انواع ساپورت سقفی و دیواری سینی کابل

سینی کابل سیستم های مکانیکی انتقال کابل برای کابل های الکتریکی هستند. سینی های برقی به دلیل تنوع در اندازه و ابعاد بر اساس تعداد و نوع کابل ها و یاتاقان های وزن بالا، چیدمان ثابت و کابل کشی دقیق، دوام و طول عمر بالا در تاسیسات برقی ساختمان ها، تونل ها، کارخانه ها و محیط های صنعتی کاربرد دارند. در نصب برقی سینی کابل، طراحی نوع ساپورت بر اساس نیاز پروژه، نوع سقف، ارتفاع آویز، وزن و اندازه سینی کابل تعیین می شود.

سینی کابل باید در طول سفر توسط یک سیستم پشتیبانی (پشتیبانی سینی کابل) پشتیبانی شود. نصب سینی کابل ممکن است به صورت افقی یا عمودی روی دیوار باشد و یا می توان آن را روی سقف نصب کرد. گاهی می توان سینی و نردبان را روی زمین یا سقف نصب کرد. به طور کلی از تکیه گاه های سینی کابل برای حمایت از سینی کابل از سقف یا روی دیوار یا روی رایزر استفاده می شود.

مزایای سینی کابل

سینی های کابل به دلیل ویژگی های فراوانی که دارد، اغلب کارآمدتر از سایر سیستم های انتقال کابل هستند. مزایای کلی سینی های برقی در زیر آمده است:

– تنوع در ابعاد و عرض های مختلف بر اساس نوع و تعداد کابل

– ضد زنگ

– بادوام تر و ماندگارتر

– در ضخامت های بالاتر وزن بیشتری را تحمل می کند

– چیدمان منظم کابل ها روی سینی های کابل

اقتصادی و مقرون به صرفه

لازم به ذکر است که تکیه گاه سینی کابل باید به طور دقیق و با فاصله مناسب برای سینی برق در کل مسیر در نظر گرفته شود. سینی را می توان به صورت عمودی، روی دیوار و یا روی سقف نصب کرد و به عنوان نگهدارنده سینی کابل در پایین سقف، روی دیوار یا روی پله ها استفاده می شود. مشخصات کلی ساپورت های مورد استفاده با توجه به ابعاد سینی و شرایط نصب متفاوت است.

نوع ساپورت سینی کابل

سینی کابل یکی از مهم ترین تجهیزات جابجایی و حفاظت سیم و کابل می باشد که در اکثر محیط های صنعتی و کارخانه ای و سایر محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما باید این را هم بدانیم که سینی کابل های استاندارد مانند سایر تجهیزات الکتریکی نیازمند لوازم جانبی دیگری هستند.

تکیه گاه یکی از این تجهیزات مهم است که بسته به نوع نصب سینی برقی می تواند متفاوت باشد. با افزایش ضخامت ورق سینی کابل، وزن آن افزایش می یابد. بنابراین برای نصب سینی در یک محیط خاص باید از پشتیبانی مخصوص آن محیط استفاده کرد که به صورت زیر ارائه می شود:

1- ساپورت دیواری

برای سینی کابل هایی که در کنار دیوار نصب می شوند از تکیه گاه های دیواری استفاده می شود. از تکیه گاه دیواری T شکل ساده استفاده می شود و می توان آن را به دیوار پیچ کرد و سپس سینی را روی آن قرار داد. تکیه گاه نیاز به لوازم جانبی دیگری دارد که به دیوار متصل شوند. بهتر است قبل از نصب روی دیوار دو نکته را در نظر بگیرید. اولی وزن سینی برقی و دومی اندازه سینی. زیرا هر یک از این دو مورد در انتخاب نوع ساپورت بسیار موثر است. جنس ساپورت همان جنس سینی کابل بوده و به صورت گالوانیزه گرم یا سرد تولید می شود.

2- ساپورت سقفی

ساپورت سقف سینی کابل نوع دیگری از سیستم پشتیبانی است. زمانی که می خواهیم سینی کابل را روی سقف نصب کنیم، این قطعه به عنوان تکیه گاه به نصب سینی کابل در زیر سقف کمک می کند. تکیه گاه های سقفی همانطور که از نامش پیداست روی سقف نصب می شوند. بنابراین توجه به فاصله بین تکیه گاه ها و سایر لوازم ضروری در هنگام نصب این ساپورت سینی کابل بسیار حائز اهمیت است.

در مورد نصب سینی کابل بر روی سقف در صورت کمبود فضا و محدودیت محیط نصب می توان از تکیه گاه سقفی استفاده کرد و سینی کابل را به صورت چند لایه بر روی این سیستم ساپورت قرار داد. در این مدل حداقل فاصله بین هر سطح باید 30 سانتی متر باشد.

آویزهای سقفی به دو صورت قابل نصب هستند. اولین مدل استفاده از میله میله ای (پیچ متریک) است. این میله با رول بولت به سقف پیچ می شود و انتهای آن را از تکیه گاه u شکل عبور می دهیم و با مهره و واشر محکم می کنیم. سپس سینی روی آن قرار می گیرد. مدل دیگر استفاده از صفحه پایه و ستون U شکل است. در این روش ستون به همراه صفحه پایه به سقف پیچ می شود و سپس براکت به ستون متصل می شود تا سیستم ما کامل شود. جنس تمام قطعات نگهدارنده با متریال سینی برق یکسان بوده و به صورت گالوانیزه سرد یا گرم تولید می شود.

ساپورت سقف سینی کابل

لطفا برای اطلاعات بیشتر در مورد لیست قیمت پشتیبانی سینی برق و دریافت هرگونه مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *