امنیت شغلی برای دانشجویان ژاپنی قبل از فارغ التحصیلی



آمار و تحقیقات جدید منتشر شده در ژاپن نشان می دهد که در حال حاضر 83.3 درصد از دانشجویانی که در آستانه فارغ التحصیلی در این کشور هستند دارای ضمانت شغلی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تایمز، بر این اساس 83.3 درصد از دانش آموزان دبیرستانی ژاپنی که در ماه مارس فارغ التحصیل می شوند دارای ضمانت شغلی هستند.

این دانشجویان از ابتدای ماه جولای پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اند و سطح ضمانت‌های شغلی برای دانشجویان این کشور نزدیک به سطح قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ است و نسبت به سال گذشته ۲.۸ درصد افزایش یافته است. زیرا در دوران کرونا، فرصت یافتن کار برای دانشجویان ژاپنی کاهش یافت.

البته این رقم در سال 2019 85.1 درصد بوده است. این افزایش آمار زمانی اتفاق افتاد که شرکت ها به دلیل کرونا تمایل بیشتری به استخدام و استخدام کارمندان داشتند. زیرا تعداد زیادی از شرکت های ژاپنی سیاست های خود را در دوران کرونا تغییر دادند.

بر اساس این نظرسنجی، در مجموع 81.2 درصد از دانشجویان علوم انسانی و 88.3 درصد از دانشجویان علوم و مهندسی پیشنهاد کار دریافت کردند.

در عین حال، سهم دانشجویانی که دو یا چند پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اند نسبت به سال گذشته ۶۲.۷ درصد افزایش داشته است. در حالی که میزان رد شدن دانشجویان از پیشنهادهای شغلی به 57.8 درصد رسید.

البته در بین این دانشجویان افرادی هم هستند که هیچ پیشنهاد کاری نداشته اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *