سناتور روس: خواسته های ایران از نظر قانونی موجه است – اخبار اروپا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری “نووستی” ، “کنستانتین کوساچف” ، رئیس کمیته روابط خارجی فدراسیون روسیه (سنا) امروز اعلام کرد که ایران خواستار حفظ توافق هسته ای است. بهپایه ها آماده است و مسئولیت ادامه برنامه جامع اقدام مشترک (CJAP) اکنون بر عهده طرف آمریکایی است.

پیشتر ، علی ربیعی ، سخنگوی دولت ایران گفته بود که تهران همچنان متعهد به حفظ توافق هسته ای است.اوه اصرار می کند ، اما به هر قیمتی غیرممکن خواهد بود.

آیریس در مورد وضعیت فعلی در رابطه با برجام گفت: «اگرچه اقدامات ایران ناامید کننده است ، اما اینطور نیست.قدرت منطق آهنین ، پایدار و از نظر قانونی مبتنی بر مقامات تهران ، تکذیب شد. برنامه جامع اقدام مشترک (CJAP) از ابتدا ایالات متحده را شکست داد و سپس کشورهای اروپایی تعهدات خود را برای مدت طولانی به تعویق انداختند ، از جمله ایجاد مکانیزم اینستکس برای تسهیل مبادلات مالی با ایران ، و هنوز در حال “پرسیدن این موضوع” هستند.

سناتور ارشد روس افزود: در حال حاضر موضوع مهم در شرایط کنونی با شاخص های فیزیکی سطح غنی سازی اورانیوم نیست ، بلکه آمادگی سیاسی مقامات تهران برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته ای است که مهم است. و فقط واشنگتن می تواند آن را تضمین کند. “در دادگاه آمریکا است و تنها کشوری است که می تواند به توافق هسته ای پایبند باشد – توافق بین المللی تصویب شده در شورای امنیت سازمان ملل متحد.”

انتهای پیام / +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *