شرایط سخت فروش خودرو لغو شد


اخیرا وزیر صمت اعلام کرده است ترک ماشین از قرعه کشی بستگی به عرضه و تقاضا و مکانیزم بازار دارد و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق می افتد. حال عمید کلیباف در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرده است کاهش قیمت در بازار آزاد خدرا گفت: این روزها قیمت خودرو در بازار آزاد در حال کاهش است. پس از اجرای هر دو فاز فروش جامع خودرو، شاهد کاهش قیمت در بازار آزاد بودیم. این نشان می دهد که فروش خودرو و قرعه کشی برای رسیدن به هدف خود اقدام مناسبی انجام داد و تورم قیمتی در بازار را کاهش داد.
سخنگوی وزارت امنیت اعلام کرد: پس از سه سال تصمیم گرفته شد که محدودیت‌های قبلی برای طرح فروش خودروهای خارج از قرعه‌کشی (و خودروهای در حال حذف) لغو شود. این بدان معنی است که برای مثال، شخصی که می خواهد یک Quick R (که اخیراً از چرخه قرعه کشی خارج شده است) بخرد، به جای اینکه در بازار آزاد باشد، از خود خودروساز خرید می کند. محدودیت پلاک خودرو فعال استغیبت خرید به مدت 48 ماه از دو خودروساز بزرگ و… پیشگیری کنید، انجام دهید».
وی با بیان اینکه این اقدام به زودی اجرایی می شود، گفت: مزیت این راهکار جدید این است که به جای اینکه حجم زیادی از تقاضا به بازار برود و قیمت ها را بالا ببرد، به سمت بازار می رود. خرید از شرکت خودروسازی حرکت می کند و نیازهایش برآورده می شود. این مشکل باعث کاهش بیشتر قیمت ها در بازار آزاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *