سه برابر سریعتر از صدا؛ چین به پهپاد مافوق صوت مجهز می شود! + عکس


در روزهای اخیر اخبار مربوط به افشای اسناد محرمانه وزارت دفاع آمریکا سر و صدای زیادی به پا کرده است. حال در یکی از این اسناد می توانید اطلاعاتی درباره یک پهپاد چینی ببینید. ظاهراً چین می خواهد در آینده ای نزدیک یک پهپاد جاسوسی مافوق صوت را مستقر کند که بتواند با سرعت سه برابر صوت حرکت کند.

اسنادی که در روزهای اخیر وارد اینترنت شده است حاوی اطلاعات حساس زیادی در ارتباط با کشورهای مختلف است. اکنون به نوشته واشنگتن پست، یکی از آنها پیشرفت نظامی چین را نشان می دهد. بر اساس این سند، سیستم های نظارتی چینی به اندازه کافی پیشرفته هستند تا به چین کمک کنند کشتی های آمریکایی در اطراف تایوان و همچنین پایگاه های نظامی در این منطقه را هدف قرار دهند.

تصاویر ماهواره ای در اسناد طبقه بندی شده مورخ 9 اوت 2022 دو پهپاد شناسایی WZ-8 مجهز به موشک را در پایگاه هوایی در 563 کیلومتری شانگهای نشان می دهد.

یک پهپاد جاسوسی چینی با سرعتی سه برابر یک چهره

بر اساس اسناد فاش شده، پهپاد پیشرفته چین از یک بمب افکن پرتاب می شود و می تواند سه برابر سرعت صوت حرکت کند که کمی کندتر از پهپاد مرموز آمریکایی لاکهید مارتین SR-72 Blackbird است. احتمال می رود سرعت پهپاد آمریکایی 6 ماخ باشد.

پهپاد مافوق صوت چینی

داشتن یک پهپاد مافوق صوت می تواند کمک بزرگی برای چین باشد. این کشور با کمک این پهپاد از این پس قادر به نقشه برداری از مناطق مختلف خواهد بود که استراتژی سایر کشورها را ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، شاید در آینده بتوان آن را به موشک هایی برای حمله به دشمن در جنگ مجهز کرد.

بر اساس گزارش‌ها، نیروی هوایی تایوان آسیب‌پذیری‌های زیادی در برابر تهاجم احتمالی چین دارد و چین آن را می‌داند. بنابراین هر چه نیروی هوایی آن قدرتمندتر و پیشرفته تر باشد در صورت حمله به تایوان سریعتر می تواند به اهداف خود دست یابد.

پهپاد WZ-8 در سال 2019 در مراسم جشن هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین ارائه شد، اما اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد و به نوعی با یک پهپاد مرموز روبرو هستیم، اکنون اسناد و مدارک وزارت دفاع ایالات متحده جزئیات جدیدی در مورد آن به علاقمندان ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *