#از_تسنیم_ بپرسید: داستان #سنپ_صنیم چه شد؟ – اخبار سیاسی تسنیم


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، این روزها ماجرای راننده اسنپ که به دلیل عدم رعایت قانون به سرعت از مسافر پیاده شد ، واکنش های زیادی را در پی داشت و برخی از فعالان فضای مجازی کمپین #SNAP_block را راه اندازی کردند.

مخاطبان خبرگزاری تسنیم در قسمت #وظیفه_تسنیم_جزئیات این حادثه را جویا شدند که در زیر به آنها پاسخ دادیم:

در 6 ژوئن ، دختر جوان در صفحه شخصی خود در توییتر گزارش داد که راننده SNAP او را به دلیل عدم حیا در بزرگراه پیاده کرده است. او در توییتر خود یک عکس کامل و جزئیات مربوط به درایور SNAP را منتشر کرد و از SNAP خواست تا آن راننده را مرتب کند.

این تبلیغات با استقبال گسترده کاربران فضای مجازی روبرو شده است. این کاربران معتقد بودند که ارسال عکس از راننده SNAP نقض حریم خصوصی راننده و غیرقانونی است. شرکت تاکسی همچنین از راننده به دلیل رفتار مطابق قانون با مسافر تقدیر کرد.

در نتیجه ، همه منتظر پاسخ اسنیپ بودند.

کمی بعد ، مسافر در توییتر خود گزارش داد که اسنپ با او تماس گرفته و از رفتار راننده عذرخواهی کرده است!

این اتهام موجی از واکنش ها را نسبت به این حادثه ایجاد کرد ، فعالان فضای مجازی بار دیگر از استفاده از تاکسی های اینترنتی امتناع کردند ، زیرا معتقد بودند که طبق قانون ، قوانین و قوانین SNAP ، مسافران نباید بعد از سفر از اطلاعات رانندگان استفاده کنند. و این اطلاعات را در گوشی خود ذخیره کنید. از سوی دیگر ، طبق سایر مواد قوانین SNAP ، مسافران باید متعهد شوند که از کلیه خدمات اسلامی ، دینی ، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران ، از جمله انجام حجاب مناسب ، با استفاده از خدمات این شرکت پیروی کنند.

راننده SNAP چه می گوید؟

راننده SNAP ، که نام و عکس وی در نتیجه این حادثه در فضای مجازی منتشر شد – سعید عابد ، 54 ساله و بازنشسته. او روز بعد از حادثه در مصاحبه تلویزیونی گفت:

“در 7 ژوئن در شهر گای تهران درخواستی از این خانم دریافت کردم که من آن را پذیرفتم. وقتی رسیدم ، او از ابتدا بدون دستمال در خیابان بود و من به خودم گفتم طبق معمول ، وقتی او سوار ماشین شد ، من از او خواستم که به دلیل جریمه ای که برای ماشین جرم در نظر گرفته شده ، یک دستمال بپوشد. ما حتی 150 متر از محلی که زن در آن رانندگی می کرد فاصله نداشتیم ، بنابراین از او خواستم که یک دستمال بپوشد. اما او با تندی گفت: “پس از شنیدن این حکم ، من ایستادم و گفتم:” به همین دلیل من نمی توانم به شما برسم “، و دقیقاً در همان بلوار گای ، در حالی که ما فقط 150 متر از منبع فاصله داشتیم ، نگه داشتم. من می گویم خانه ها ماشین آلات بیرون می آیند و من از آنها نمی خواهم که از ماشین پیاده شوند ، حتی می توانم آنها را به اصل خود بازگردانم.

او بعد از خروج به من گفت: “من با Snap تماس می گیرم و شکایت می کنم.” گفتم: “تو باید این کار را بکنی و من آن را انجام می دهم.” اما سپس با پلیس 110 تماس گرفت و به پلیس گفت “شخصی در بلوار گای با این شماره من را اذیت می کند.” بلافاصله با پلیس تماس گرفتم و به آنها گفتم که پلیس گفته است: “تا آمدن افسر بمانید”. اما پس از آن تماس او سوار یکی از اتومبیل های عبوری شد و رفت. من هم نیم ساعت منتظر ماندم و وقتی دیدم پلیس نمی آید مجبور شدم بروم. “من بلافاصله با پشتیبانی SNAP تماس گرفتم و اپراتور پشتیبانی به من گفت:” شما کار درستی انجام دادید و طبق قوانین عمل کردید. “

راننده SNAP در مورد انتشار نام و جزئیات وی گفت: “قبل از ارسال توییت در مورد رفتار این خانم به غیر از خانواده اش ، هیچ یک از خانواده و آشنایان او نمی دانستند که من در SNAP هستم و اکنون همه از این موضوع مطلع شده اند و چندین مورد. من این را در مورد یک دوست و آشنایی داشتم. در مدت اقامت من در اسنپ ، من حتی درخواست افرادی را که در نزدیکی خانه اقوام و دوستانم زندگی می کردند قبول نکردم ، اما اکنون او همه را مطلع کرده است. البته من شرمنده است. “من حقوق بازنشستگی می گیرم و مانند بسیاری دیگر که در این شرایط اقتصادی به درآمد بیشتری نیاز دارند ، من به اسنپ پیوستم”.

اسنیپ از یک راننده متعهد به قانون قدردانی می کند

سرانجام ، دیروز شرکت تاکسی اینترنتی که با موج گسترده ای از انتقادات کاربران روبرو شد و آن را تحریم کرد ، برنامه Snap را از تلفن خود حذف کرد ، اطلاعیه ها و توضیحاتی داد که به وضوح نشان می داد Snap حداقل همان چیزی است که در ابتدای این کار بود. او ادعا کرد (یعنی با راننده برخورد کرد و به مجرم مسافر اطمینان داد) که او یک شکست مشخص را احساس کرده است. اعلام اسنیپ این بود:

اسنپ ​​به دنبال پایبندی به چارچوب معاهده ای و ارزشهای اسلامی جامعه است و به آن پایبند است و قوانین اسنپ به صراحت بر الزام به انجام حجاب تأکید می کند.

این شرکت شایعات مربوط به ارتباط با راننده را رد می کند و اعلام می کند که حساب او هرگز غیرفعال نشده است. همچنین لازم به ذکر است که تماس با مسافر مطابق روشهای معمول شرکت برای سفرهای ناتمام انجام شده است و رفتار مسافر را تأیید نمی کند.

از این گذشته ، SNAP با اجتناب از ورود به حوزه ایجاد شده در فضای مجازی ، تأکید بر قوانین و حقوق شهروندی و ابراز تاسف از آنچه اتفاق افتاده است ، از همه کاربران محترم راننده و سرنشینان می خواهد تا آنجا که ممکن است قوانین را رعایت کرده و به اصول اسلامی توجه کنند. ارزشها و اخلاق با احترام و صبر متقابل رفتار کنید ، فضای مناسبی برای سفر ایجاد کنید. همچنین در صورت بروز اختلاف در طول سفر ، قبل از هر اقدامی ، با خدمات پشتیبانی این شرکت تماس بگیرید و مطمئن شوید که SNAP از حقوق مسافران و رانندگان محافظت می کند. »

انتهای پیام / *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *