17 نکته برای اینکه سال خود را بهتر از گذشته کنید


در ابتدای سال بیش از هر زمان دیگری به این فکر می کنیم که در سال گذشته چه دستاوردهایی داشته ایم، به چه اهدافی دست یافته ایم و در چه زمینه هایی باید بیشتر تلاش کنیم. این روزها چقدر به اهداف سال نو خود فکر می کنید؟ آیا می دانید برای رسیدن به خواسته های خود باید چه تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید؟ در این مقاله توصیه هایی برای بهتر شدن سال جدید نسبت به سال های قبل داریم. با ما بمان.

1. کار جدیدی انجام دهید

هر ماه یک کار جدید انجام دهید که همیشه به آن فکر کرده اید اما هرگز انجام نداده اید. انجام کاری برای 30 روز متوالی تغییرات شگفت انگیزی در زندگی شما ایجاد می کند. برخی از چیزهایی که می توانید امتحان کنید:

  • روزی نیم ساعت انجام دهید.
  • فقط به آهنگ های مثبت و نشاط آور گوش دهید.
  • تلویزیون نگاه نکن.
  • یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • به 10 نفر در طول روز امتیاز دهید.
  • 8 ساعت در شب بخوابید.
  • در طول روز 20 دقیقه مدیتیشن کنید.
  • در مورد اهداف خود شفاف باشید.
  • هر روز صبح به مدت 30 دقیقه یک کتاب انگیزشی بخوانید.
  • قبل از ترک دفتر، برنامه ای برای روز بعد و لیستی از وظایف اولویت دار تهیه کنید.
  • هر روز 5 کار را انجام دهید که شما را به هدف اصلی تان نزدیک می کند.
  • زمان بیشتری را با شوهرتان بگذرانید.
  • یک یادداشت تشکر دست نویس برای عزیزانتان بنویسید.
  • 10 لیوان آب بنوشید.
  • در طول روز استراحت کنید و چرت بزنید.
  • در راه رفتن به محل کار به یک پادکست انگیزشی گوش دهید.

یکی از این فعالیت ها را انتخاب کنید و آن را به مدت 30 روز متوالی انجام دهید. سپس ارزیابی کنید که چگونه بر زندگی شما تأثیر گذاشته است. من مطمئن هستم که از نتایج شگفت زده خواهید شد. وقتی به ماه دوم رسیدید مرحله بعدی را شروع کنید و همین روند را ادامه دهید.

2. ایده خود را زنده کنید

من خوبم

اگر مدت زیادی است که ایده راه اندازی کسب و کار دارید، اما قدمی در راه اجرای آن برنداشته اید، وقت آن رسیده است که ایده خود را زنده کنید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، کتابی در مورد راه اندازی کسب و کار بخوانید یا در اینترنت جستجو کنید تا یاد بگیرید که چگونه ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید.

3. فهرستی از اهداف خود بنویسید

شاید باور نکنید، اما نوشتن اهداف و رویاهایتان روی کاغذ جادویی می کند. وقتی اهداف خود را یادداشت می کنید، دستیابی به آنها برای شما جدی تر می شود. همانطور که به هر هدفی می رسید و آن را از لیست خود خارج می کنید، انگیزه خواهید داشت که بقیه راه را طی کنید و برای رسیدن به بقیه اهداف خود تلاش کنید.

4. مراقب سلامت و تناسب اندام خود باشید

احتمالاً برای مدت طولانی می خواهید به باشگاه بروید یا با یک مربی ورزش کنید، اما زمان آن هرگز فرا نرسید. به دنبال زمان مناسب برای شروع هستید؟ سال اول بهترین زمان برای شروع ورزش و تمرین است. اگر می خواهید به باشگاه ورزشی نزدیک خود بپیوندید یا با یک مربی آنلاین تمرین کنید، اکنون زمان آن فرا رسیده است.

5. اصل یک روزه را تمرین کنید

شما نمی توانید هر روز همه را راضی کنید، اما می توانید یک کار خارق العاده برای یک نفر انجام دهید. هر روز یکی از مشتریان، همکاران یا دوستان خود را انتخاب کنید و کاری انجام دهید که آنها را خوشحال کند. استفاده از اصل یک روزه تاثیر زیادی بر تجارت و زندگی شما خواهد داشت.

6. زمانی را با خانواده خود بگذرانید

یک ساعت از روز را به خانواده اختصاص دهید. با بچه ها بازی کنید، با همسرتان صحبت کنید و به حرف های او گوش دهید. گاهی اوقات ممکن است آنقدر شلوغ باشید که برای این کارها وقت نداشته باشید، اما همیشه این اصل را به خاطر بسپارید: به جای زندگی برای کار، کار کنید تا زندگی کنید.

7. برای نظر دیگران ارزش قائل نباشید

مردم امروز، فردا چه می گویند را فراموش خواهند کرد، پس برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران زندگی نکنید. همیشه جوری زندگی کن که دوست داری تا روز به روز به رویاها و اهدافت نزدیکتر بشی. نظرات دیگران اغلب حواسمان را پرت می کند و باعث می شود از زندگی و اهداف ایده آل خود منحرف شویم.

8. برچسب “بد” را از زندگی خود حذف کنید.

هرگاه اتفاقی بیفتد که با خواسته های ما مطابقت نداشته باشد، به آن برچسب “چیز بد” می زنیم و ناامید می شویم. در نقل قول های افراد مشهور بارها دیده ایم که اتفاقات ناخوشایند و ناکامی های آنها دلیل کارهای خارق العاده و در نهایت پیروزی و محبوبیت شد. چیزی را “بد” صدا نکنید که در ابتدا باعث ناراحتی شما می شود. چه کسی می داند، شاید این اتفاق ناگوار همان چیزی باشد که برای ورود به آینده ای روشن لازم است.

9. نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید

از خودت بپرس:

  • سال گذشته چه دستاوردهایی داشتم و در چه مواردی شکست خوردم؟
  • دلیل شکست من چه بود؟
  • امسال برای موفقیت در همین زمینه ها چه کار کنم؟
  • چگونه می توانم کارهای بیشتری را که سال گذشته دوست داشتم انجام دهم؟

پرسیدن این سوالات و یافتن پاسخ های مناسب به شما کمک می کند تا با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید و سعی کنید آنها را برطرف کنید.

10. به سمت اهداف بلندمدت خود قدم های کوچک بردارید

انتخاب های روزانه تاثیر بسزایی بر شادی طولانی مدت دارند. به قول معروف سنگ بزرگ نشان نمی دهد. انتخاب اهداف عملی و قابل دستیابی به شما کمک می کند تا سریعتر به موفقیت برسید و انگیزه پیدا کنید. ممکن است انتخاب های روزانه را بدیهی فرض کنید، اما این انتخاب های کوچک و قدم های کوچک هستند که تفاوت بزرگی ایجاد می کنند. در طول روز به افکار، انتخاب ها و اعمال خود توجه کنید.

11. محیطی مناسب برای موفقیت بیشتر ایجاد کنید

خانه ای با دکوراسیون الهام بخش: نقاشی های رنگارنگ روی دیوار، مبل با بالش های گلدار و یک قفسه کتاب کوچک.

شاید متوجه نشده باشید که چقدر تحت تأثیر چیزها و افراد اطرافتان هستید. برای ردیابی این تأثیرات، یک دفترچه بردارید و احساسات و تجربیات خود را یادداشت کنید. با این کار می توانید نکات منفی را از بین ببرید و نکات مثبت را افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر همیشه بودن با یک فرد خاص باعث می شود که شما احساس ناامیدی یا خستگی کنید، باید زمان کمتری را با آن شخص و زمان بیشتری را با کسانی بگذرانید که واقعاً می خواهند شما موفق شوید و شما را تشویق می کنند.

همچنین محیط زیست را ارزیابی کنید. آیا خانه یا محل کار شما کسل کننده یا پرانرژی است؟ جملات الهام بخش و انگیزشی را بخوانید و گوش دهید. کمدی تماشا کنید اگر سعی کنید کمتر در معرض انرژی منفی قرار بگیرید، اثرات مثبت آن را خواهید دید.

12. در زمینه خود متخصص شوید

چطوری میپرسی؟ کارهایی که می توانید برای بهبود تجربه خود انجام دهید عبارتند از:

  • شناسایی فرصت های پیشرفت و ارتقاء؛
  • یافتن فرصت های آموزشی در زمینه کاری؛
  • شرکت در سمینارها و رویدادهای آنلاین؛
  • خواندن یا گوش دادن به مطالب برای توسعه شخصی؛
  • افرادی را دنبال کنید که الگوی شما هستند.
  • پرسیدن سوال از معلمان و همسالان.

13. تشکر کردن

ما انسان ها معمولاً به جای فکر کردن به چیزهایی که داریم، مشغول چیزهایی هستیم که نداریم. آیا تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی دارید؟ به جای افسوس خوردن برای چیزهایی که ندارید، شکرگزار نعمت هایی باشید که دارید. هر روز چند نمونه از چیزهایی را که دارید بنویسید و از آنها سپاسگزار باشید. این به شما امکان می دهد چیزهای زیادی را ببینید که قبلاً هرگز ندیده اید.

14. یک برنامه مالی مشخص تهیه کنید

سال اول زمان بسیار خوبی برای مرور اهداف و عادات مالی است.

  • آیا شما و همسرتان یک برنامه بلندمدت مشترک دارید؟
  • آیا سرمایه گذاری شما برای نیازهای شما مناسب است؟
  • آیا باید هزینه های خود را مدیریت کنید یا به دنبال راه های جدیدی برای افزایش درآمد خود باشید؟

برنامه ریزی برای اجرای ایده های جدید برای کسب درآمد بیشتر.

15. برای سفر به جایی که همیشه دوست داشتید بروید برنامه ریزی کنید

هر چند وقت یکبار برای سفر برنامه ریزی کنید. سفر به مکانی که همیشه دوست داشتید از آن دیدن کنید به شما کمک می کند به یکی از رویاهای خود برسید. پس از هفته ها و ماه های پرمشغله و پربار، مسافرت روحیه شما را تغییر می دهد و انرژی شما را افزایش می دهد.

16. برای موفقیت سرعت خود را کاهش دهید

اکثر مردم فکر می کنند زمانی که سعی می کنند کارها را سریعتر انجام دهند موفق تر هستند. اما اینطور نیست. افراد موفق فقط روی چند مورد از مهم ترین اولویت های خود تمرکز می کنند، اولویت هایی که نتایج انفجاری به همراه خواهند داشت. راه ایجاد این نوع تمرکز ممکن است شما را شگفت زده کند: “آهسته تر”.

کاهش سرعت به شما این امکان را می دهد که بیشترین پتانسیل، هوشمندانه ترین فعالیت ها و بهترین روش های بهبود را درک کنید. با این درک، می توانید اقداماتی انجام دهید که نتایج عالی به همراه داشته باشد.

17. بگویید بله، نه

همه ما می خواهیم در سال جدید توانایی ها، فرصت ها و امکانات خود را افزایش دهیم. وقتی به یک پروژه، دعوت نامه یا رویداد اجتماعی نه می گوییم، به مزایای منحصر به فردی که ایجاد می کند نیز نه می گوییم. به جای اینکه منتظر باشید تا این رویدادها به خودی خود اتفاق بیفتند، امروز به دنبال فرصت هایی برای ملاقات با افراد، جمع آوری ایده های جدید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل خود باشید.

تو بگو

آیا برای سال جدید برنامه ریزی کرده اید؟ چه چیزی را به این لیست اضافه کنید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز به اشتراک بگذارید.


نحوه خرید - غلبه بر کمرویی و کمرویی مجموعه صوتی

در این مجموعه صوتی راهکارهای مقابله با اضطراب اجتماعی و کمرویی را بیاموزید.

تا بتوانید شبکه اجتماعی خود را تقویت کنید.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *