آیت الله حسینی شاهرودی دعوت حقیقت را رد کرد + بیوگرافی – کوما نیوز – اخبار استان تسیم


به گزارش خبرگزاری تسنیم از پدرخوانده، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی ، قدرت تقلید شیعیان ، دقایقی پیش دعوت به حقیقت را رد کرد.

این مرجع بزرگ جهان تشیع فرزند آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی ، مرجع شیعه بود که مدتی به دلیل بیماری در تهران بستری بود و در سن 94 سالگی از دعوت حقیقت امتناع کرد.

مراسم شیعیان و تدفین این جهان بزرگ جهان شیعه اعلام می شود.

نگاهی به زندگی نامه مبارک آیت الله سید محمد شاهرودی

آیت الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی ، مرجع بزرگ جهان شیعه ، دعوت حق را نپذیرفت. در این مناسبت ما به زندگی پربار و پر برکت این مقام بزرگ نگاه می کنیم.

آیت الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی در نجف اشرف در ماه جمادی الاول سال 1344 میلادی متولد شد و در خانواده ای بزرگ شد که از مذهبی ترین و وارسته ترین خانه های علمی نجف اشرف محسوب می شد.

این مرجع بزرگ شیعیان توسط پدر پدری ، مانند مرحوم آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی ، تأمین شده است ، که آزاد است تعریف کند و نیازی به توصیف او نیست.

پدر مرحومش به عدالت ، تقوا ، زهد ، تقوا و فقه شهرت داشت.

مادر آیت الله العظمی حاج سید محمد شاهرودی فرزند مرحوم آیت الله شیخ محمدرضا فاضل نیشابورا بود که از زاهدان مشهور و از مدرسین عقاید و اخلاق در حوزه انتخابیه نجف اشرف محسوب می شد.

مادر مججه بانویی بود که به خاطر درخشش و برق دنیوی خود شهرت داشت و هرگز از سختی ها و سختی های زندگی در نجف اشرف ، به ویژه در آن زمان ، و با ایمان و اعتماد کامل به خدا در کنار همسر بزرگش ، ابرویی نگرفت. او به تنهایی زندگی می کرد و حتی در پایان قدرت دولتی آیت الله العظمی شاهرودی (رحمت الله علیه) ، زندگی را به سادگی رها نکرد و دنیا را ترک کرد و به همان خوبی و نیکوکاری ادامه داد.

وی علاوه بر تقوا و دین ، ​​دارای درجات و درجه ای از فضل و کمال بود و خانه او همیشه محل زیارت زنان مسلمان بوده است که قرائت قرآن و دعاها را تصحیح می کردند و احکام دینی و مسائل دینی را با آنها مطالعه می کردند. سوالات و سوالات قبلی شرع ، احکام اسلامی و سنت های اخلاقی را فرا گرفته اند.

حضرت آیت الله سید محمد شاهرودی ، در سایه این محیط معنوی و پاک ، آموزه های اولیه و درس های اولیه را از پدرش مجید و مادرش مجید آموخت و آنها ریشه های ایمان ، تقوا و آموزه های اسلامی را تقویت کردند.

از مرحوم آیت الله سید محمود شاهرودی (رحمت الله علیه) نقل شده است که فرمود: “من تا سن بیست و یک سالگی از سید محمد روی گردان نبودم.” و استدلال کرد که آنها در کاربرد اخلاق و احکام اسلامی ضرب المثل هستند.

به همین دلیل است که حضرت آیت الله سید محمد شاهرودی در زمان شناخته شدن به صداقت و صداقت شهرت داشتند و پدرش به پاکی روح و ثمرات ناب زندگی او کاملاً اعتقاد داشت و در مواقع جدیت و آموزش او را راهنمایی می کرد. بروز برخی مشکلات و بدبختی ها چه کسی در رابطه با کل زیارت عاشورای کامل که ممکن است مکاشفه ای در اثر باشد ، بر بام زیر آسمان وضو می گیرد و تأثیر آن بارها پس از قرائت زیارتها نمایان می شود و مشکل حل می شود.

گزیده ای از فعالیت های علمی آیت الله سید محمد شاهرودی (دام زولا)

مقدمه و سطوح:

معظم له مقدمات را نزد پدر بزرگوارش و همچنین مرحوم شیخ علی شهربابکا و مرحوم شیخ شمس زنجانی که از اساتید برجسته منطق بود آموخت.

وی برخی از درسهای بزرگ مانند پیامها و درسهای خصوصی را از پدر شگفت انگیز خود آموخت و کتاب قافیت الاصول را به مرحوم آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی (رحمت الله علیه) و مرحوم آیت الله شیخ تقدیم کرد. عبدالحسین. خدا رحمتش کند.

آموزش سطوح عالی:

معز لچ در اوایل جوانی یکی از مدرسین سطح عالی حوزوی بود و به خوبی توضیح می داد و اسرار ، مشکلات و محتوای پیچیده کتابهای درسی را برای دانش آموزان توضیح می داد و این همزمان با شروع حضور وی در دوره خارجی بود.

شرکت در دوره های خارج از کشور:

در سال 1981 ، در شانزده سالگی ، وارد مرحله نهایی دوره های حوزوی شد ، یعنی خارجی ، و در آن سن و سن شروع به خارج از کشور بی سابقه یا نادر بود ، اما به لطف استعداد ، نبوغ و هوش فوق العاده خدایی او و همچنین به دلیل تربیت مناسب و سیاستهایی که توسط پدر بزرگوارش تهیه شده بود ، و به ویژه تأکید کرد که باید در درسها و بحثها پاک باشد و از کارهای دیگر مراقب باشد. تلاش های آموزشی

وی مدتها در سخنرانیهای خارجی شرکت کرد و از درسهای آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی (رحمت الله علیه) نهایت استفاده را برد و تا زمانی که به بالاترین درجه اجتهاد نایل آمد و از آن استفاده کرد ، از دانش خود نهایت استفاده را برد. همان زمان تا آخرین سخنرانی ها. والدین. معظم له شرکت کردند و در مورد اصول و فقه ایشان سخنرانی کردند.

سخنرانی های درس:

یک درس خارجی دارای مفاهیم پیچیده ، اصطلاحات و معانی عمیقی است که نیاز به دقت زیادی دارد ، به ویژه در گذشته ، زمانی که بسیاری از کتابها و تفسیرها در دسترس نبود ، بسیاری از مطالب مبهم این علم شریف کوتاه و مبهم بود.

در چنین شرایطی ، واضح است که بسیاری از محققان دانش و طالبان علوم از خاندان محمد (ص) که تازه وارد این وادی شده بودند ، محتوا را کاملاً درک کرده بودند و قصد استاد برای آنها روشن نبود.

به همین دلیل ، هر روز پس از درس ، معظم له بلافاصله جلسه دیگری برگزار می کردند و درس را از ابتدا توضیح داده و به طور کامل توضیح می دادند و بسیاری از افراد از سخنان وی استفاده می کردند.

شرکت در همه پرسی:

وی یکی از ارکان همه پرسی مرحوم آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی (رحمت الله علیه) بود.

این همه پرسی با حضور جمعی از برجسته ترین علما و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف برگزار می شود و مسائل مهم و پیچیده ای در این جلسه مطرح می شود و پس از بحث و بررسی لازم به نظر خوشحال مرحوم ارائه می شود. آیت الله شاهرودی (م) و او آخرین حکم را ادا کرد.

اخذ مجوز اجتهاد:

معظم له در سال 1996 پس از ظهور درجات علمی و درجات ممتاز و پس از چندین معاینه که با توجه به درگذشت وی ، از مرحوم آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی (رحمت الله علیه) اجازه اجتهاد گرفت. در زمینه های اجاز permission اجتهاد در حوزه علمیه نجف اشرف به “ذو الشهاداتین” معروف بود ، بدین معنا که وی در آزمایش اجتهاد چنان سخت گیر بود که اجازه او برای اجتهاد اجازه اجتهاد را از دو دانشمند می گرفت.

تدریس خارج از فقه و اصول:

او اولین مطالعات خارجی خود را در حدود سال 1383 پس از تولد مسیح در سی و نه سالگی در مسجد هند آغاز کرد که یکی از مهمترین مراکز آموزشی حوزه علمیه نجف اشرف بود. کلاسهای اجتماعی و علمی روزی او دو جلسه بحث خارج از فقه و اصول را برگزار کرد و با احترام و رحمت به دانشجویان جامعه اسلامی و در بین دانشجویان خود به دانشگاهها و ارائه دهندگان خدمات با مسئولیتهای مختلف تحویل داده شد.

مهاجرت به حوزه علمیه کوما:

پس از اخراج معظم له از نجف اشرف توسط رژیم مبارز عراق به جمهوری اسلامی ایران در سال 1400 میلادی ، وی در شهر مقدس قم اقامت گزید و به تدریس فقه ، اصول ، آموزش و تربیت دانش آموزان برای تأمین منابع بسیاری از موسسات خیریه ادامه داد ، برکات و ادیان و خدمات و مشکلات اجتماعی.

علاوه بر این ، در مجمع همه پرسی آن ، که هر هفته با حضور تعدادی از ماجیتاها و علمای برجسته حوزه علمیه کوما برگزار می شود ، به سوالات دینی به صورت مکتوب از داخل و خارج از کشور پاسخ داده می شود.

کارهای او

1- «زخیره الم’منین لیوم الدین»-رساله ای عملی به زبان عربی

2- «شرح مناسک حج» مناسک حج به زبان عربی

3- «درسهای قوانین زنان» به زبان عربی

4 – “کتاب الطاهرا” سخنرانی خارج از فقه است که توسط برادر عزیزشان آیت الله سید حسین حسینی شاهرودی ، که از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه کوما است ، نوشته شده است.

5 – “کتاب روزه” احکام روزه به زبان عربی

6- «رساله توضیح المسائل» – رساله ای عملی به زبان فارسی

7- “شرح مناسک حج” قواعد حج به زبان فارسی

8- “رساله ای در توضیح مشکلات” به زبان اردو

9 – کتاب همه پرسی فارس

10 – کتابهای درسی برای زنان

11 – “رساله ای کوتاه در مورد احکام” به زبان اردو

نسخه های خطی:

1- حاشیه عروwa الوثقی

2 – داخل کتاب رزرو کنید

3 – سخنرانی مرحوم آیت الله سید محمود شاهرودی (قدس سره)

4- کتاب استفتائات به زبان عربی که به چاپ رسیده است

انتهای پیام / ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *