چگونه قهوه سالم درست کنیم؟


بر اساس یک نظرسنجی اخیر، 68 درصد از آمریکایی ها هر روز قهوه می نوشند و هر کسی روش خاص خود را برای تهیه قهوه دارد. در ایران افراد زیادی به قهوه علاقه دارند. در این مقاله 5 نکته مهم برای تهیه قهوه خوشمزه و سالم را توضیح داده ایم. اگر شما هم دوست دارید برای صبحانه قهوه مقوی بنوشید، این مقاله برای شما مناسب است.

1. تجهیزات مناسب بخرید

اگر می خواهید قهوه را به جای خرید از فروشگاه در خانه درست کنید، به تجهیزات مناسب نیاز دارید. استفاده از ابزار مناسب طعم قهوه شما را بهتر می کند.

برای تهیه شیر برای قهوه به همزن برقی یا کف کن نیاز دارید. با استفاده از این دستگاه ها می توانید قهوه ای درست کنید که قوام خامه ای یکنواخت تری داشته باشد و کف شیر را بپوشاند. در مجموع استفاده از این دستگاه ها برای تهیه شیر قهوه بسیار بهتر از مخلوط کردن شیر با قهوه است.

مشترک

این چیزها ممکن است گران به نظر برسند، اما درست کردن شیر قهوه خودتان به جای خرید آن از فروشگاه باعث صرفه جویی در هزینه و در درازمدت می شود.

2. از شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید

یکی از مزایای تهیه قهوه در خانه، قابلیت تعیین میزان قند است. معمولا قهوه خریداری شده در فروشگاه، به خصوص قهوه شیرین شده، حاوی شکر اضافه شده و طعم دهنده های مصنوعی است. خوشبختانه، فهرست بلندبالایی از شیرین کننده های کاملا طبیعی وجود دارد که می توانید به قهوه خود اضافه کنید، مانند:

3. پودر کلاژن را در قهوه بریزید

اگر از آن دسته افرادی هستید که هر روز قهوه می نوشید، باید خطرات احتمالی این افراط را نیز در نظر بگیرید. برای اینکه سلامتی خود را به خطر نیندازید، با استفاده از پودر کلاژن مرغوب، قهوه را سالم تر و مفیدتر کنید. بسیار آسان و بدون زحمت است. کافی است یک قاشق از پودر کلاژن را در قهوه دم کرده خود بریزید و کاملاً هم بزنید و بنوشید.

پودر کلاژن حاوی مواد زیر است:

شیرین کننده طبیعی

4. به جای کافه لاته، ماچاله لاته درست کنید

اگر روزی چند بار قهوه درست می کنید، می توانید به جای کافه لاته از ماسالات استفاده کنید. ماچا پودری است که از چای سبز به دست می آید که طعم و رنگ خوبی دارد. با این نوشیدنی می توانید انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید و در عین حال از مزایای چای سبز بهره مند شوید.

ماچا سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسید آمینه تیانین است که سلامت جسمی و روحی شما را بهبود می بخشد. اگر این نوشیدنی را با کمی کافئین ترکیب کنید، نوعی انرژی آرامش بخش به شما می دهد که خستگی و کسالت آزاردهنده بعد از شام را از بین می برد.

5. از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید

اگر به نوشیدن قهوه خانگی بدون مواد افزودنی عادت دارید، ممکن است بخواهید یک دستگاه اسپرسوساز بخرید. با کمک این دستگاه می توانید هر نوع قهوه ای را تهیه کنید و روز را به خوبی و با نشاط سپری کنید.

اگر می توانید اسپرسو درست کنید، به این معنی است که می توانید نوشیدنی های زیادی برای خودتان درست کنید. با کمک دستگاه اسپرسوساز می توانید در روزهای پاییزی با خوشحالی یک چای لاته بنوشید یا در روزهای بهاری روز خود را با یک اسپرسو سرد شروع کنید و از همه مهمتر می توانید تمام این نوشیدنی ها را خودتان در خانه تهیه کنید.

اخرین حرف

نوشیدن قهوه و نوشیدنی های حاوی کافئین انرژی شما را تا حد زیادی افزایش می دهد و شما را شاداب می کند. البته مراقب باشید که زیاد قهوه و نوشیدنی های کافئین دار ننوشید تا سلامتی خود را به خطر نیندازید. با روش هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم می توانید قهوه سالم تری درست کنید. توصیه های شما برای تهیه قهوه سالم چیست؟ ما خوشحال خواهیم شد که در مورد تجربه خود به شما بگوییم.

هشدار! این مقاله فقط جنبه آموزشی دارد و قبل از استفاده باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *