دامیان؛ آشنایی با این گیاه تقویت کننده میل جنسی


دامیانا نوعی درختچه با نام علمی Turnera diffusa است. این گیاه بومی تگزاس، مکزیک، هند غربی، آمریکای جنوبی و مرکزی و کارائیب است. ساقه و برگ گیاه دامیانا در طب سنتی مکزیک استفاده می شود و عمدتا برای کاهش اشتها و افزایش میل جنسی استفاده می شود. خواص این گیاه به دلیل ترکیباتی مانند آربوتین، پینوسمبرین، آکاستین، آپیژنین، 7-گلوکوزید و Z-oxanazine است. در این مقاله با این گیاه، موارد مصرف، عوارض احتمالی و تداخلات دارویی این گیاه دارویی بیشتر آشنا می شویم.

اطلاعات مهم در مورد اپلیکیشن دامیانا

عناصر فعال: آربوتین، پینوسمبرین، آکاستین، آپیژنین، 7-گلوکوزید، Z-equinazine.
نام های جایگزین: ارگانیلو، بوریک، دامیانای مکزیکی، هالی مکزیکی، دامیانا د گوئررو، هیربا د لا پاستورا.
مبلغ پیشنهادی: بستگی به شرایط فردی و نحوه مصرف دارد.
موارد منع مصرف: افراد حساس به دامیانا، دیابتی ها، زنان باردار، زنان شیرده، کودکان و افراد بالای 65 سال. دامیانا همچنین ممکن است با داروهای تجویزی مانند انسولین، داروهای گیاهی و مکمل های غذایی تداخل داشته باشد.

کاربرد دامیانا

دامیانا در اشکال مختلفی از جمله قرص، کپسول، عصاره مایع و چای دامیانا موجود است. مکمل باید بر اساس نیاز فرد و با تجویز داروساز یا متخصص تغذیه مصرف شود. همچنین به خاطر داشته باشید که هیچ مکملی برای درمان یا پیشگیری از این بیماری وجود ندارد.

گونه Tornera به عنوان یک گیاه دارویی برای بیماری های مختلف از جمله:

همچنین این گیاه باعث سقط جنین می شود، خلط آور و ملین است و میل جنسی را بهبود می بخشد. توجه داشته باشید که مکمل هایی که برای تقویت میل جنسی تبلیغ می شوند ممکن است حاوی آلاینده های زیادی باشند. اثرات این گیاه بر روی انسان همراه با سایر ترکیبات مورد بررسی قرار گرفته است، بنابراین اثر دامیانای خالص ناشناخته است. اثر جنسی دارو می تواند توسط مقدار زیادی فلاونوئیدهای گیاهی ایجاد شود. فلاونوئیدها مواد شیمیایی گیاهی هستند که به نظر بر عملکرد هورمون های جنسی تأثیر می گذارند. با این حال، تحقیقات دقیق تری در این زمینه مورد نیاز است.

میزان مصرف دامیانا

دامیان - دوز دامیان

قبل از مصرف هر گونه مکملی حتما با پزشک خود مشورت کنید تا از ایمنی و دوز آن اطمینان حاصل کنید. تحقیقات کمی در مورد گیاه دامیان انجام شده است، و بنابراین هیچ توصیه ای برای دوز مناسب برای شرایط مختلف وجود ندارد. اگر قصد استفاده از دامیان را دارید، حتما با پزشک مشورت کنید.

سوء استفاده از دامیان

اطلاعات کمی در مورد سمیت و سوء استفاده از دامیانا در انسان وجود دارد. اما مصرف بیش از 200 گرم از آن باعث تشنج می شود. فرد همچنین می تواند علائمی مانند هاری و مسمومیت با استریکنین را تجربه کند.

اگر علائم سوء استفاده یا علائم تهدید کننده زندگی را تجربه کردید، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

عوارض جانبی دامیان

دامیانا، مانند هر دارو و داروی گیاهی دیگری، می تواند عوارض جانبی داشته باشد، از جمله:

  • سرکوب اشتها؛
  • تاخیر در تخلیه معده

با این حال، مطالعات در ترکیب با سایر ترکیبات مانند انسولین انجام شده است و اثر Damiana به تنهایی نامشخص است. برخی از این ترکیبات قند خون را کاهش می دهند.

واکنش آلرژیک شدید یکی از عوارض جانبی جدی هر دارویی است. علائم احتمالی این مشکل شامل مشکلات تنفسی، خارش و بثورات پوستی است. اگر این عوارض جانبی را تجربه کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

تداخل دارویی

دامیانا یا ترکیبات آن ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد، بنابراین این گیاه ممکن است اثرات داروهای دیابت مانند انسولین یا متفورمین را افزایش دهد. اگر قند خون شما خیلی پایین باشد، ممکن است علائمی مانند خستگی شدید و تعریق را تجربه کنید. بنابراین از دامیانا با احتیاط استفاده کنید.

همچنین لازم است دستورالعمل های پیوست شده به داروهای اضافی را با دقت مطالعه کنید و نوع و مقدار عناصر موجود در آن را بدانید. همچنین، با پزشک خود در مورد تداخل مکمل ها با سایر غذاها، داروها و مکمل ها مشورت کنید.

نجات دامیانا

روش های مختلفی برای نگهداری داروهای گیاهی وجود دارد، بنابراین دستورالعمل های همراه دارو را به دقت مطالعه کنید. به طور کلی، داروها باید به خوبی بسته بندی شده و در جای خشک و خنک (مانند کمد) به دور از کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شوند. پس از گذشت یک سال یا پس از انقضای دارو، آن را دور بریزید.

مکمل های مشابه

گیاه دامیان می تواند اشتها و میل جنسی را افزایش دهد. گیاه یوهیمبه تأثیر مشابهی روی برخی افراد دارد. البته تحقیقات کمی در مورد Yohimbe انجام شده است. Yohimbe برای زنان باردار، شیرده و کودکان توصیه نمی شود. همچنین توجه داشته باشید که مکمل هایی که برای تقویت تمایلات جنسی تبلیغ می شوند ممکن است آلوده باشند. با این حال، برخلاف Damiana، اطلاعات بیشتری در مورد عوارض جانبی احتمالی Yohimbe و تداخلات دارویی وجود دارد و برخی از عوارض جانبی آن عبارتند از:

Yohimbe همچنین می تواند با داروهای ضد افسردگی، مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOIs)، مانند Nardil تعامل داشته باشد.

تو بگو

چقدر با گیاه دامیان آشنایی دارید؟ آیا از داروهای مشابه برای کاهش اشتها یا افزایش میل جنسی استفاده کرده اید در صورت تمایل می توانید تجربه و نظر خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید و این مطلب را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.


چگونه در مورد یک فروشگاه - مجموعه ای از سلامت و زیبایی

راه حل هایی برای زیبا و سالم ماندن


هشدار! این مقاله فقط جنبه آموزشی دارد و قبل از استفاده باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *