عمر حکیم: ساختار هماهنگی شیعیان برای معرفی سریع نخست وزیر جدی است



رئیس جریان حکمت ملی عراق با درخواست از احزاب کردی برای توافق بر سر نامزد ریاست جمهوری، تاکید کرد که ساختار هماهنگی شیعیان این کشور برای معرفی سریع نخست وزیر جدی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق عراق، عمر حکیم، رئیس جنبش ملی حکمت در نشست عشایر استان بابل گفت: برادران ما در هماهنگی هستند (که شامل همه احزاب سیاسی شیعه عراق به جز نهضت صدر) تحت نظر نامزدی برای پست نخست وزیری، آنها در مورد کابینه وزیران آینده جدی هستند و به سمت تشکیل کابینه خدمات ملی حرکت می کنند.

همچنین عمر حکیم بار دیگر از سران احزاب کردستان عراق خواست تا بر سر نامزدی ریاست جمهوری و یا سازوکار معرفی وی به توافق برسند تا همزمان با اولین جلسه پارلمان در چند روز آینده تایید شود. چند روز پس از تعطیلات مجلس

رئیس نهضت ملی حکمت در ادامه تاکید کرد که در کابینه بعدی حضور نخواهم داشت، بلکه در برابر مردم مسئولیت تداوم تلاش ها را برای گرد هم آوردن رویکردها، تشویق، ایجاد انگیزه و کمک به تشکیل کابینه به عهده می گیرد.

ساختار هماهنگی شیعیان عراق که شامل تمامی احزاب شیعه در این کشور به جز جنبش صدر است، پیشتر در نشستی در خانه عمر حکیم از پارلمان عراق خواسته بود که در هفته جاری جلسه ای برگزار کند و رئیس جمهور را برای آماده سازی مقدمات برگزاری انتخابات انتخاب کند. تشکیل کابینه بعدی

برخی منابع جزئیات دیدار خود در خانه عمر حکیم را فاش کردند و اعلام کردند که این گروه ها بر سر نامزدی نورا مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون برای نخست وزیری کابینه آینده عراق اختلاف نظر دارند.

فراکسیون های سیاسی در پارلمان عراق با تشکیل کابینه جدید بر اساس اصول مشارکت، توازن و اجماع اعلام شده در 23 ژوئن توسط مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان موافقت کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *