نامگذاری بخش جراحی عروق بیمارستان طالقانی به نام استاد فاضل – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و اساتید بیمارستان آیت الله طالقانی، بخش جراحی عروق این بیمارستان به نام استاد ایرج فاضل نامگذاری شد.

در این مراسم، محمدرضا مشاری رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی دکتر فاضل، عشق به میهن را از صفات بارز و برجسته وی عنوان کرد که تبلور آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی با اشاره به اقدامات ارزنده این استاد دانشگاه در عرصه دفاع مقدس افزود: با ابتکار دکتر فاضل و تیم طب رزمی که در آن دوران شکل گرفت، رکورد جهانی در طب رزمی به حداقل رسید که نشان از شخصیت مملو از عشق، ایثار و خلوص استاد است.

استاد پیشکسوت ایرج فاضل نیز در این مراسم ضمن تقدیر از ریاست و مدیریت بیمارستان گفت: زندگی کردن در ایران، سعادت و افتخار است. من عاشق ایران هستم؛ سال‌هایی که خارج از ایران بودم در حسرت یک دقیقه قدم زدن در کوچه و خیابان‌های میهنم بودم.

وی در ادامه به برخی از اقدامات و دستاوردهای خود پس از بازگشت به ایران از جمله انجام پیوند اعضا در شرایط جنگ و تحریم اشاره کرد.

فاضل افزود: در آن زمان، برخی بیماران نیازمند پیوند عضو، جان خود را از دست می‌دادند. بنابراین با تلاش بسیار، پیوند اعضا در بیمارستان‌های شهید مصطفی خمینی و آیت الله طالقانی آغاز شد و امروز در این حوزه بی‌نیاز شدیم و این دستاورد با کمک همکاران سختکوش حاصل شده است.

وی در ادامه گفت: ایران با وجود نیروهای جوان، توانمند، خلاق و مستعد، باید جایگاه بهتری در دنیا داشته باشد. بنابراین باید بیشتر تلاش کنیم زیرا کشور و مردم ما ظرفیت پیشرفت‌های بیشتر را دارا هستند.

این استاد پیشکسوت پزشکی تاکید کرد: پیش از انقلاب، دوران سربازی من در سپاه بهداشت گذشت، آن زمان پزشکان را به جای پادگان به مناطقی که پزشک نداشت اعزام می‌کردند. مرگ ناشی از سیاه سرفه و دیفتری در آن زمان عجیب بود که با واکسیناسیون می‌توانست آن را کنترل کرد.

وی افزود: من در منطقه بلوران لرستان خدمت می‌کردم که مردم محروم آن منطقه خانه نداشتند، تابستان‌ها در کپر و زمستان‌ها در زاغه زندگی می‌کردند و اگر آن مناطق را نمی‌دیدیم، ایران آن زمان را نمی‌شناختیم. اما خوشبختانه امروز شاهد پیشرفت‌های کشور در تمام ابعاد و در حوزه پزشکی هستیم.

سید علی مرعشی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نیز در این مراسم دکتر فاضل را انسانی شایسته و وارسته برشمرد که نقش مؤثری در حوزه پزشکی کشور ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دکتر فاضل ضمن اینکه دانشمند، جراح برجسته، مؤسس پیوند، رئیس انجمن پیوند اعضا در خاور میانه، مؤسس انجمن‌های علمی در گروه‌های مختلف است، در کارنامه حرفه‌ای وی جراحی دو رهبر و سه رئیس جمهور کشور و تربیت شاگردان و جراحان زبده مشاهده می‌شود.

علیرضا موحدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم دکتر فاضل را از گوهرهای کمیاب برشمرد که توانسته در مرتبه‌ای بالاتر از اخلاق و گرایش‌های فکری و سیاسی به کشور خود، مردم و دینش خدمت کند.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین افتخار هر دانشگاهی شخصیت‌های علمی آن دانشگاه است، دانشگاه‌ها برای معرفی خود همیشه به سراغ این ستاره‌ها می‌آیند و ما بر خود می‌بالیم که ستاره‌هایی همچون دکتر فاضل داشته‌ایم.

محمد تقی صالحیان عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در این مراسم، مردم دوستی، احترام به بیماران و اخلاق نیکو را از دیگر صفات استاد ایرج فاضل عنوان کرد و افزود: تعامل استاد با بیماران برای ما درس بزرگی است. توجه به بیماران نیازمند و حمایت مالی از آنان از دیگر ویژگی‌های استاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *