بانک سوئیسی در آستانه افزایش نرخ بهره است



در گزارش سپتامبر، بانک ملی سوئیس قصد داشت نرخ بهره را حداقل 50 واحد پایه افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، روزنامه سوئیسی گزارش داد که بانک ملی سوئیس قصد دارد در اعلامیه بعدی سیاست پولی خود در ماه سپتامبر، نرخ بهره را 50 یا 75 واحد افزایش دهد.

ماه گذشته، بانک مرکزی برای اولین بار در 15 سال گذشته نرخ کلیدی را افزایش داد و اندکی بعد، توماس جردن، رئیس کل بانک مرکزی گفت که ادامه فشارهای تورمی به معنای تشدید بیشتر است.

آمارهای منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که تورم در سوئیس در ماه ژوئن به بالاترین میزان در 29 سال گذشته یعنی 3.4 درصد افزایش یافت که از انتظارات اقتصاددانان پیشی گرفت و برای اولین بار از سال 2008 از سه درصد گذشت. این پنجمین ماه متوالی است که تورم از محدوده هدف بانک ملی 0 تا 2 درصد فراتر رفته است.

این روزنامه اعلام کرد که بانک مرکزی قصد دارد در اعلامیه سیاست پولی برنامه ریزی شده بعدی خود در 22 سپتامبر، نرخ بهره را از منفی 50 واحد به 0.25 درصد افزایش دهد، اگرچه از آن زمان به بعد ممکن است تغییر کند.

در صورت رشد بیشتر تورم، نرخ بهره ممکن است 75 واحد افزایش یابد.

برخی از تحلیلگران می گویند که بانک مرکزی سوئیس می تواند تا 22 سپتامبر نرخ بهره را افزایش دهد، نه چندان دور از افزایش برنامه ریزی شده نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در نشست شورای حاکمیتی خود در روز پنجشنبه.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *