«باربنهایمر» چهارمین هفته پرفروش شد/ تارانتینو هم رفت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تماشاگران سینما در نقاط مختلف جهان آخر هفته گذشته (پنجشنبه تا یکشنبه) برای تماشای اولین فیلم صورتی گرتا گرویگ «باربی» و فیلم تاریخی اتمی کریستوفر نولان «اپنهایمر» گرد هم آمدند. از آنجایی که هر دو فیلم در یک روز نمایش داده شدند، بسیاری از خریداران بلیط آنها را در یک روز دیدند، از جمله تارانتینو.

در عکسی که در توییتر منتشر شده، کاربر با راجر آواری، نویسنده و یکی از خالقان Popular History، عکسی از این کارگردان در لس آنجلس گرفته است و در توضیحات نوشته است که تارانتینو پس از تماشای اوپنهایمر، برای خرید بلیت باربی به تئاتر آن طرف خیابان رفته است.

در صحنه ای از فیلم روزی روزگاری در هالیوود اثر تارانتینو، شارون تیت (با بازی مارگوت رابی) بلیطی می خرد تا در میان غریبه ها بنشیند و با خودش یک کمدی تماشا کند. حالا تجربه سینمایی تارانتینو شبیه همان صحنه ای است که او مارگو رابی را در نقش باربی تماشا کرده بود.

اگرچه تارانتینو صفحه ای در شبکه های اجتماعی ندارد، آواری تجربه تماشای باربی را در توییتر یادآور شد و نوشت: «شب گذشته در نمایش باربی در وست وود، جمعیت شگفت انگیزی وجود داشت که به معنای واقعی کلمه برای فیلم تشویق می کردند. خیلی وقت بود که چنین فضایی را ندیده بودم و فوق العاده بود.”

پدیده موسوم به «باربنهایمر» شور و هیجانی در گیشه ایجاد کرد و اکران همزمان این دو فیلم به چهارمین آخر هفته افتتاحیه تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شد.

این 2 فیلم با هم، تماشاگران سینما را در این آخر هفته شگفت زده کردند و مجموعاً 235.5 میلیون دلار در سینماهای ایالات متحده فروختند. آخر هفته‌های پرفروش قبلی، زمانی بود که «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» که هر سه دنباله‌ای بر پیشینیان خود هستند. اما این 2 فیلم دنباله یا فرنچایز نیستند.

«اپنهایمر» همچنین چندین رکورد از خود به جای گذاشت که یکی از آنها پس از «تک تیرانداز آمریکایی» در سال 2014 و «بدبختی مسیح» در سال 2004، عنوان سومین فیلم زندگینامه پرفروش آمریکا را به خود اختصاص داد. این فیلم همچنین عنوان پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه‌ای در جهان را به خود اختصاص داد که پیش از این در سال ۲۰۱۸ فیلم زندگی‌نامه‌ای فردی مرکوری Bohemian Rhapsody در اختیار داشت.

دیوید A. گراس که یک شرکت مشاوره فیلم را اداره می کند، گفت: «این قطعاً یک آخر هفته برای رفتن به سینما است. «باربی» و «اپنهایمر» مکمل یکدیگر در گیشه هستند و بینندگان را از یکدیگر دور نمی کنند.

کمدی گرویگ درباره عروسک پلاستیکی «باربی» این آخر هفته 155 میلیون دلار در آمریکا به دست آورد که در مجموع 337 میلیون دلار فروش بین المللی داشت و عنوان بزرگترین افتتاحیه سال 2023 را به خود اختصاص داد و به عنوان بزرگترین افتتاحیه یک کارگردان زن تاریخ را به ثبت رساند. “اپنهایمر”، مطالعه ای توسط فیزیکدان نولان، جی. رابرت اوپنهایمر با فروش 80.5 میلیون دلاری در ایالات متحده و در مجموع 174 میلیون دلاری در سراسر جهان فراتر از انتظارات بود.

پس از ایالات متحده، انگلستان 22.9 میلیون دلار، مکزیک 22.3 میلیون دلار و برزیل 15.9 میلیون دلار فروختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *