آیفون 16 پرو احتمالاً به لنز تتراپریسم تله‌فوتو با زوم 5 برابری مجهز می‌شود


«مینگ-چی کو»، تحلیل‌گر معروف اپل، گفته است که احتمالاً هر دو آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس دارای لنز تتراپریسم تله فوتو با قابلیت‌های زوم بهبودیافته خواهند بود. امسال اپل یک سیستم لنز تتراپریسم جدید را برای آیفون 15 پرو مکس معرفی کرد که برای اولین‌بار امکان زوم اپتیکال 5 برابری را به این گوشی می‌دهد. این فناوری به دوربین آیفون 15 پرو اضافه نشده است.

براساس گزارش «مینگ-چی کو»، آیفون 16 پرو دارای دوربین تتراپریسم 120 میلیمتری اپل خواهد بود که محبوبیت این مدل از سری آیفون 16 را در سال 2024 افزایش می‌دهد. فاصله کانونی 120 میلیمتری درحال‌حاضر منحصر به بزرگترین مدل حرفه‌ای اپل، یعنی آیفون 15 پرو مکس است اما انتظار می‌رود در سال 2024 مدل پرو هم این لنز را به ارث ببرد.

لنز تتراپریسم تله‌فوتو در آیفون 16 پرو

شایعه شده بود که به دلیل محدودیت فضا تنها مدل پرو مکس می‌تواند این لنز را در خود جای دهد، اما احتمالاً بازدهی تولید هم بی‌تأثیر نبوده است. به گفته مینگ‌-چی کو، زمانی که تأمین‌کننده لنز Largan در سه‌ماهه سوم سال 2023 سخت‌افزار تتراپریسم را برای آیفون 15 پرو مکس تولید می‌کرد، بازده تولید تنها 40 درصد بود. این بازدهی اکنون به 70 درصد یا بیشتر رسیده است.

اپل در نظر دارد اندازه آیفون 16 پرو را از 6.1 اینچ به 6.3 اینچ افزایش دهد تا فضای بیشتری را برای سخت‌افزار دوربین فراهم کند. با افزایش اندازه و بهبود عملکرد، اپل عواملی را که احتمالاً لنز تتراپریسم را محدود به آیفون بزرگتر پرو مکس نگه می‌دارد، بررسی کرده است.

هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد در سال 2024 لنزهای تتراپریسم را بهتر کند یا نه. یکی از شایعات حاکی از آن است که اپل درحال کار بر روی یک «دوربین سوپرتله‌فوتو» با فاصله کانونی بسیار بیشتر است، اما هنوز هیچ اطلاعات بیشتری درمورد آن منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *