طرز تهیه دسر رژیمی با طعم قهوه و شکلات


دسرها یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین غذاهای دنیا هستند. در این میان دسرهای میوه ای با عطر و طعم بسیار لذیذ و دلپذیر هستند و طرفداران خود را دارند. دسرها معمولا بعد از غذا سرو می شوند. زیرا شیرینی آنها به هضم بهتر غذا کمک می کند. بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند یا بیماری هایی مانند دیابت دارند، خوردن شیرینی جات ممنوع است و به همین دلیل نمی توانند از طعم خوب دسرها لذت ببرند.

دسرهایی که با شیرین کننده های طبیعی مانند عسل درست می شوند، می توانند حس خوشایند یک دسر خوشمزه را به این افراد القا کنند. طرز تهیه یک دسر رژیمی خوشمزه با طعم قهوه و شکلات و همچنین نکات مهم مربوط به تهیه آن در ادامه این مطلب به شما کاربران عزیز ارائه می شود.

مواد لازم برای تهیه یک دسر رژیمی

شیر: 2 لیوان
قهوه آماده: نصف لیوان
پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری
عسل: سه قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین: 1 قاشق غذاخوری

نکاتی در مورد مواد خام

پودر ژلاتین

نکاتی در مورد پودر ژلاتین

ژلاتین ماده ای بی رنگ و بی مزه است که از کلاژن به دست می آید که در برخی از قسمت های بدن حیوانات وجود دارد. همیشه از روش مارمی برای حل کردن پودر ژلاتین استفاده کنید. بنابراین ظرف را با پودر ژلاتین و آب روی حرارت دم بکشید. توجه داشته باشید که اگر ژلاتین را در دمای خیلی بالا ذوب کنید، بوی نامطبوعی به مشام می رسد. همچنین یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل 4 ورق ژلاتین است. پودر ژلاتین را باید در ظرف دربسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید. پس از باز کردن بسته بندی پودر ژلاتین تا 6 ماه فرصت دارید تا از آن استفاده کنید و پس از این مدت خاصیت خود را از دست می دهد.

طرز تهیه دسر رژیمی

دسر رژیمی

1- شیر را در ظرف مناسبی بریزید. سپس قهوه دم کرده را به همراه پودر کاکائو به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.
2- پودر ژلاتین را با دو قاشق غذاخوری آب سرد و بخار در کتری یا سماور در حال جوش مخلوط کنید تا حل شود و شفاف شود. سپس آن را به قابلمه شیر اضافه کرده و هم بزنید.
3- در مرحله آخر عسل را اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و پنج تا هفت دقیقه هم بزنید و سپس اجاق گاز را خاموش کنید.
4- دسر آماده را در لیوان ها یا کاسه های مورد نظر بریزید و به مدت 5 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا بسته شود. سپس سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *