کمبود پزشک مانع از معرفی سیستم ارجاع می شود / همکاری سیستم پزشکی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدرضا میرزایی در دهمین نشست کارگروه نظام ارجاع به صندوق صحت عامه گفت: طرح سیستم ارجاع به صندوق بیمه دولتی حدود 10 ماه پیش در 4 استان کردستان آغاز شد. ، کرمان ، یزد و آمادگی چهارمحال و بختیاری روند ویزیت بیماران آغاز شده است. در حال حاضر ، در 4 استان کشور 450،000 نفر توسط 400 پزشک تعیین می شوند و بازدید اصلی از این استانها از حدود 8 ماه پیش آغاز شده است ، به طوری که هنوز بیش از 65 درصد از جمعیت 4 استان ویزیت های اولیه را دریافت کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه چهار استانی که کمترین مشکل را دارند بر روند اجرای سیستم ارجاع نظارت می کنند ، افزود: در هفته های اخیر استانها اقداماتی را برای کاهش جمعیت و از بین بردن همپوشانی و همچنین بیمه گذاران صندوق بیمه دولتی انجام داده اند. کتابچه های منقضی شده است. “پزشک خانواده از ویزیت مقرر ، اطلاعات و مشخصات آنها تصحیح شده و در نهایت توسط مدیریت استان تأیید می شود.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران نیز اظهار داشت: طی سه ماه گذشته این اقدام در 6 استان دیگر از جمله همدان ، لرستان ، کرمانشاه ، گلستان ، کهیلویه ، بور احمد و ایلام راه اندازی شده است. بنابراین در این استانها حدود 400 هزار نفر توسط پزشکان منصوب شدند و تقریبا 400 پزشک توسط خانواده قرارداد بسته شدند.

به گفته میرزایی ، سیستم ارجاع در حال حاضر در 10 استان فعالیت می کند ، جایی که حدود 900000 نفر توسط حدود 820 پزشک تعیین شده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه مشکلات قوه مجریه در 4 استان به حداقل رسیده است ، طرح نظام ارجاع به صندوق بیمه دولت از ابتدای مهرماه در سطح ملی برای اجرا در سراسر استان به سایر استانها منتقل شده است. کشور.” این استانها نیز باید این کار را انجام دهند.

میرزایی تاکید کرد که پس از اجرای موفق و کامل طرح سیستم ارجاع در بین جمعیت صندوق بیمه دولتی دولتی ، سازمان بیمه سلامت ایران در نظر دارد این طرح را با سازوکار بهتری در سایر صندوق ها اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *