بازتاب سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل در رسانه های جهان عرب



رسانه های عرب زبان با پوشش گسترده سخنان سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهارات وی در حوزه های مختلف را در اولویت اخبار خود قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنرانی سیدابراهیم رئیسی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه در نیویورک برگزار شد و در رسانه های جهان عرب بازتاب داشت.

شبکه خبر”الان خبروی به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت: «برخی کشورها از برنامه هسته ای ایران بهانه ای برای فشار بر تهران سوء استفاده می کنند» و بخش عربی این شبکهیورونیوزوی نوشت: آقای رئیسی در سازمان ملل اعلام کرده است که تهران به دنبال سلاح هسته ای نیست.

شبکه “النجبهعراق بر سخنان رئیس جمهور تاکید کرد که گفت: ما از حقوق بشر و حقوق مظلومان جهان حمایت می کنیم.

شبکه “المناروی در گزارش خود اعلام کرد که رئیس جمهور ایران عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بالا برد.

شبکه “روسیه الیوموی در پوشش سخنان رئیس جمهور ایران در سازمان ملل به نقل از رئیسی نوشت: نظام کنونی جهانی دیگر حمایت نمی شود و نظام جدیدی در حال شکل گیری است.

المرقس الفلسطینی برای اطلاعوی همچنین سخنان رئیسی در حمایت از فلسطین را برجسته کرد و به نقل از وی گفت: رژیم صهیونیستی که بیش از هفتاد سال آپارتاید، تجاوز و کشتار زنان و کودکان را پشت سر گذاشته است، بزرگترین زندان روی زمین را در غزه ساخت. ادامه شهرک‌سازی و تصاویر گریه‌های فلسطینیان مظلوم در نتیجه غصب زمین‌ها، خانه‌ها و مزارع و کشتار فرزندانشان به همگان نشان می‌دهد که هفت دهه ظلم و اشغال اسرائیل پایانی ندارد. . این رسانه این عبارت از رئیس جمهور ایران را به عنوان تیتر گزارش خود انتخاب کرد: رژیم اشغالگر قدس نمی تواند شریک صلح و امنیت باشد.

شبکه خبر”السومریهوی همچنین پس از انتشار تصاویری از رئیسی که عکس سردار سلیمانی را در دست دارد، نوشت که رئیس جمهور ایران در سخنرانی روز چهارشنبه خود در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار مجازات دونالد ترامپ شده بود.

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک وی همچنین به سخنرانی رئیس جمهور ایران پرداخت و به نقل از رئیس جمهور نوشت: آیا استفاده از سلاح هسته ای دنیا را به پای میز عدالت آورده است؟ کشتار صدها هزار کودک یمنی، عراقی و سوری در خدمت کدام هدف انسانی بود؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *