#از_تسیم بپرسید: بیت کوین چیست؟ معدن در ایران به چه معناست؟ – اخبار #به عنوان_تسنیم_تسکین تسنیم


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، تولید ارزهای مجازی در کشور شغلی است که چندین ماه در شهرهای مختلف رونق گرفت و تعداد زیادی از جوانان را مجبور کرد تا برای کسب سود به این فعالیت روی آورند. به

تمایل به استخراج بیت کوین در بین گروه های مختلف مردم آنقدر زیاد است که بانک مرکزی به طور رسمی اعلام کرده است: استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در همه مراکز پولی و مالی ممنوع است.

البته ابوالقاسان فیروزآبادی در گفت وگو با تسنیم اعلام کرد: طرحی برای قانونی شدن موضوع با استفاده از نظرات نهادهای ذیربط مانند بانک مرکزی ، وزارت نیرو ، بورس و … تهیه و به تصویب دولت رسیده است. کمیسیون اقتصادی ، اما تا کنون کابینه در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: ما قانون معدنکاری در کشور نداریم و به همین دلیل نمی توانیم بگوییم آنچه توسط برخی افراد انجام می شود خلاف قانون است زیرا قانونی وجود ندارد که با آن مغایرت داشته باشد.

گسترش فعالیت های بیت کوین در کشور نیز واکنش وزارت نیرو را برانگیخته است ، زیرا این فعالیت ها مقادیر زیادی برق مصرف می کنند که منجر به افزایش چشمگیر مصرف برق در کشور شده است.

در همین حال علی لاریجانی رئیس مجلس نیز به گسترش استخراج بیت کوین در ایران پاسخ داد و گفت: این اقدام خلاف قانون است زیرا استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف می کند.

در این گزارش ، ما به س fromالی از مخاطبان تسنیم پاسخ دادیم که پرسیدند بیت کوین چیست و فرآیند استخراج بیت کوین در ایران چگونه است.

* بیت کوین چیست؟

بیت کوین یکی از مهمترین ارزهای مجازی در جهان است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. بیت کوین یک شبکه غیر متمرکز است و هیچ آژانس یا نهاد خاصی وجود ندارد که تراکنش ها را تأیید کند یا شبکه را کنترل کند ، و این نقش را ماینرها برای حفظ امنیت و ثبات شبکه بیت کوین ایفا می کنند. با افزایش تعداد ماینرها ، امنیت و ثبات شبکه بیت کوین افزایش می یابد و از سوی دیگر ، پیچیدگی استخراج بیت کوین نیز افزایش می یابد.

بیت کوین در واقع یک کد یا رمز رایانه ای است که با استفاده از محاسبات سخت و وقت گیر ریاضی به دست می آید. قیمت فعلی هر واحد بیت کوین در جولای 2019 حدود 11 هزار دلار است که معادل حدود 140 میلیون تن است.

سودآوری تولید ارزهای مجازی آنقدر وسوسه انگیز است که تعداد زیادی از واحدهای تولیدی تولید را رها کرده و کدهای ارزی تولید می کنند.

* ماینر کیست؟

ایجاد بیت کوین به دستگاه های رایانه ای به نام ماینر نیاز دارد و به زمان و برق زیادی نیاز دارد. این دستگاه ها گرمای زیادی از خود ساطع می کنند.

برخی تصور می کنند که استخراج بیت کوین گران نیست یا بسیار ساده و آسان است. اگرچه استخراج بیت کوین مستقیماً برای خرید بیت کوین هزینه ندارد ، اما یک معدنچی پول زیادی را برای خرید ماینر (تجهیزات استخراج بیت کوین) هزینه می کند.

معدنچیان ، که ماینر نامیده می شوند ، از استخراج بیت کوین بیت کوین به دست می آورند و می توانند آنها را بفروشند و ارز کشور خود را دریافت کنند.

معدنچیان یا استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال ، علاوه بر سود بسیار خوب ، وظیفه حیاتی خود را نیز حفظ شبکه ارزهای دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال بر عهده دارند.

بنابراین به طور کلی ؛ معدنچیان ارز دیجیتال نمی خرند و آن را از شخص دیگری دریافت نمی کنند ، بلکه آن را با هزینه و انرژی بالا تولید می کنند.

علاوه بر پاداش 12.5 بیت کوین برای استخراج بلاک ، ماینرها یا ماینرها برای تأیید تراکنش ها و پیوستن به بلاک چین بیت کوین دریافت می کنند ، در واقع هزینه هایی که کاربران بیت کوین آن را یک تراکنش می دانند.

بنابراین ، وظیفه ماینرها تأیید تراکنش قبلی در بستر بلاک چین بیت کوین است. این قانون یا فرآیند توسط خالق بیت کوین ایجاد شده است و هنوز معتبر است.

تأیید تراکنش توسط ماینرها از “تکرار هزینه های بیت کوین” جلوگیری می کند.

توجه: استفاده مجدد از بیت کوین به این معنی است که کاربر صاحب بیت کوین دوباره بیت کوین را خرج می کند. در حقیقت ، اگر به فروشگاه بروید و برای خرید هزینه کنید ، دیگر مالک پول خرج شده نیستید.

باید بگویم ؛ در مجموع می توان 21 میلیون بیت کوین با ارزهای دیجیتال استخراج کرد که بیش از 17.7 میلیون آن استخراج شده است.

به استثنای بلوک اولیه پیدایش که توسط سازنده بیت کوین (ساتوشی ناکاموتو) ایجاد شده است ، بقیه بیت کوین ها توسط استخراج کنندگان ایجاد شده است.

از آنجا که همه معاملات بیت کوین در همه بلاک چین در سراسر جهان گنجانده شده است ، هیچ کس نمی تواند بیت کوین تقلبی کند. از لحاظ تئوری ، اگر می خواهید تغییری غیر مجاز در معاملات بیت کوین ایجاد کنید ، باید بلاک چین را در هزاران رایانه و دستگاه متصل به شبکه بیت کوین که در سراسر جهان پراکنده شده اند ، تغییر دهید.

فرایند استخراج ارز دیجیتال زمان و تلاش مشترک با Blockchain Digital است. دقیقاً همان جایی است که معاملات ارزهای دیجیتال بصورت آنلاین تأیید می شود و خدمات حسابداری را با استفاده از تجهیزات رایانه ای برای شبکه ارزهای دیجیتال استخراج می کند.

* استخراج بیت کوین چیست و چقدر هزینه دارد؟

استخراج فرآیندی است که مقدار زیادی برق مصرف می کند ، استخراج کنندگان بیت کوین باید مطمئن باشند که می توانند از عهده آن برآیند ، مانند هزینه های انرژی و تجهیزات.

برای شروع فرآیند استخراج ، استخراج کننده باید یک سیستم سخت افزاری قدرتمند شامل کارت گرافیک اختصاصی یا تراشه پردازش گرافیکی (GPU) ، مدار مجتمع ویژه یا ASIC (ASIC) ، یک ابزار خنک کننده مناسب برای نرم افزار و یک دستگاه دائمی ارائه دهد. اتصال اینترنت. بسته نرم افزاری ماینینگ دیجیتالی می شود ، ماینر همچنین باید کیف پول با ارز دیجیتال داشته باشد و عضو استخر استخراج باشد.

* استخراج چگونه کار می کند؟

وقتی شخصی معامله ای انجام می دهد ، آن تراکنش وارد شبکه می شود و مراحل زیادی برای تأیید تراکنش و قرار دادن آن در بلاک چین انجام می شود. یک معدنچی ، که یک نوع گره در شبکه است ، تراکنش هایی را که به شبکه ارسال می شود جمع آوری کرده و سعی می کند آنها را سازماندهی و تأیید کند.

Node Miner در واقع مسئول دریافت و تأیید تراکنش ها است و پس از تأیید آنها ، آنها را به حافظه بلاک چین اضافه می کند و در نهایت آن تراکنش ها را به بلوکی اضافه می کند که در حال حاضر شامل چندین تراکنش است. ماینر تا زمانی که ظرفیت بلوک پر نشده و به بلوک بعدی منتقل شود ، تراکنش ها را اضافه می کند.

* هزینه تولید بیت کوین در ایران چقدر است؟

منتقدان تولید بیت کوین در ایران معتقدند علاوه بر سودآوری این پروژه نباید از هزینه هنگفت تولید هر واحد بیت کوین در کشور غافل شد ، زیرا برای ایجاد واحد های ارز مجازی بیت کوین مقدار زیادی برق مصرف می کند که افزایش می یابد. مصرف برق کشور و شبکه های برق قوی را تأمین می کند. به گفته سخنگوی شرکت برق ، “در این ماه مصرف برق کشور 7 درصد افزایش یافته است”.

مهمتر از آن ، در برخی مناطق برق مورد استفاده برای ایجاد ارزهای مجازی به صورت رایگان ارائه می شود.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو همایون حائری در این زمینه گفت: ماینرهای بیت کوین در ایران از تعرفه های ترجیحی برق برخوردارند و حتی مراکزی را که به صورت رایگان برق دریافت می کنند ، اداره می کنند.

وزارت نیرو قصد دارد تعرفه های ویژه ای را برای استخراج کنندگان بیت کوین به منظور کاهش هزینه های تولید و کاهش فشار بر شبکه تعیین کند.

باید بگویم ؛ تولید هر بیت کوین معادل مصرف سالانه 24 خانه در تهران است که برق مصرف می کنند یا معادل مصرف برق یک خانه در تهران به مدت 24 سال.

یارانه هر کیلووات برق 5000 ریال است ، بدین معنا که هزینه یک واحد تولید بیت کوین با یارانه دولتی حدود 350 میلیون ریال یا حدود 2700 دلار هزینه دارد.

در ایران ، بیت کوین در روزهای اخیر 11،770 دلار معامله شده است که در همان ماه 38 درصد و سالانه بیش از 200 درصد افزایش داشته است ، بر این اساس استخراج هر واحد بیت کوین 8300 دلار یا 108 میلیون تن در ایران به همراه دارد.

انتهای پیام / +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *