طرز تهیه میان وعده های پاییزی


تنقلات بسته به انتخاب ما می توانند خوب یا بد باشند. می توانیم در طول روز گرسنه بمانیم و تا وعده اصلی بعدی غذا نخوریم یا میان وعده های سالم و مغذی انتخاب کنیم و با حفظ سلامتی خود از آن وعده های غذایی لذت ببریم. در این مقاله با ما همراه باشید تا با میان وعده ها و شام های سالم و مقوی روزهای سرد سال آشنا شوید.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

سیب و کره بادام زمینی

یکی از مغذی ترین میان وعده هایی که در روزهای سرد سال توصیه می شود سیب و کره بادام زمینی است. به خصوص اگر سر کار هستید و دیر سر کار هستید، به راحتی می توانید با خوردن این میان وعده انرژی از دست رفته را جبران کنید. در حالی که یک سیب به تنهایی یک گزینه سالم و سیر کننده است، ترکیب آن با کره بادام زمینی بهترین گزینه برای میان وعده است. مطالعات نشان داده اند که افزودن کره بادام زمینی به رژیم غذایی می تواند گرسنگی را کاهش دهد و بدن شما را سالم نگه دارد. برای تهیه این میان وعده سالم و مقوی باید یک سیب را چرخ کرده و با دو قاشق بادام زمینی مخلوط کنید.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

چیپس سبزیجات

دومین میان وعده ای که در خانه یا محل کار توصیه می کنیم چیپس سبزیجات پخته شده یا کم آب است که یک میان وعده سالم و دوستدار محیط زیست است. درست کردن چیپس سبزیجات در خانه به شما امکان کنترل موادی را می دهد که استفاده می کنید. سیب زمینی شیرین، چغندر، هویج، کدو سبز یا تربچه را نازک برش دهید و با کمی روغن زیتون آنها را بمالید. سبزیجات را روی توری یا سینی بچینید و در دمای 225 درجه سانتیگراد (110 درجه سانتیگراد) به مدت تقریباً 2 ساعت تفت دهید.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

سالاد تخم مرغ

سالاد تخم مرغ یک میان وعده یا شام خوشمزه و سالم است که به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. این سالاد با پنج ماده غذایی مختلف و سبزیجات معطر تهیه می شود و سس مایونز فقط به عنوان میان وعده استفاده می شود و وزن غذا را سنگین نمی کند.

برای تهیه این سالاد به 2 عدد تخم مرغ آب پز بزرگ و ناگینی خرد شده، 2 عدد هویج پخته و ناگینی خرد شده، یک عدد خیار شور خرد شده، یک چهارم پیمانه نخود فرنگی، 2 قاشق غذاخوری جعفری و شوید خرد شده، یک قاشق غذاخوری سس مایونز نیاز دارید. نمک و فلفل. شما به مقدار نیاز دارید. برای تهیه این سالاد کافی است همه مواد را با هم مخلوط کنید و در یخچال بگذارید. سالاد شما آماده خوردن است. می توانید به جای سس از ماست نیز استفاده کنید.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

رول بوقلمون

بوقلمون غذای مغذی، خوشمزه و سرشار از پروتئین نیست که احساس سیری بدهد و به عنوان یک شام کم کالری بسیار مفید است. برای تهیه این رول دلچسب به 4 برش سینه بوقلمون پخته، 4 قاشق چایخوری پنیر خامه ای و 4 برش خیار یا خیار شور نیاز دارید. برای لذت بردن از این شام خوشمزه کافی است برش های بوقلمون را در یک بشقاب بزرگ بچینید. روی هر بشقاب یک قاشق چایخوری پنیر خامه ای بمالید. رولت بوقلمون خود را با خیارشور و خیار تزیین کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

میان وعده مرغ همیشه محبوب است

اسنک یک میان وعده مناسب یا یک شام سبک با تهیه آسان و سریع است. همچنین می توان آن را به عنوان یک میان وعده خوشمزه و سبک در مجالس و مهمانی ها سرو کرد. مواد لازم برای تهیه میان وعده مرغ 300 گرم فیله مرغ، 200 گرم قارچ، یک عدد پیاز، 8 عدد نان تست، یک عدد فلفل دلمه ای، پنیر پیتزا یا گودا، روغن مایع به میزان لازم است.

یک میان وعده مرغ خیلی سریع و راحت تهیه می شود و برای این کار کافی است سینه یا فیله مرغ را به صورت نوارهای نازک برش دهید. پیاز و فلفل دلمه ای را پوست گرفته و ریز خرد کنید. تابه را روی حرارت بگذارید و پیاز خرد شده را در تابه قرار دهید تا خوب سرخ شود. وقتی پیازها سبک و نرم شدند نمک، فلفل و ادویه مرغ مانند آویشن را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس مرغ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود. فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد تابه اضافه کنید. قارچ را حلقه حلقه کرده و به مواد اضافه کنید. آنقدر سرخ کنید تا قارچ ها آب بیفتند.

اگر از ساندویچ ساز استفاده می کنید، سطح آن را با کمی روغن بمالید. حالا نان تست را داخل ساندویچ بریزید. هر تکه نان را با یک قاشق غذاخوری سس کچاپ آغشته کنید. یک تکه پنیر روی نان بگذارید. یک یا دو قاشق غذاخوری از مخلوط مرغ پخته شده را در وسط نان بریزید و کمی پخش کنید. حالا یک تکه دیگر نان تست را روی مخلوط مرغ قرار دهید و میان وعده را به مدت سه تا شش دقیقه در ساندویچ قرار دهید.

اگر ساندویچ ساز مرغ ندارید، یک تابه بزرگ را با روغن چرب کنید و حرارت دهید تا داغ شود. پیش غذا را در آن قرار دهید و یک تابه کوچک را با یک جسم سنگین روی پیش غذا قرار دهید تا پخته شود و به هم نچسبد. با این روش پنیر داخل ساندویچ بهتر آب می شود. حالا میان وعده را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. در صورت نیاز مجدد تابه را چرب کنید تا پیش غذا خوب سرخ شود.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

مافین تخم مرغ

وقتی تخم مرغ ها به کلوچه و کیک تبدیل می شوند، خوردن آن بسیار لذت بخش تر می شود. این غذای سالم سرشار از پروتئین، ویتامین و محصولات لبنی است و می تواند بسیار سالم و مغذی باشد. مواد اولیه مافین تخم مرغ شامل پنیر چدار، سوسیس، اسفناج، سفیده تخم مرغ، تخم مرغ، شیر کم چرب، نمک و فلفل است.

برای تهیه مافین باید روی هر تخم مرغ کامل یک عدد سفیده بریزید و کمی شیر کم چرب اضافه کنید سپس مخلوط کنید. نمک و فلفل را به مخلوط خود اضافه کنید. حالا اسفناج های خرد شده را داخل قالب بریزید و مخلوط را در قالب های کیک یزدی چرب شده بریزید سپس داخل هر کدام مقداری پنیر چدار و سوسیس خلال شده بریزید. 20 دقیقه زمان کافی است تا مافین ها خوب بپزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *