تولید آب شیرین کن در بوشهر امسال دو برابر می شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر ، علی اکبر محرابیان جمعه شب در جلسه شورای اداری استان بوشری اظهار داشت: در حال حاضر منابع آب بوشهر از خط کوثر ، خط کازرون ، 230 حلقه چاه و 35000 متر مکعب ایستگاه نمک زدایی تامین می شود.

وی افزود: سالانه 154 میلیون متر مکعب و 700 میلیون متر مکعب نیز به بخش کشاورزی عرضه می شود که به دلیل مصرف و نیاز استان برای استان کافی نیست.

وزیر نیرو گفت: یک برنامه مهم داریم که پروژه های نیمه تمام را تکمیل می کند ، به طوری که استان آب لازم به خوبی تامین می شود.

وی به روند توسعه سد اشاره کرد و ادامه داد: “بیایید سد مخزن باگان را تا ماه می که 60 درصد آن تکمیل شده آبیاری کنیم.” مخزن سد خائیز با حجم 16 میلیون متر مکعب ، روند آبگیری آغاز شده است و امیدواریم تا ماه ژوئن به پایان برسد.

مهرابیان خاطرنشان کرد: سد دالیا حجم مخزن آن 270 میلیون متر مکعب است که در حال حاضر 32 درصد پیشرفت فیزیکی است و ما در سال 1402 آبگیری را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ سعدآباد امسال اجرا و به بهره برداری می رسد ، افزود: سد اخند در منطقه Asalue ، ما امیدواریم که آب را در فوریه امسال جمع آوری کنیم.

وزیر نیرو افزود: سد هوشمند مورد تاکید رئیس جمهور نیز است و امیدواریم عملیات اجرایی آن به زودی به پایان برسد. این سدها 500 میلیون متر مکعب به ذخایر استان بوشهر اضافه می کنند.

وی گفت: در حال حاضر در بوشهر 35 هزار متر مکعب آب شیرین کن داریم و در نظر داریم 90 هزار متر مکعب را به بهره برداری برسانیم که از این میزان امسال 35 هزار متر مکعب و سال آینده 55 هزار متر مکعب است.

وی افزود: سد با یک مخزن پلنگ ساده از وام های مالی استفاده می کند و ما قصد داریم در سال 1402 آب را برداشت کنیم. این سد 17 درصد تکمیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *