تخریب ده‌ها خانه متعلق به فلسطینی‌ها در النقب با حمایت‌های بن‌گویر



منابع خبری از تخرب ده‌ها خانه متعلق به فلسیطنی‌های النقب در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، بولدوزرها و ماشین‌آلات سنگین رژیم صهیونیستی امروز -چهارشنبه- با حمایت پلیس این رژیم تخریب ۴۷ منزل متعلق به خاندان ابوعصا در وادی الخلیل در نزدیکی روستای ام بطین واقع در منطقه النقب در اراضی اشغالی ۴۸ را آغاز کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، کمیته عالی عرب‌های النقب اعلام کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا خاندان ابوعصا را مجبور به مهاجرت به مناطق دیگر کند و یکی از خیابان‌های خود را گسترش دهد.

در این گزارش آمده است: پلیس صهیونیستی مانع تجمع و اعتراض مردم به جنایت تخریب خانه‌ها و کوچاندن مردم آن می‌شود و تخریب خانه‌ها در منطقه النقب اقدامی بی‌سابقه علیه شهروندان عرب فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی است.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی تخریب ده‌ها خانه فلسطینی در النقب به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز را آغاز کرده است.

براساس این گزارش، «بدوی‌»های فلسطین ساکنان اصلی النقب به شمار می‌روند اما با برپایی رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ بیتشر آن ها به اجبار کوچانده شدند و از مجموع ۹۲ هزار فلسطینی بدوی تنها ۱۱ هزار نفر در این منطقه ماندند که رژیم صهیونیستی شرایط سختی برای آن‌ها ایجاد کرد و اراضی آن‌ها را اشغال کرد.

در این راستا، ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت تخریب ده‌ها خانه در النقب گامی مهم در راستای باز پس‌گیری قدرت است. وی گفت: پلیس اسرائیل جنگ وحشیانه‌ای علیه کسانی که زمین را گرفتند و به دنبال ایجاد واقعیت دیگری هستند، آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *