مجید شاهحسینی رئیس فرهنگستان هنر شد – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، مجید شاه حسینی به عضویت فرهنگستان هنر درآمد و با حکم آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به سمت ریاست فرهنگستان منصوب شد.

در بخشی از این فرمان آمده است: حفظ میراث و هنر اسلامی و ملی و توجه به هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با نگاه و رویکرد تحول آفرین، سیاست گذاری و برنامه ریزی برای حفظ، تقویت و گسترش هنر ایرانی و بومی اسلامی با استفاده از نظریات دانش مبانی فقهی هنر و نظریه های جدید، بسترسازی برای استفاده از ظرفیت های مردمی در جهت حفظ هنر ملی-اسلامی، تحلیل، شناخت و تشخیص وضعیت هنر کشور، حمایت از آثار بزرگ هنر اسلامی، انقلابی و ملی. گسترش تعامل جامعه هنری فداکار با جامعه هنری سایر کشورها با اولویت کشورهای اسلامی و همسایه ارتباط مستمر و مؤثر با نهادها، سازمان ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و هنرهای نمایشی در جهت تقویت و ارتقای جایگاه فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی کشور با استفاده از توانمندی های جوانان انقلابی و تحول آفرین در جهت به حداکثر رساندن رسالت. این منطقه یکی از مهمترین انتظارات من است.

مجید شاه حسینی متولد شد سال 1346 وی دانشجوی پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. وی پژوهشگر و مدرس سینما است و دبیر دو جشنواره فیلم فجر در سال های 1385 و 1387 بوده است. سال 1387 و چندین سال مدیر بنیاد سینمایی فارابی بود. شاه حسینی در ساخت آثاری چون فیلم ملک سلیمان و فیلم را آبی ابریشم نقش داشته است. از دیگر آثار او می توان به برنامه علمی تاریخی آن دوران اشاره کرد که اجرای آن متعلق به او بود. این برنامه به موضوع انقلاب های مهم – از جمله انقلاب فرانسه و انقلاب ایران – و همچنین تاریخ و ملت ها اختصاص داشت. کتاب هایی با عنوان ردپای زن اسطوره ای در سینما، سینما و صهیونیسم، آخرالزمان و سینما، مدیریت نظامی گرایانه هالیوود، آمریکا، آغاز پایان و مقالات متعددی در مجلات مختلف به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *