عملکرد پردازنده های سامسونگ پس از ادعای سرقت اسرار تجاری TSMC به طور قابل توجهی بهبود یافته است.


رسانه های کره ای مدعی کارآمدی تولید هستند پردازنده های 3 نانومتری TSMC به 63 درصد رسیدند و قیمت این پردازنده ها در مقایسه با پردازنده های 4 نانومتری دو برابر شد. اپل 100 درصد از ظرفیت تولید لیتوگرافی 3 نانومتری نسل اول TSMC را رزرو کرده است، اما سایر شرکت ها نیز در آینده از این لیتوگرافی استفاده خواهند کرد.

به عنوان یکی افشاگر در توییتر او می گوید که راندمان ساخت پردازنده های 4 نانومتری سامسونگ و TSMC تقریباً یکسان است، اما TSMC احتمالاً همچنان بهترین کارایی را در لیتوگرافی 3 نانومتری دارد.

شباهت در راندمان تولید سامسونگ و TSMC در لیتوگرافی 4 نانومتری پیشرفت بسیار مهمی برای این شرکت کره ای است. خط تولید سامسونگ به دلیل عملکرد ضعیف بدنام است، که باعث شده شرکت هایی مانند انویدیا و حتی کوالکام تا حد زیادی از سامسونگ فاصله بگیرند و به TSMC روی بیاورند.

در اواخر ماه مارس سال گذشته، گزارش شد که سامسونگ برای افزایش کارایی لیتوگرافی 4 نانومتری به سراغ تامین کنندگان TSMC رفته و روش افزایش کارایی آنها را دزدیده است.

منابع آگاه گزارش می دهند که شرکت سامسونگ کارایی تولید پردازنده های نسل جدید را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. بازده TSMC حدود 80% تخمین زده می شود در حالی که راندمان سامسونگ حداقل 70% است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *