11 اشتباهی که باعث می شود فراری واکسن بزنیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش مهر ، با وجود این واقعیت که سازمان بهداشت جهانی ، انجمن های علمی و تقریباً همه متخصصان راه حل اصلی مبارزه با تاجگذاری و شکستن زنجیره هستند. پشت سر هم به عنوان واکسیناسیون عمومی شناخته می شود ، اما برخی از مردم هنوز تمایلی ندارند یا اساساً علیه واکسیناسیون نیستند.

شروین شکوهی ، رئیس بخش بیماریهای عفونی بیمارستان لوگمان حکیم و همکار دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، مبنای علمی این باورها را توضیح می دهد.

1- انتظار دارم واکسن های با کیفیت تری در دسترس باشند

کلیه واکسن ها دارای مجوز مرگ و میر و صلح آنها تفاوت چندانی با هم ندارند و تأثیر مثبت همه این واکسن ها ثابت شده است زیرا تمام کاری که همه واکسن ها در جهان انجام می دهند کاهش مرگ و میر و صلح وجود دارد. همچنین صراحتا و رسماً اعلام شده است که همان واکسن ها فایزر اگر وارد کشوری می شوید که فقط برای چه گروه هایی استفاده می شود ، بنابراین از هر واکسنی در دسترس استفاده کنید تا ما بتوانیم این کار را زودتر انجام دهیم پشت سر هم برای کنترل و جلوگیری از جهش های ویروسی.

هر واکسنی در دسترس بوده است و هرچه زودتر از آن استفاده شود ، برای همه افراد در جهان بهتر است.

2- من مطمئن نیستم که واکسن ها بی خطر هستند

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، واکسن ها خطر بسیار پایینی دارند و سالانه جان دو تا سه میلیون نفر را در سراسر جهان نجات می دهند.

با این حال ، هیچ واکسنی ایمن نیست ، اما خطر تجویز آن در مقایسه با فواید آن حداقل است.

به عنوان مثال ، درد در بازو یک عارضه جانبی واکسن است ، اما معمولاً شدید نیست. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که ممکن است عوارض جانبی جدی تری رخ دهد ، اما “بسیار نادر” هستند. به گفته این سازمان ، “احتمال اینکه شخص بر اثر خود بیماری مجروح شود بسیار بیشتر از واکسیناسیون است.”

اکثر واکسن هایی که امروزه از آنها استفاده می کنیم ده ها سال است که مورد استفاده قرار گرفته اند و جان میلیون ها نفر را نجات داده اند.

واکسن ها باعث جهش سلولی در بدن می شوند

واکسن ها اصلاً وارد ژن های بدن انسان نمی شوند و واکسن ها معمولاً پروتئین های ایمنی را تولید می کنند. زایی آنها خلق می کنند.

علاوه بر این ، اکثر واکسن های موجود ویروس های کشته شده ای هستند که هیچ ارتباطی با ژن های انسان یا تغییرات سلولی ندارند.

4- باعث ناباروری می شود

به هیچ وجه نمی خواهم به مادر خود توصیه کنم که غیر فعال باشد.

5- واکسن های تولید داخل یا وارداتی به ایران از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند

نشان داده شده است که واکسن تاج مرگ و میر را کاهش می دهد صلح این تأثیر مستقیم دارد و تنها تفاوت واکسن ها در کاهش بروز بیماری عروق کرونر قلب است که درصد کمی را نیز شامل می شود.

همه واکسن های تولید شده یا استفاده شده در داخل با استانداردهای قابل قبول مطابقت دارند.

کلیه واکسن های مورد استفاده در ایران تائیدیه دارای معتبرترین سازمان های پزشکی و علمی در جهان است و در همه کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد.

6- من جوان و سالم هستم و نیازی به واکسن تاج ندارم

اگرچه اکثر افراد بدون مشکل مریض می شوند ، اما خطر بیماری و احتمال انتقال زیاد به سایر اعضای خانواده و همکاران و عوارض جانبی احتمالی آن هنوز بسیار بیشتر از واکسن است و هیچکس در برابر نوع شدید این بیماری بیمه نیست. بیماری.

7. تحت تأثیر تاج یک یا چند بار صبح و ضد هوای طبیعی در بدن من ایجاد می شود

ماهیت همه ویروس ها ، از جمله کروناویروس ، اجتناب از سیستم ایمنی بدن است در صورتی که واکسن برای ایجاد ایمنی بدن طراحی شده است ، بنابراین باید توجه داشته باشیم که حفظ ایمنی پس از واکسن از ایمنی ذاتی پایدارتر و ایمن تر است.

هنگام آلوده شدن به ویروس تاج یک یا چند بار شما و اکنون ، با استفاده از واکسن علیه این بیماری ، احتمالاً ایمنی بسیار مناسب تر ، ایمن تر و قابل قبول تری در برابر ویروس کرونا خواهید داشت.

بدون شک امنیت زایی برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب که واکسینه شده اند و خیلی بیشتر.

8. افراد زیادی از واکسن استفاده کرده اند و دوباره به تاج آلوده شده است و بنابراین ، واکسن ها بی اثر هستند

اثر واکسن در کاهش مرگ و میر و صلح و جلوگیری از تشدید بیماری تأثیر قابل توجهی دارد ، اما در عین حال از درصد قابل قبولی از عفونت جلوگیری می کند. صلح جلوگیری خواهد کرد.

9- از عوارض جانبی واکسن مانند تشنج و لخته شدن خون می ترسم

عوارض جانبی واکسن بسیار کوچکتر از ویروس کرونا است ، به این معنی که اگر به ویروس مبتلا شوید ، عوارض جانبی بسیار بیشتری نسبت به واکسن خواهد داشت و عوارض جانبی ناشی از عفونت کرونا می تواند سالها برای شما باقی بماند. به

10. تاج به ژنتیک بستگی دارد و من نمی توانم به این بیماری مبتلا شوم

به طور طبیعی ، ویروس دائماً در معرض تغییرات و جهش های مختلف است ، بنابراین هیچ کس از تاج محافظت نمی کند و برخی افراد ممکن است مدلهای بدون علامت تاج داشته باشند.

طبق آمار ، 20 تا 30 درصد از افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب ممکن است هیچ گونه علائم ویروسی نداشته باشند ، بنابراین مطمئن شوید که در اسرع وقت واکسن خود را در برابر شریان کرونری تزریق می کنید ، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که دفعه بعد که از این بیماری عبور کنید. بدون علامت باشد و می تواند در شرایط سخت تاجگذاری کند غارت بچرخ.

11. واکسن ها ابزارهای جاسوسی برای فروش دارو توسط شرکت های دارویی هستند

اگر این یک کلاهبرداری برای یک شرکت دارویی است ، این سال پیش می آید که چرا کشورهای با بالاترین میزان مرگ و میر و صلح تاج داشت و پس از واکسیناسیون علیه این بیماری ، آنها به زندگی عادی باز می گردند و میزان مرگ و میر صفر یا کمترین است.

بدون شک ، واکسن ها نقش موثری در تضمین سلامت عمومی و کاهش تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب ایفا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *