تصویب قطعنامه ضد ایرانی در پارلمان فرانسه



قانونگذاران فرانسوی با تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران خواستار فشار بر ایران برای رسیدگی به مرگ مهسا امینی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، قانونگذاران مجلس ملی فرانسه با 149 رای موافق و بدون مخالف قطعنامه ای غیرالزام آور تصویب کردند و از دولت های اروپایی خواستند تا فشار بر ایران را برای پایبندی به تعهدات بین المللی خود و انجام تحقیقات در مورد مرگ این قاتل افزایش دهند. مهسا امینی.

قانونگذاران فرانسوی در تصویب این قطعنامه «سرکوب نیروهای امنیتی علیه معترضان» را به شدت محکوم کردند و این اقدامات را «نقض غیرقابل قبول آزادی بیان» دانستند.

پیش از این ناصر خانانی، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ایران در یکی از نشست های خبری اخیر خود درباره اظهارات مقامات خارجی درباره مسائل داخلی ایران گفت: متأسفانه در جریان حوادث داخلی ایران، ما دچار مشکل شده ایم. شاهد اظهارات مداخله جویانه و اقدامات غیرسازنده و غیرمسئولانه برخی کشورها هستیم که با اقدامات بی پروا و تحریک آمیز خود عملاً مطالبات مسالمت آمیز برخی از اقشار جامعه ایران را دچار سردرگمی و آشفتگی کرده و شرایط نامناسبی را ایجاد کرده اند که حتی زمینه شنیدن را نیز تغییر داده است. صدای افرادی که دیدگاه‌های انتقادی مسالمت‌آمیز دارند و زمینه‌ای برای آن‌ها نقش افراد خشن را فراهم کرده‌اند و مبنای این مداخلات را برای حمایت از حقوق زنان و حقوق اقلیت‌ها قرار داده‌اند. اگرچه اقلیت ها با ایران ارتباطی ندارند، اما اقوام ایرانی هستند که بخشی از جامعه بزرگ تاریخی و تمدنی ایران هستند و از اجزای اصلی جامعه بزرگ ایران محسوب می شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در این باره ادامه داد: چرا کسانی که از حقوق زنان در ایران صحبت می کنند از تحریم های یکجانبه دولت آمریکا و حمایت مطیع اروپا صحبت نمی کنند و به این نکته توجه نمی کنند که زنان و کودکان ایران نیز مشمول آن تحریم ها و پیامدهای آن هستند.

کنعانی افزود: اظهارات امروز آنها نفاق است و اظهارات آنها درباره زنان و اقوام ایرانی غیرواقعی و با واقعیت های ایران همخوانی ندارد. جایگاه و حقوق زنان در ایران نه تنها از قوانین، بلکه از تاریخ و فرهنگ ایران نیز ناشی می شود. در فرهنگ ایرانی و اسلامی، زن جایگاه مشخص و برجسته ای دارد و همانطور که گفتم این جایگاه لزوماً از قوانین تبعیت نمی کند.

در بخش دوم، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه گفت: متأسفانه کسانی که خود را باغ نشین و دیگران را ساکن جنگل می خوانند، امروز دهان خود را بسته اند و حرفی نمی زنند و از حقوق زن، انسانی حمایت نمی کنند. حقوق و حقوق کودکان که همیشه مدعی آن هستند فراموش کرده اند و مطالبی را با الفاظ مضاعف و دروغ بیان می کنند و به سادگی از کنار این حادثه تروریستی می گذرند و نقش خود را در دامن زدن به خشونت، بی نظمی، تحریم و ایجاد زمینه برای این گونه اقدامات تروریستی و مسئولیت خود را فراموش می کنند. در این منطقه. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *