازاد را از چاله خارج می­ریزند تا مالامال نشود.

قطر اشکال مته چاله کن دستی – گیربکسی

اندازه مته نوع چاله کن عمق چاله

10 سانتی متر مته چاله کن تک نفره 60 – 80 سانتی متر

15 سانتی متر مته چاله کن تک نفره 50 – 80 سانتی متر

20 سانتی متر مته چاله کن تک نفره 60 – 65 – 80 سانتی متر

30 سانتی متر مته چاله کن دو نفره 80 سانتی متر

35 سانتی متر مته چاله کن دو نفره 100 سانتی متر

 

موتور اشکال چاله کن­ های موتوری

موتور دستگاه چاله کن­ های دستی یا این که موتوری با اعتنا به تک نفره یا این که دو نفره بودن در ادامه اشکال گوناگونی وجود دارد. موتور همین چاله کن­ها بنزینی بوده و به شکل تک سیلندر و دو زمان به فروش می­رسند. همین موتورها از 1.5 اسب بخار تا 6 اسب بخار هستند.

در واقع موتور چاله کن تک نفره از 1.5 تا 3 اسب بخار و گونه دو نفره آن 3 تا 6 اسب بخار است. تام همین موتورها هندلی بوده و به وسیله گیربکس نیرو را به مته می­رساند. وزن دستگاه چاله کن دستی تک نفره سوای مته 8 و با مته 15 کیلوگرم و گونه دو نفره سوای مته 15 و با مته 35 کیلوگرم می­باشد. موتور به کارگیری شده در ادامه بر روی نوع های تک نفره یا این که دو نفره با اقتدار ذیل 4 اسب بخار معمولاً دو زمان – 2stroke – و در ادامه نوع های وسیع خیس معمولاً از موتور های عمود محور 4 زمان 4Stroke به کارگیری می شود.

 

مشخصات عمومی:

قطر مته در ادامه اشکال دستگاه­ها 10، 20 و 30 سانتی متر و حداکثر عمق حفاری 80 سانتی متر می­باشد.

محصول مهم فنر لرزش گیر است. چنانچه مته به یک مانع نظیر سنگ وسیع یا این که ریشه درخت بازخورد نماید، ضربه ی وارده را با گیربکس و موتور منتقل می کند. با کارگزاشتن فنر ضربه گیر، همین ضربات دمپ شده، به این معنی که از شدت آن ها کاسته می شود. در ادامه عاقبت به کارگیری از فنر ضربه گیر، ارتفاع قدمت قطعات چاله کن موتوری ارتقاء می یابد.

موتور چاله کن مهم اشکال گوناگون و حجم­های های گوناگون 43، 52 و 68 سی سی بوده و به جهت حفر گودال­های عمیق خیس از موتورهای قوی­تر با حجم فراتر به کارگیری می­شود. در ادامه موتور های مالامال اقتدار مقدار لرزش دستگاه کاهش بوده و فعالیت با آن ریلکس خواهد بود. همینطور تعداد چاله­ های حفر شده نیز در ادامه همین وضعیت عمده است.

گیربکس چاله کن­ ها عمده از گونه خشک است.

جدول برطرف کردن عیب

مشکل علت

روشن نشدن موتور بسته بودن دکمه ضمانت کننده قرار داشتن دکمه موتور بر روی off کارگزاشتن نشدن شافت گشتاور بر روی انتهای موتور خالی بودن بیش از میزان باک سوخت اندک بودن روغن موتور سوختن شمع

عدم کارگزاشتن یا این که جداکردن مته از دستگاه : قابلیت گیر نمودن جسمی خارجی خم شدن آداپتور شکسته یا این که پیچیدن فنر و کلید بالای مته

کند چرخیدن مته و عدم حفر زمین : فشار زیادرو به ذیل بر دیوار جانبی چاله (برای حل آن، مته را عقب کشیده و اذن بدهید مته مدتی با به دور بالا فعالیت کند)

داغ نمودن سیستم انتقال اقتدار یا این که گیربکس : همین نقص‌ در ادامه حد اندک ایرادی نداشته و معمولی هست البته در ادامه شکل داغ شدن دوچندان با نماینده فروش تماس بگیرید.

چرخیدن موتور در ادامه وضعیت خلاصی : اتصال­ها را آنالیز نموده و در ادامه شکل عدم برطرف کردن نقص‌ با نماینده فروش تماس حاصل کنید.

معایب چاله کن موتوری و رویه حل آن :

سفت نمودن خاک اطراف خود: به جهت مالامال نمودن چاله، خاک دیواره چاله را تخریب کنید.

دود نمودن به برهان داشتن موتور دو زمانه.

مناسب نبودن به جهت تام کاربردها به برهان قطر و ارتفاع محدود.

وزن بالا: از شاسی فرغونی به کارگیری نمایید.

گیر نمودن مته در ادامه درون زمین: خرید کردن دستگاه با اقتدار بالاتر.

وارد نمودن فشار به عضو و تحمل تمام گشتاور تولید شده به وسیله دستگاه.

مزایای به کارگیری از چاله کن موتوری یا این که دستی:

افزایش شتاب انجام کار

کاهش هزینه­های کارگری و نیروی انسانی

تنوع در ادامه کاربرد مانند: کشت نهال و درختچه، فنس کاری، چالکود و…

نکات ایمنی:

هرگز مته را قبل از خاموش نمودن از چاله خارج نیاورید.

هرگز از مته خراب و شکسته به کارگیری نکنید.

هرگز مته را سوای کارگزاشتن صحیح شافت گشتاور شفاف نکنید.

مته را صرفا در ادامه گاز تام به کارگیری کنید.

مقدار روغن و سوخت موتور را آنالیز نمایید.

همیشه از عینک ایمنی به کارگیری نمایید.

هرگز نگذارید فردی به دستگاه نزدیک شود.

بدن و لباس خویش را از قسمت­های متحرک به دور نگهدارید.

از قرار گرفتن قطعات ایمنی در ادامه مکان خویش اطمینان حاصل کنید.

از گوش­گیر و دستکش به کارگیری نمایید.

از شلوار گشاد به کارگیری نکنید.

چگونه دستگاه چاله کن موتوری یا این که دستی را شفاف کنم؟

زمان کل: 5 دقیقه

ابتدا دکمه دستگاه را در ادامه وضعیت شفاف یا این که on قرار دهید

دستگاه مهم دکمه شفاف و خاموش می باشد.

و آنگاه ساسات دستگاه را بکشید.

بنزین را از نصیب پستونکی به داخل عضو ریخته و هندل را بکشید تا موتور شفاف شود.

حالا چاله کن را به شکل عمودی بر روی حوزه‌ گزینه حیث خویش بر روی زمین قرار دهید.

حالا می­توانید گاز دستگاه را گرفته و زمین را رخنه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *