صرفه جویی 3 میلیون دلاری ارزی با تولید 1.2 میلیارد سوزن سرنگ – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز



به گزارش خبرگزاری مهر، احد نورمحمدی محصول اصلی این شرکت را تولید سوزن های تزریقی مورد استفاده در زمینه دیابت، دندانپزشکی و چشم پزشکی دانست.

وی گفت: محصولات ما به کشورهای عراق، تاجیکستان و گرجستان صادر می شود.

نورمحمدی به ساخت لوله اشاره دارد رگ خونی وی افزود: در حال حاضر 450 تا 500 میلیون سوزن تزریقی تولید می کنیم اما ظرفیت تولید سالانه ما 1.2 میلیارد است.

وی با اعلام اینکه سالانه 800 میلیون سرنگ در کشور مصرف می شود، گفت: 30 درصد از این میزان را تولید می کنیم.

نورمحمدی همچنین از تولید 60 درصد سر سوزن مورد نیاز کشور خبر داد و افزود: حدود 3 میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید سر سوزن یکبار مصرف کشور خواهیم داشت.

در ادامه مهدی مهدویان صدر، مدیر ملزومات و تجهیزات بورد تشخیصی مراقبت از بیمار گفت: زیرگروه‌های بورد مراقبت از بیمار در زمینه بومی‌سازی فناوری‌های تشخیصی با بالاترین سرعت در حال توسعه محصولات جدید هستند و استراتژی این گروه‌ها این است. توسعه و تولید محصولاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند یا تامین‌کنندگان پاسخگوی نیاز بازار نیستند.

وی افزود: بر اساس برنامه راهبردی این گروه، پیش بینی می شود در سال 1403 کشور را از واردات انواع آزمایشات مبتنی بر سنجش ایمنی به ویژه آزمایش های تشخیصی سریع کمی و کیفی و همچنین بانک های انعقادی و خون رها کنیم. و با بهترین متخصصان خود نه تنها خدمات بی سابقه ای را در زمینه تشخیص مولکولی و ژنتیکی به هموطنان ارائه خواهیم داد. در زمینه معرف های مولکولی نیز گام های بسیار موثری برداشته ایم.

مدیر تامین و تجهیزات اداره تشخیص هیات امنای پس انداز ارزی در درمان بیماران خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود، آنالیز ناباروری سالانه تا 18 میلیون یورو هزینه دارد و وارداتی است و این نشان دهنده لزوم حرکت به سمت استقلال کامل در این زمینه است.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیروهای متخصص از دانش و توان فنی لازم برای تولید محصولات برخوردار بوده و مراحل فنی را طی می کنند و در صورت تامین مالی تمامی نیازهای کشور را تولید و تامین می کنند و وابستگی به واردات را از بین می برند. به مدت 2 سال در این زمینه شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *