ساخت سایت رایگان در گوگل

شاید در گذشته تنها افرادی می‌توانستند وبسایت داشته باشند که یا دارای دانش کافی در زمینه طراحی سایت و برنامه‌نویسی باشند و یا بتوانند هزینه بالایی را برای برون‌سپاری این کار تقدیم کنند. اما امروزه می‌شود این حرف‌ها را کنار زد و هر یک از ما بدون کمترین هزینه و دانش، برای خود یک وبسایت داشته باشیم.

گوگل یک سرویسی را ارائه می‌دهد به نام google sites که هر فردی می‌تواند با دیدن یک آموزش چند مرحله‌ای، آن را یاد گرفته و انجام دهد.ساخت سایت رایگان در گوگل یکی از روش‌های بسیار ساده و بهینه برای معرفی شما به دیگران است.

برخی از مزایای ساخت سایت با گوگل سایت این است که کار کردن با آن بسیار راحت است و هزینه‌ای برای شما به همراه نخواهد داشت. علاوه‌بر این، احتیاجی به خریداری هاست و دامنه نیز ندارید و تمامی صفحات، رسپانسیو شده هستند.

اما این بدان معنا نیست که ساخت سایت به کمک خود گوگل صرفاً مزیت دارد و فاقد هرگونه عیبی است. این روش، معایبی را با خود به همراه دارد از جمله این که شما فقط برای معرفی خود می‌توانید از این سایت استفاده کنید و قادر نخواهید بود یک سایت فروشگاهی و … داشته باشید. غیر از این، محدودیت‌های دیگری در زمینه استفاده از فونت، طراحی‌های متفاوت، تعدد منوها و … وجود دارد و علاوه‌بر این، کاربران شما نمی‌توانند در این سایت‌ها ثبت‌نام کنند و شما نیز قادر به درج فایل در آن نخواهید بود.

آموزش ساخت سایت در گوگل با گوشی

برای ساخت سایت در گوگل با گوشی به کمک گوگل سایت، مراحل زیر را باید طی کنید:

گوگل سایت را باز کنید.

در ابتدا، شما دو راه برای راهیابی به google site را پیش رو دارید. اول این که در نوار آدرس مرورگر، site.google.com را سرچ کرده و در صورت داشتن حساب گوگل، به مسیر ادامه دهید. دومین راه این است که داخل برنامه‌های گوگل جستجو کنید و به گزینه sites برسید.

سایت جدید خود را به همراه تمپلیت انتخاب شده، ایجاد کنید.

گزینه start a new site را انتخاب کنید و تمپلیت‌های مختلف را بررسی کنید تا به مورد دلخواه برسید. هر زمان که به قالب موردنظر خود رسیدید، روی آن کلیک کرده و بدانید که از آن پس، آن قالب برای شماست و دست شما برای ویرایش آن باز است. این قالب‌ها در دسته‌های کاری، بیزینسی، شخصی و … قرار دارند.

شما می‌توانید بخش‌های مختلف آن قالب را جا به جا و یا حذف کنید و رنگ‌ها و متون داخل آن را به سلیقه خود تغییر دهید.

برای وبسایت خود یک نام مناسب انتخاب کنید.

در قسمت بالایی ویرایشگر (گوشه سمت چپ)، سایت بدون عنوان به چشم‌تان می‌خورد یا اگر قالبی را انتخاب کرده باشید، نام آن قالب در آن بخش نوشته شده است. روی آن کلیک کنید و نام مورد نظر وبسایت‌تان را در آن قسمت قرار دهید. وبسایت شما داخل گوگل با این نام نشان داده می‌شود پس در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید.

این تغییرات تا زمانی که وبسایت خود را منتشر نکرده باشید، در معرض دید دیگران قرار نخواهند گرفت و تنها خود شما آن‌ها را می‌توانید ببینید.

برای وبسایت خود یک عنوان وارد کنید.

چنانچه یک تمپلیت خالی انتخاب شما بوده است، روی enter site name (بالا سمت چپ) کلیک کرده و سپس عنوان مورد نظر را وارد کنید. برخی از الگوها (templates) دارای نام هستند که در صورت نیاز به تغییر آن می‌توانید دو بار روی آن کلیک کرده و عنوان انتخابی خود را جایگزین آن کنید.

یک نکته مهم در این مورد وجود دارد. شما زمانی اجازه انتخاب عنوان را دارید که وبسایت‌تان دارای بیش از یک صفحه باشد ولی جای نگرانی نیست زیرا بسیار ساده می‌توانید صفحات را به آن اضافه کنید.

این عنوان، در بالای صفحه وبسایت شما و همچنین در نوار مرورگر گوگل، بینگ و … رویت می‌شود.

یک تم برای وبسایت خود انتخاب کنید.

این تم‌ها هستند که رنگ و بوی وبسایت شما را به وجود می‌آورند و باعث کسل‌کننده بودن یا جذابیت فراوان آن می‌شوند. برای انتخاب تم، در فضای بالای ویرایش، گوشه سمت راست روی گزینه theme کلیک کنید و تم مورد علاقه خود را برگزینید.

برای این که یک سایت سفارشی‌سازی شده داشته باشید، می‌توانید رنگ‌ها و فونت‌های موجود در تم را با کلیک کردن روی آیکون سطل رنگ در کنار رنگ‌های نمونه تغییر دهید و بهترین رنگ طبق سلیقه خود را از داخل پالت انتخاب کنید.

عکس‌ها و محتواهایی را در وبسایت خود قرار دهید.

بهتر است در صورت مشخص شدن موضوع وبسایتی که راه‌اندازی کرده‌اید، تصاویر و محتواهای مرتبطی را نیز اضافه کنید تا بهتر و بیشتر دیده شوید. برای این کار، تب insert را در منو نویگیشن باز کرده و مواردی از درایو خود را اضافه کنید. با سفارشی‌سازی عکس‌ها و متون، می‌توانید در مسیر تبدیل خود به برندی به یادماندنی قدم بردارید.

پیش نمایش وبسایت را چک کنید.

این کار بسیار جذاب است که تغییرات وارد شده در سایت خود را پیش از انتشار آن، ببینید و از بابت رنگ، فونت، اندازه‌ها، رسپانسیو بودن و … مطمئن شوید و سپس آن را انتشار دهید.

ثبت سایت در گوگل

همانطور که تا به اینجای مطلب متوجه شده‌اید، ساخت سایت با گوگل سایت مزایا و معایبی را به همراه دارد و احتمالاً در رقابت با سایت‌های وردپرسی، مغلوب خواهد بود زیرا محدودیت‌های زیادی را به همراه دارد و برای کسب و کارهای حرفه‌ای و سنگین پاسخگو نیست.

در مقابل، سایت‌های وردپرسی علاوه‌بر این که با هزینه بسیار پایین و در کوتاه‌ترین زمان راه‌اندازی می‌شوند، خیلی آپدیت بوده و مشکلات و باگ‌های کمتری دارند. در کنار این‌ها، امکانات و خدمات بسیاری را با تنوع بالا ارائه می‌دهند و استفاده از آن برای تمامی افراد ساده است و کاربران زیادی دارد.

هزینه ساخت سایت وردپرسی

برخلاف ساخت سایت با گوگل سایت که هزینه‌ای ندارد، سایت وردپرسی به هزینه‌های متفاوتی هنگام راه‌اندازی نیاز دارد.

عوامل مختلفی روی میزان هزینه ساخت سایت وردپرسی تأثیر می‌گذارند از جمله این که این سایت برای چه کسب و کاری است و چقدر طراحی آن سنگین است. به علاوه، سئو سایت، قابلیت‌های مختلف سایت، نوع هاست و دامنه مورد نیاز برای هر سایت، زبان‌های سایت و … همگی روی مقدار هزینه راه‌اندازی سایت وردپرسی تأثیرگذار هستند.

شرکت‌های گوناگونی که مشغول ساخت سایت وردپرسی برای کاربران‌شان هستند، از جمله mihanwp, hamyarwp, responsiw, abzarwp و …، نرخ‌های تعیین‌شده‌ای دارند و خود آن‌ها رقم دقیق هزینه‌ها را با توجه به نیاز شما مشخص می‌کنند.

ساخت وب سایت شخصی

افرادی که دست به ساخت وب سایت شخصی زده‌اند، الآن در رقابت با دیگر افراد قطعاً مقام بالاتری دارند چون بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند و با شبکه‌سازی‌هایی که توسط وبسایت شخصی خود با دیگران ایجاد کرده‌اند، ارتباطات گسترده‌تر و پروژه‌های بیشتری را به دست آورده‌اند. کمی ریزبین‌تر اگر شویم، می‌بینیم آن‌هایی که وبسایت شخصی دارند، برای خود در زمینه کاری‌شان تبدیل به برند شده‌اند و ظرف پیشنهادات شغلی‎‌شان لبریز از گزینه‌های متنوع شرکت‌های نامدار است.

ساخت وب سایت رایگان با پسوند com ممکن است؟

ساخت وب سایت رایگان با پسوند com در صورتی ممکن است که طراحی سایت شما با وردپرس انجام شود. اگر کلاس های خصوصی طراحی سایت، وردپرس را یاد بگیرید، خیلی ساده می‌توانید این کار را انجام دهید.

ضمن اینکه بهتر است همیشه در کنار خود یک مشاور ساخت سایت وردپرسی داشته باشید.

مشاوره ساخت سایت فروشگاهی

بسیار مهم است که سایت فروشگاهی سرعت بالایی داشته و حاوی وبلاگ قوی و مفیدی باشد. ریسپانسیو و داینامیک بودن سایت فروشگاهی یکی از شروط اساسی است و از همه مهم‌تر، رویه انتخاب تا خرید و پرداخت باید به گونه‌ای ساده و روان انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *