با دندان درد کودکان چه کنیم؟ + درمان سریع گیاهی در خانه


نکاتی برای دندان درد کودکان

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ نکته اینجاست که صرف نظر از میزان و کیفیت این ناراحتی، بهترین راه برای درمان دندان درد کودک مراجعه به دندانپزشک اطفال است. اما این احتمال وجود دارد که همانطور که منتظر روز ملاقات هستید، وسوسه شوید که از داروهای خانگی به عنوان مسکنی فوری برای دندان درد کودک خود استفاده کنید تا مجبور نباشید کودک دلبندتان را با ناراحتی ببینید.

دندان درد در کودکان معمولاً نشانه آسیب یا عفونت است. با تماس سریع با پزشک، کودک درمان و مراقبت های لازم را دریافت خواهد کرد. بدون وخامت. اما فرض کنید بنا به دلایلی باید از مسکن برای دندان درد کودک استفاده کنید. اگر چنین است، تا انتها با ما همراه باشید.


در این زمینه بخوانید؛

کدام دندان بیشتر درد می کند؟ بخوانید تا بفهمید چرا

روشهای خانگی و فوری و سریع تسکین و درمان دندان درد

علت و درمان دندان درد که در شب به سراغ ما می آید


علت دندان درد در کودکان چیست؟

دندان درد کودکان

ما می دانیم که شما می خواهید در اسرع وقت بدانید که درمان های خانگی برای دندان درد در کودکان چیست. اما قبل از آن بهتر است بدانید چه چیزی می تواند باعث این درد شود. بسته به شدت، دندان درد ممکن است نشانه ای از موارد زیر باشد:

غذا بین دندان‌ها گیر می‌کند (این کار به دندان‌ها فشار می‌آورد و بین آن‌ها فاصله ایجاد می‌کند؛ همچنین ریشه و خط لثه را تحریک می‌کند)

ترک خوردگی مینای دندان یا شکستگی دندان

شل شدن یا افتادن از پرکردگی دندان

رویش دندان های مولر کودک

دندان قروچه

پوسیدگی

البته، اگر کودک شما جوان است، ممکن است نتواند به طور شفاهی و دقیق به شما بگوید که کدام دندان درد می کند، چگونه درد می کند، یا اینکه برای دندان درد باید فوراً مسکن مصرف کند!

با این حال، مطمئن شوید که نشانه های غیرکلامی مبنی بر اشتباه بودن چیزی مانند غرغر کردن، مشکل در خوابیدن، تغییرات ناگهانی در عادات غذایی (مثلاً غذا نخوردن) و ساییدن مداوم دندان ها، لثه ها یا فک ها را ارائه دهید.

درمان های خانگی دندان درد در کودکان

دندان درد کودکان

اکنون که درک بهتری از علت این اتفاق دارید، بیایید ببینیم چه چیزی برای دندان درد در کودک مفید است. لطفا توجه داشته باشید که اگر کودک شما به هر یک از محصولات زیر در این لیست حساسیت دارد، از این روش برای درمان دندان درد کودک استفاده نکنید.

از الکل (به هر شکل یا مقدار) برای تسکین درد استفاده نکنید. الکل نه تنها درد را تسکین نمی دهد، بلکه می تواند باعث سوختگی الکلی در دهان کودک شود.

با محلول آب نمک گرم بشویید

تسکین فوری دندان درد در کودک که کاملا بی خطر است، شستشوی دهان کودک با آب نمک است. نمک باکتری ها را از بین می برد و آب گرم با کاهش التهاب، التهاب لثه را کاهش می دهد. نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید و مانند دهانشویه در دهان بچرخانید.

با کمک خمیر سیر

شما همچنین می توانید از سیر برای درمان دندان درد کودک در خانه استفاده کنید. اگرچه می دانیم که بوی مطبوعی ندارد و ممکن است برای کودک شما بسیار تند باشد. با این وجود، این ماده هنوز هم پاسخی قدرتمند به این سوال است که “کودک برای دندان درد چه فایده ای دارد؟”

سیر دارای خواص ضد باکتریایی شناخته شده است. خواصی که به شما امکان می دهد باکتری های مضر ایجاد کننده پلاک دندان را از بین ببرید. سیر همچنین به عنوان یک مسکن عمل می کند.

برای تهیه این مسکن سریع دندان درد کودک، یک یا دو حبه سیر را له کنید. وقتی خوب مخلوط شدند، کمی از آن را با گوش پاک کن تمیز روی ناحیه دردناک بمالید. همچنین افزودن کمی نمک به این خمیر می تواند تحریک ناشی از عفونت را کاهش دهد.

از کمپرس سرد استفاده کنید

این یک راه مطمئن و مطمئن برای تسکین دندان درد کودک است. فقط باید کمپرس سرد روی گونه کودک و نزدیک به محل التهاب قرار دهید. با انقباض عروق خونی و کاهش تورم و التهاب به تسکین دندان درد در کودکان کمک می کند.

کمپرس را به مدت 20 دقیقه روی ناحیه دردناک نگه دارید و این روش را هر ساعت یک بار تکرار کنید تا درد از بین برود.

استفاده از چای کیسه ای نعناع

نعناع شاید خوشمزه ترین مسکن کودک باشد، برخلاف برخی از داروهای عامیانه برای درمان دندان درد کودک که طعم چندان خوبی ندارند! (در قسمت های بعدی به پیشنهادات طب عامیانه نیز خواهیم پرداخت).

برای تسکین درد و تسکین لثه های حساس می توانید از چای کیسه ای نعناع استفاده کنید. یک چای کیسه ای نعناع تازه استفاده شده را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید. و سپس آن را بین گونه و لثه کودک قرار دهید تا از ناراحتی کودک کم شود.

اگر چای کیسه ای نعناع ندارید، یک درمان خانگی جایگزین (اما مشابه) برای دندان درد کودک این است که چند قطره اسانس نعناع را با روغن میخک مخلوط کنید، یک تکه پنبه را در آن خیس کنید و روی ناحیه دردناک بمالید.

استفاده از مسکن های بدون نسخه

اگر ناراحتی کودک ادامه یابد، دندان درد کودک چه فایده ای دارد؟ در این صورت می توان از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و استامینوفن برای کاهش درد استفاده کرد. البته با یک نکته مهم! مطمئن شوید که دوز توصیه شده برای کودکان را رعایت می کنید.

توصیه می کنیم حداقل با دندانپزشک کودکتان تلفنی مشورت کنید تا دوز مسکن اورژانسی برای دندان درد کودکتان را تا زمان ویزیت تعیین کنید.

شستشو با پراکسید هیدروژن رقیق شده

پراکسید هیدروژن یک راه حل موثر برای درمان دندان درد در کودکان ناشی از عفونت است. اما اگر بلعیده شود می تواند خطرناک باشد. بنابراین اگر کودک شما کوچک است، می توانید روش دیگری را امتحان کنید.

برای شستشوی دهان کودک به مدت 30 ثانیه محلول سه درصدی تهیه کنید. پس از تف از کودک بخواهید چندین بار دهان را با آب شستشو دهد.

استفاده از آویشن به عنوان دهانشویه

آویشن دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است و جدای از تمام مصارف دارویی آن به عنوان یک درمان خانگی برای دندان درد کودکان نیز استفاده می شود.

چند قطره اسانس آویشن و کمی آب را مخلوط کرده و با پنبه روی ناحیه ملتهب بمالید. همچنین می توانید یک فنجان دمنوش آویشن درست کنید تا وقتی خنک شد کودکتان از آن به عنوان دهانشویه استفاده کند.

استفاده از روغن میخک

روغن گل میخک

میخک همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و به مبارزه با دندان درد در کودکان کمک می کند. این ماده حاوی اوژنول است که نوعی بی حس کننده طبیعی است. و همچنین در روش های درمان دندان درد کودکان در طب عامیانه ذکر شده است.

یک تکه کوچک پنبه را به روغن میخک آغشته کنید و روی محل درد بمالید. بسته به شدت، کودک شما همچنین ممکن است یک میخک را بجود تا روغن آن آزاد شود و برای کاهش ناراحتی آن را حدود 30 دقیقه روی ناحیه دردناک نگه دارد.

با ژل آلوئه ورا ماساژ دهید

شاید وقتی در اینترنت جستجو می کردید که چه چیزی برای دندان درد کودک مفید است، انتظار دیدن این ماده را نداشتید. اما نکته اینجاست که آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی است و به کشتن باکتری های موجود در دهان که باعث پوسیدگی دندان می شوند کمک می کند. به سادگی ژل آلوئه ورا را روی ناحیه دردناک بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

درمان دندان درد در کودکان با طب عامیانه

طب عامیانه نیز چندین مسکن فوری برای دندان درد کودک ارائه می دهد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

چای بابونه بنوشید

استفاده از خمیر زردچوبه

با استفاده از خمیر پودر زنجبیل و آب

سرکه، نمک و دهانشویه را در دهان بچرخانید

استفاده از روغن درخت چای به عنوان دهانشویه (چند قطره) و آب گرم

جدای از این موارد، درمان های طب عامیانه برای دندان درد کودکان شامل مواردی است که در بالا توضیح دادیم. از جمله کمک گرفتن از سیر، روغن میخک و نعناع.

درمان دندان درد کودکان با مراجعه به دندانپزشک اطفال

دندان درد کودکان

اگر نمی توانید فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید، می توانید درمان های خانگی برای دندان درد کودک را امتحان کنید. اما اگر کمکی نکردند و درد به تدریج بیشتر شد، تأخیر غیرقابل قبول است! در اسرع وقت به کلینیک دندانپزشکی اورژانس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *