جزئیات سومین جشنواره طب ایرانی مشخص شد


نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: این جشنواره با هدف شناسایی و حمایت از دانشمندان و مبتکران پیشرو و ایجاد بستری برای بهره وری بیشتر برگزار می شود. گسترش بازارهای مبتنی بر دانش و تخصص و تعامل چندوجهی بین مراکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی طب ایرانی در سطح ملی و در زمینه‌های طب ایرانی، داروسازی سنتی و تاریخ پزشکی.

مدیرکل طب مکمل ایران با بیان اینکه جشنواره طب ایرانی فرصتی برای معرفی برترین دانشمندان و فناوران حوزه پزشکی ایرانی و دانشگاهی است، تصریح کرد: با توجه به دستاوردهای علمی فراوانی که در این زمینه حاصل شده است. طب ایرانی، داروسازی سنتی و تاریخ طب در این سالها، در نتیجه برگزاری چنین جشنواره هایی ضروری است که بتواند گوشه ای از پژوهش و تولید علمی را ارائه دهد و به شناخت این مکتب غنی و علمی آن کمک کند. و توسعه منطقی

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال 1401 به عنوان «تولید; بر اساس دانش و اشتغالزایی» مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم پیشرفت و نوآوری در عرصه علم و فناوری و همچنین فرصت های بالقوه مکتب غنی پزشکی ایران در عرصه تولید، کارآفرینی و دانش تکنولوژی مبتنی بر؛ شعار سومین جشنواره طب ایرانی این است: «طب ایرانی; مسیر پیشرفت و نوآوری علمی»؛ انتخاب شد.

حسینی یکتا درباره بخش های مورد ارزیابی در این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره، بخش علمی با آموزش، پژوهش، درمان، فناوری، بخش بین الملل، پیشکسوتان، بخش ویژه با جمعیت جوان، فرهنگی و هنری با محورهای فیلم کوتاه و مستند، عکس، فیلم، پوستر و اینفوگرافیک، داستان برای کودکان، خوشنویسی و بخش دانش آموزی با داستان نویسی، نقاشی، اسباب بازی، تخته و بازی های رایانه ای فعال است.

مدیرکل سازمان پزشکی کشور و وابسته به وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل شیوع بالای کووید-19 و اینکه یکی از مشکلات اساسی در حوزه درمان بود، در نظر داشتیم. وی گفت: امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جمعیت جوان و دغدغه هایی که در این زمینه وجود دارد، تصمیم گرفتیم یکی از محورهای جشنواره را به جمعیت جوان اختصاص دهیم. و قرار است در این بخش یک برگزیده داشته باشیم که در شاخه های مختلف مرتبط حضور داشته باشد.وی با جوانان جمعیت ایران و پزشکی برنامه های ویژه برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش، آموزش های ناباروری با رویکرد طب ایرانی انجام می شود. چه به صورت حرفه ای ارائه شده باشد و چه برای عموم مردم. در حوزه پژوهشی، طرح های پژوهشی مرتبط با ناباروری و یا شاید کتاب های پژوهشی که در این زمینه تالیف شده و یا مقالاتی که در این زمینه منتشر شده است و همچنین کارهای فرهنگی خاصی که در زمینه ناباروری انجام شده است. و جوانان جمعیت، در این بخش از انتخابات

حسینی یکتا گفت: صاحب نظران حوزه طب ایرانی، داروسازی سنتی و تاریخ طب، پژوهشگران، محققان و دانشمندان، پزشکان، هنرمندان، دانشجویان، معلمان و علاقمندان به حوزه نرم افزار و هوش مصنوعی و نیز فعالان حوزه حوزه فناوری و دانش می تواند برای ثبت نام در این جشنواره از سامانه سوم جشنواره طب ایرانی به نشانی http://pmfestival.ir استفاده کند.

به گزارش فارس، متقاضیان شرکت در این جشنواره باید اصل آثار و مدارک خود را تا 9 آذرماه در سامانه سومین جشنواره طب ایرانی بارگذاری کنند. در نهایت پس از ارزیابی آثار، مراسم اختتامیه در 13 بهمن ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *