نکات رژیم غذایی برای افراد مجرد


1. توجه به ترتیب غذا خوردن

غذا خوردن در زمان معمول یک قانون سختگیرانه نیست، بلکه یک اصل مهم برای حفظ سلامت بدن است. باید ترتیب وعده های غذایی و همچنین زمان خواب و بیداری را در نظر گرفت. البته زمان غذا را می توان 30-45 دقیقه تغییر داد. برای داشتن وعده های غذایی منظم باید حداقل زمان پخت را در نظر گرفت تا احساس ضعف در این فاصله منجر به تنقلات یا پرخوری نشود.

2. توجه به سازمان غذا

اگر غذا همیشه به همین صورت تهیه شود، انگیزه و اشتها کاهش می یابد زیرا غذا تکراری به نظر می رسد. برنامه ریزی غذا فقط مربوط به مهمانی نیست و حتی اگر تنها زندگی می کنید، داشتن انواع سبزیجات و سس ها برای سرو غذا می تواند کمک کننده باشد. جمع آوری سبزیجات با غذا علاوه بر تحریک اشتها به افزایش احساس سیری و تامین ویتامین ها کمک می کند.

3. فریز کردن محصولات

معمولاً تهیه برخی از غذاها مانند دل، سوپ و آش برای یک نفر دشوار است و افرادی که تنها زندگی می کنند تمایل چندانی به طبخ چنین غذاهایی ندارند. اما یک راه حل ساده برای تنوع غذا و لذت بردن از طعم غذاهای مختلف این است که غذا را برای 4-6 نفر بپزید و سپس برای هر وعده غذایی برای یک نفر بسته بندی کنید. غذاهای آماده نیز برای شرایطی که فرد تمایلی به آشپزی ندارد عالی است.

4. تهیه لیست خرید

کسانی که تنها زندگی می کنند علاوه بر توجه به ذائقه باید به میزان غذای مصرفی نیز توجه کنند. برخی از غذاها مانند پنیر، گوجه فرنگی، خیار و … پس از چند روز طعم اولیه خود را از دست می دهند یا خراب می شوند. بنابراین بهتر است غذای تازه تهیه کنید تا مجبور به خوردن غذاهای مکرر نشوید.

5. تهیه لیست فست فودها

لیستی از غذاهایی که در مدت زمان کوتاهی آماده می شوند را در کمد یا یخچال بچسبانید تا بتوانید به سرعت غذاهای مختلف را تهیه کنید. از طرف دیگر، همیشه مقداری لوبیا و سبزیجات پخته در فریزر داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان یک غذای مقوی و خوشمزه درست کنید. به یاد داشته باشید، انجماد مرغ و ماهی چاشنی شده نیز باعث صرفه جویی در زمان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *