جذب بیش از ۲ میلیون مشترک جدید گاز در کشور از ابتدای دولت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی با تبریک چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، گفت: این در حالی است که طی این مدت، به ۵۰ شهر نیز گازرسانی شده و درصد بهره‌مندی خانوارهای شهری از این نعمت الهی به بیش از ۹۸.۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در همین بازه زمانی، ۸۳۶ هزار و ۴۲ انشعاب جدید گاز شهری و روستایی نصب شده است، ادامه داد: بر همین اساس به تعداد کل مشترکان گاز در این مدت، ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۳۴۲ مشترک افزوده شده است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: همچنین با گازرسانی به ۳۱۹۵ واحد صنعتی طی ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم، تعداد مصرف‌کنندگان عمده صنعتی گازرسانی شده تاکنون، ۳۲ هزار و ۵۱۸ واحد شده است.

رحمانی تصریح کرد: طول شبکه گاز شهری و روستایی در کشور نیز به ۴۴۶ هزار و ۳۱۰ کیلومتر رسیده که بیش از ۴۶ هزار کیلومتر آن، از تیرماه ۱۴۰۰ تاکنون اجرا شده است.

وی گفت: طی این مدت، با گازرسانی به ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر، درصد بهره‌مندی خانوار گاز طبیعی شهری به ۹۸.۵۷، روستایی به ۸۶.۱۱ و بهره‌مندی جمعیت شهری و روستایی قابل گازرسانی در کل کشور، به ۹۵.۵۴ درصد رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *