از بازگشت مستمری بگیران به کار تا افزایش سن بازنشستگی – خبرگزاری مهر ایران و جهان


میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان بیمه‌های اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص تغییرات سن بازنشستگی بر اساس شرایط حوزه کسب‌وکار و تغییرات جمعیتی، گفت: بی‌ثباتی صندوق با کاهش ضریب حمایتی تقریباً 4.2 همراه بود، در حالی که با افزایش چشمگیر امید به زندگی حدود 75 سال تا 75 سال، تغییری در مجموعه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه با افزایش امید به زندگی، سنوات کاری افراد کاهش می یابد و این به معنای غفلت از سرمایه ملی است، افزود: به جای استفاده از این فرصت، صندوق به چالش کشیده شده است. در عین حال، یکی از مشکلات بازنشستگی پیش از موعد این بود که بیش از 50 درصد از بازنشستگی‌های ما خروج از نیروی کار و بازنشستگی از بخش تجاری بود.

موسوی ادامه داد: ما نباید فرصت اصلاحات و تسویه حساب بیمه ای را که در سیاست ابلاغی امام مطرح شده از دست بدهیم، زیرا هر اتفاقی بیفتد، تعهدات بین نسلی آینده را به ضرر همه مصرف می کنیم. این اصلاحات در نظام بیمه باید با توجه به شرایط صورت گیرد بیاورید جامعه تشکیل خواهد شد.

موسوی درباره اصلاحات پارامتریک و افزایش سن بازنشستگی اظهار داشت: قطعا در اصلاح پارامتریک یا متریک نوساناتی وجود دارد. بیاورید البته این اصلاحات باید در همه ارکان اتفاق بیفتد، نه فقط در کانون توجه کارگران، باید همه بخشهای نظام بیمه را در نظر بگیریم و اصلاحات را با توجه به شرایط ملی که در کشور داریم بسنجیم و اصلاحات همه جانبه ای انجام شود که با این اصلاحات بخشی از مشکلات حل شود.

وی بیان کرد: یکی از راهکارها توسعه حمایت بیمه ای برای آحاد جامعه است. ما ملزم به گرفتن بیمه شدیم. با تلاش همکاران در بخش بیمه اتفاق خوبی افتاد.

وی گفت: هر اصلاحیه ای که در قانون وارد می شود با تسکین همراه است. علاوه بر این، بسیاری از بازنشستگان پیش از موعد با میل به کار برمی گردند. در برنامه هفتم یکسری اصلاحات داریم که بازنشستگان بتوانند دوباره به کار بازگردند و فعالانه وارد کار شوند که البته پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم تصویب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *