خرید کابل کواکسیال | ارسال به سراسر ایران

کابل الکتریکی که وظیفه انتقال اطلاعات از نقطه ای به نقطه دیگر را بر عهده دارد، کابل کواکسیال نامیده می شود. نام دیگر این کابل کواکس است. کابل کواکسیال یک کابل کواکسیال است که از اجزای مختلف ساخته شده است. این کابل ها از کانکتورهای داخلی و خارجی تشکیل شده اند. هادی داخلی آن از لایه عایق پلی اتیلن ساخته شده است. اما کانکتور خارجی در بالا قرار دارد و از سیم مسی ساخته شده است. علاوه بر این، دارای روکش پی وی سی هستند. در واقع کابل کواکسیال با یک لایه عایق پلی اتیلن پوشیده شده است که یک ماده عایق نارسانای الکتریکی است. اما در لایه بیرونی یک محافظ رسانا وجود دارد که از کابل محافظت می کند. این هادی به دلیل وجود مس است که می تواند به هم بپیچد یا بپیچد.

خرید کابل کواکسیال | ارسال به سراسر ایران

مشخصات کابل کواکسیال

وجود آبکاری در کابل کواکسیال باعث شده است که هسته مسی این کابل در معرض نویزهای الکترومغناطیسی آبشاری قرار گیرد. همچنین حفظ شده است. کابل کواکسیال در رنگ های سفید، قهوه ای و مشکی موجود است.

تاریخچه کابل های کواکسیال

ریاضیدانی به نام الیور هوئستا کابل کواکسیال را در سال 1880 اختراع کرد. در سال 1940 این کابل برای اولین بار توسط AT&T تولید شد. در گذشته برای انتقال اطلاعات از کابل کواکسیال استفاده می شد که سرعت آن 10 مگاپیکسل بر ثانیه بود. سال ها بعد با پیشرفت تکنولوژی کابل های کواکسیال در انواع مختلف وارد بازار شدند.

مزایای کابل کواکسیال

دوام و پایداری بالا
قیمت مناسب مخصوصا برای تعویض و تعویض کابل کواکسیال
هزینه های نگهداری کابل کواکسیال زیاد نیست.
حداکثر پهنای باند 300 مگاهرتز است
به دلیل پهنای باند وسیع در سیستم های ارتباطی استفاده می شود.
امکان نصب آسان کابل کواکسیال
مقاومت عالی در برابر تداخل الکترومغناطیسی

معایب کابل کواکسیال

جهت نصب کابل کواکسیال باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
این کابل بیشتر برای مسافت های کوتاه استفاده می شود. زیرا ممکن است سیگنال در فواصل طولانی کاهش یابد.
نصب این کابل نسبت به سایر کابل ها دشوارتر است و نیاز به متخصص در این زمینه دارد.
در برخی موارد ممکن است کابل در یک شبکه خط داده کواکسیال از کار بیفتد و در چنین مواردی کل شبکه در معرض خطر قرار گیرد.

انواع کابل کواکسیال

امروزه هر کابل انواع مختلفی دارد. در زیر با انواع کابل های کواکسیال آشنا می شویم.

کابل کواکسیال RF

این نوع کابل برای انتقال سیگنال های فرکانس رادیویی استفاده می شود. تلویزیون همچنین دارای کابل ورودی برای تثبیت RF هست.

کابل کواکسیال ار جی RG 6

کابلی با مقاومت 75 اهم کابل کواکسیال RG6 نامیده می شود. نام دیگر این کابل کابل کواکسیال صدا است. رایج ترین استفاده از کابل صوتی کواکسیال انتقال داده در تلویزیون یا ماهواره هست.

این کابل نازک است و می توان آن را روی دیوار یا سقف نصب کرد.

کابل کواکسیال ار جی RG 59 و RG 60

در صورتی که به دنبال کابلی با بالاترین کیفیت انتقال داده های صوتی و تصویری هستید، کابل های RG60 و RG59 را پیشنهاد می کنیم. این کابل در فواصل کوتاه عملکرد بیشتر و بهتری دارد. به همین دلیل بیشتر این نوع کابل کواکسیال برای ماهواره ها استفاده می شود.

کابل کواکسیال RG11

کابل کواکسیال آر جی RG 11 برای مسافت های طولانی و ارتفاعات استفاده می شود. زیرا در چنین مواقعی عملکرد بهتری دارد. این نوع کابل در مقایسه با سایر کابل های کواکسیال به دلیل ضخامت به راحتی قابل تشخیص است.

کابل هم محور – کواکسیال ترکیبی

رایج ترین کاربرد این مدل کابل نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته می باشد. به همین دلیل به این کابل کابل دوربین مداربسته نیز گفته می شود.

کابل های کواکسیال تعبیه شده موازی با یکدیگر بوده و اطلاعات صوتی و تصویری را به خوبی منتقل خواهند کرد.

ساختار کابل کواکسیال

کابل های کواکسیال را می توان به دو دسته تقسیم کرد.

کابل نازک

کابل های کواکسیال نازک

این نوع کابل کواکسیال دارای قطر 0.25 اینچ می باشد. کابل کواکسیال Thinnet نرم و بسیار انعطاف پذیر است. بنابراین کار با این کابل آسان بوده و در تمامی شبکه ها قابل استفاده است. در واقع کابل Thinnet یکی از کابل های خانواده RG58 است. همچنین؛ مقاومت آن 150 اهم است. مقاومت سیم در برابر جریان های متناوب را امپدانس می گویند. مدل نازک کابل کواکسیال قابلیت انتقال سیگنال تا فاصله تقریبی 158 متر را بدون میرایی دارد.

کابل کواکسیال ضخیم

این مدل کابل کواکسیال دارای قطر 0.5 می باشد. نام دیگر این کابل استاندارد اترنت است. کابل کواکسیال ThickNet انعطاف پذیر است و به دلیل ضخامت هسته مسی قطر آن دو برابر کابل Thint است. در موارد استثنایی از این مدل کابل کواکسیال به عنوان ستون فقرات شبکه استفاده می شود و کاربرد دیگری ندارد.

برای این منظور در انتقال اطلاعات از راه دور به عنوان ستون فقرات یک اتصال شبکه ضخیم استفاده می شود.

قیمت کابل کواکسیال

عوامل زیادی وجود دارد که همیشه بر قیمت یک محصول تأثیر می گذارد. به عنوان مثال: قیمت کابل کواکسیال به سطح مقطع کابل، نوع پوشش کابل و یا مقاومت کابل کواکسیال بستگی دارد. فروشگاه سیم و کابل تهران از شما کاربران گرامی بابت وقت ارزشمندی که برای مطالعه مقاله در اختیار شما قرار داده اید سپاسگزار است. اگر می خواهید قیمت کابل کواکسیال را بدانید می توانید در قسمت لیست قیمت آن ها را مشاهده نمایید.

خرید کابل کواکسیال

اگر قصد خرید کابل کواکسیال را دارید، بهتر است آنها را از فروشگاه های معتبر و باکیفیت خریداری کنید. نکته مهم این است که پس از خرید کابل کواکسیال آن را خودتان نصب نکنید زیرا این کابل حساسیت های زیادی دارد. پس بهتر است این کار را به یک متخصص در این زمینه بسپارید. همچنین برای سهولت در مشاوره و خرید می توانید مستقیما با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *