فیلم | معترضان فرانسوی خواستار خروج از ناتو شدند


به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، هزاران فرانسوی روز شنبه در پاریس تظاهرات کردند و خواستار خروج فرانسه از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدند.

تظاهرکنندگان با پرچم و پلاکارد مخالفت خود را با جنگ افروزی ناتو اعلام کردند.

علاوه بر این فرانسوی ها روز شنبه همزمان با چهارمین سالگرد اعتراضات جلیقه زردها تظاهرات بزرگی را در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار کردند.

فیلم های منتشر شده حاکی از حضور گسترده نیروهای پلیس و امنیتی در مسیر تظاهرات است و برخی فیلم ها نیز حاکی از درگیری پلیس با تظاهرکنندگان است.

اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه از 17 نوامبر 2018 با هدف دستیابی به اصلاحات زیست محیطی آغاز شد اما به سرعت به تظاهرات هفتگی گسترده علیه دولت مکرون تبدیل شد. در حالی که اروپا در سایه جنگ روسیه و اوکراین قرار دارد، فرانسوی ها بارها به گرانی زندگی و بیمه اعتراض کرده اند.

از سوی دیگر، صحنه داخلی فرانسه و بخش نفت و گاز این کشور شاهد اعتصابات کارگری بر سر دستمزد و هزینه های زندگی بوده است. از سوی دیگر، اعتصابات در نیروگاه های هسته ای کشور ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه 29 مهرماه به نقل از اتحادیه کارگری فرانسه “FNMA” برخی از کارگران نیروگاه اتمی “EDF” به دلیل پرداخت حقوق و تعمیرات اعتصاب خود را از سر گرفتند.8 نیروگاه اتمی به تعویق افتادند.

انتهای پیام/.




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *