قول حراج و سهام برای به دست آوردن رای زنان




انتخابات و حق رأی یکی از مظاهر اصلی مشارکت زنان در سیاست است. در انتخابات امسال 1400 ، به گفته وزارت امور داخله ، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر حق رای دارند که نیمی از آنها زن هستند. بنابراین واضح است که حضور آگاهانه زنان در پای صندوق های رای و مشارکت سیاسی آنها در انتخاب رئیس جمهور بعدی با 50 درصد زنان در صندوق های رای بسیار مهم است. از سوی دیگر ، زنان به دلیل نقش اصلی مادر و همسر در کانون خانواده قدرت نفوذ زیادی بر سایر اعضای خانواده دارند و همچنین می توانند شوهران و فرزندان خود را متقاعد کنند تا نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند. بر این اساس ، نامزدهایی که بتوانند نظرات و آرای جامعه زنان را جلب کنند ، احتمال بیشتری دارد که صندوق را پر کرده و در انتخابات عمومی جامعه پیروز شوند. با این حال ، این امر باعث شده است که برخی از نامزدها به قدرت زنان در انتخاب و تحت تأثیر قرار دادن سایر اعضای خانواده برای پر کردن رای خود ، استفاده از زنان و مشکلات آنها به عنوان ابزار و دادن وعده های دروغین یا اغراق در حاشیه های خاص برای کم اهمیت جلوه دادن چالش ها برای جلب توجه پی ببرند. و نگاه مثبتی به جامعه زنان دارد. این تاکتیکی است که قبلاً هر چهار سال یکبار تکرار شده است و بسیاری از نامزدها هستند که وعده های رنگارنگی به امید رای زنان داده اند و پس از تصاحب کرسی دولت یا مجلس ، اولین چیزی که فراموش کرده اند این زنان است. وعده ها. جامعه ثابت کنید که وعده ها و حرفه های آنها استفاده از زنان فقط به عنوان ابزار مشارکت سیاسی و پر کردن سبد آرایش بود! با این حال ، جامعه زنان ، مانند دیگر بخشها و نمایندگان جامعه امروز ، به رشد و بلوغ سیاسی بیشتری دست یافته است و به جای تکیه بر وعده های رنگارنگ و شعارهای انتخاباتی حقوق و عدالت زنان ، به گزارشها و عملکرد افراد و جریانهای سیاسی توجه خواهد کرد. به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *