آرام باش قبل از برآمدن تاج جدید / منتظر اوج پاییز باشیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر ، تحویل پنجم با سختی و تلخی زیاد ناشی از آمار بالا بستری شدن در بیمارستان و مرگ را ترک کردیم و کم کم ما شاهد روند نزولی هستیم. بنابراین میزان مرگ و میر روزانه از 700 مورد تا کمتر از 200 مورد مرگ است شب دیروز کاهش یافت و تعداد بستری شدن ها نیز در حال کاهش است و به نظر می رسد این روزها بیمارستان ها و البته کادر پزشکی می توانند کمی نفس بکشند.

به گفته همه کسانی که از نزدیک در تاجگذاری مشارکت دارند و شبانه روزی در بیمارستان ها هستند ، تحویل تاج پنجم ، طولانی ترین قله بیماری در این کشوری بود که ما از آن جان سالم به در بردیم و اکنون باید دوباره آن را گرفت تحویل برای اینکه حواسمان پرت نشود ، باید به دنبال پروتکل های بهداشتی باشیم. اما واقعیت متفاوت است انتظار می رودبه در دو هفته گذشته شاهد افزایش ترافیک و سفرهای طولانی مدت بوده ایم. در این میان ، محموله ها از قابلیت ها فراتر می روند زودتر انتصاب اربعین همچنین هنگام بازگشت حجاج به کشور باعث بروز بیماری های عروق کرونر قلب شد.

به دنبال این روند ، ناگهان موجی از سفرها در سراسر کشور آغاز شد و تعطیلاتی که ما تجربه کردیم بهترین بهانه برای سفرهای غیر ضروری هموطنانمان شد که در دو یا سه هفته آینده باید منتظر قطعات باشیم.

حمیدرضا جمتی ، دبیر کمیته علمی ملی برو 19 ، با عنوان ، که امیدواریم تا اوایل دسامبر 1400 حدود 70 تا 75 درصد از جمعیت کشور را تلقیح کنیم ، گفت: انتظار می رود با انجام واکسیناسیون ، ما می توانیم تا حد زیادی از این بیماری جلوگیری کنیم ، به ویژه در مورد بستری شدن و افزایش مرگ و میر.

وی افزود: سه اقدام اصلی معمولاً از تاجگذاری جلوگیری می کند که یکی از آنها واکسیناسیون است. موضوع دوم اقدامات بهداشتی است که خود مردم می توانند با استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و بهبود وضعیت و کاهش تعداد مبتلایان در کشور انجام دهند. شستشوی مکرر دستها و بدون شرکت در دوره ها و مراکز شلوغ. آره علت بستری شدن در بیمارستان و تعداد کشته شدگان.

جماعت در توضیح اینکه چرا برخی از شهرها هنوز قرمز هستند ، گفت: مانند ما می دانیم که هنوز به چنین درجه ایمنی جمعی نرسیده ایم و برای دستیابی به این سطح ایمنی باید 75 درصد مردم را واکسینه کنیم و هنوز شکاف وجود دارد و این شکاف مشکلاتی را بر جای گذاشته است ، و در برخی نقاط اقدامات بهداشتی به پایان نرسیده است.

او در شرف ورود است تحویل اخیراً در کشور جدید است مهر و ممنوعیت وی افزود: “گزارش هایی از مجامع علمی وجود دارد که ما دیر کرده ایم مهر یا شهادت در اوایل نوامبر تحویل جدید باشید اما بیرون توجه قبل از واکسیناسیون ، که انجام می شود و با توجه اقدامات انجام شده هنوز در حال اجرا است. لامبدا ما در کشورهای دیگر و حتی در کشور خودمان در مورد آن نشنیده ایم پاک کردن بنابراین ما در افراد آلوده مشاهده نکردیم انتظار می رود با این تحویل صورت انجام ندهید یا چه زمانی صورت شدیم تحویل پنجم با این میزان مرگ و صلح یا افزایش بستری شدن در بیمارستان صورت نگذار.

جماتی می گوید: “معمولاً پس از اولین دوز واکسن ، ایمنی در دو یا سه هفته و پس از مصرف آن ایجاد می شود.” دوز دوم – پس از چند هفته ایمنی ، بنابراین اگر 70 تا 75 دوز پس از دریافت اولین واکسن ، بدن حدود سه تا چهار هفته طول می کشد تا ایمنی نسبی را ایجاد کند ، بنابراین اگر بخواهیم ایمنی را در فردی با همان گونه های فعلی ایجاد کنیم ، حداقل سه تا چهار هفته بعد از آخرین واکسن به طول می انجامد. از این رو توصیه می شود ما آن هستیم یعنی وقتی واکسیناسیون می کنیم ، نباید فکر کنیم که ایمن هستیم.

در همین حال سرخ شده در روغن نجفی ، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، معتقد است که ایران هنوز ممکن است مستعد تشخیص باشد راه سلام در این زمینه مبتدی باشید سلام آنها همچنین می توانند مسری تر باشند.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه رفاه سلامت در سپتامبر 1400. 230 نمونه توالی را مطالعه کردند پیداش کن این کار به روش ترانشه انجام می شود. این 230 نمونه از تهران ، سمنان ، سیستان و بلوچستان ، البرز و مارکاسی بر اساس مطالعات انجام شده بر روی این نمونه ها 85.2 درصد را شامل می شود راه سلام ویروس کرونا، دلتا بود.

یک نکته مهم و جالب در حقیقت در 34 مورد از این نمونه ها (تقریباً 15) راه سلام دلتا با جهش های اضافی ، مشخص شد که این موضوع بسیار مهم است و نشان می دهد که کشور ما هنوز ممکن است مستعد تشخیص باشد راه سلام در این زمینه مبتدی باشید سلام آنها همچنین می توانند مسری تر باشند.

از نتایج این مطالعه می توان نتیجه گرفت در حقیقت میانگین هر پرش برای هر فرد حدود 4.1 است. به عبارت دیگر ، در 230 نمونه مورد مطالعه ، حدود 950 جهش وجود داشت که این آمار نشان می دهد. هنوز این امر مستلزم واکسیناسیون سریع است که طی یک تا دو ماه گذشته مشاهده کرده ایم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: هرچه پوشش واکسیناسیون بیشتر باشد ، جهش های کمتری را شاهد خواهیم بود و جهش سریعتر ظاهر می شود.

نجفی افزود: ما انتظار داریم افرادی که هنوز واکسینه نشده اند اقدام کنند. نوع واکسن در چنین اپیدمی اهمیت چندانی ندارد و استفاده از اولین واکسن موجود مهم است.

بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، با این حال 43 میلیون و 953 هزار و 106 نفر در کشور دوز آنها ابتدا واکسن ضد تاج دریافت کردند. همچنین 18 میلیون و 230 هزار و 64 نفر دوز دومین تزریق شد و تعداد کل واکسن های تزریق شده در کشور به 62 میلیون و 183 هزار و 170 دوز رسید.

این در حالی است که برای رسیدن به امنیت جمعی راه زیادی در پیش داریم و در عین حال فرصت از دست می رود. بنابراین ماه اکتبر به پایان رسیده است و این فرایند واکسیناسیون نمی تواند به ما امید بدهد زودتر از پایان نوامبر 1400 دستیابی به امنیت جمعی بنابراین باید منتظر بمانیم تحویل تاج پاییز 1400 خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *