پیشنهاد می شود معلمان تمام وقت از 15 برابر سقف حقوق آزاد شوند



رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه پیشنهاد می کنیم اعضای هیأت علمی پایه جغرافیایی و بالینی را که به فعالیت خصوصی نمی پردازند از 15 برابر حقوق معاف شوند، گفت: در این صورت شورای دانشگاه باید معاف شود. حق مداخله.”

به گزارش ایسنا، دکتر حسین کناتی در جلسه اخیر هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دیدار اخیر خود با برخی از برنامه ریزان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشکده های جغرافیایی و بالینی که به صورت خصوصی فعالیت نمی کنند 15 بار معاف هستند. حقوق و دستمزد و هیأت امنا حق دخالت در انتصاب را دارد.

وی با اشاره به تعاریف «رشد علمی» و «توسعه علمی» و با بیان اینکه این تعاریف برای شناخت حاکمیت کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: تولید ناخالص داخلی رشد اقتصادی است اما نشان دهنده توسعه اقتصادی نیست. توسعه اقتصادی با عدالت و نزدیکی به سطوح درآمد تعیین می شود. به عنوان مثال، در کشورهای شمال اروپا 70 تا 80 درصد خانوارها بین 2000 تا 3000 دلار درآمد دارند که شرکت های تولیدی، مشتریان، بازارها و بازارها را بزرگ می کند، در حالی که میانگین قدرت خرید خوبی دارد و این مولفه باعث رشد اقتصادی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مفاهیم «رشد علمی» و «توسعه علمی» گفت: علم نیز به همین صورت است، هرچند کشور ما رشد علمی خوبی و رضایت بخشی داشته است، اما شاخص های خوبی نداریم. از نظر توسعه علمی می بینیم که در برخی از مراکز تحقیقاتی تعداد مقاله های برخی محققین از هزار نفر فراتر رفته است که غیر قابل توجیه است که نشان می دهد توسعه علمی صورت نگرفته است.

وی عامل «عدالت» را شاخص توسعه علمی دانست و گفت: در کشورهای پیشرفته ساعت کار افراد مشخص است و افراد بیش از یک مقدار مجاز به کار نیستند، زیرا کار باید بین همه تقسیم شود و اگر کسی از یک In درآمد دارد تا جایی که تا آنجا پیش می رود که مالیات های کلان را تحمیل می کند، تمایل به اغراق به طور خودکار متوقف می شود.
دکتر کناتی با بیان اینکه باید دانشگاه را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که عدالت علمی در آن رعایت شود، گفت: از دکتر فتوحه (معاون پژوهشی) می خواهم به این موضوع به عنوان یک اصل مهم توجه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *