8 مزیت اصلی پیانو دیجیتال برای مبتدیان و نوازندگان حرفه ای


خواندن کتاب کاغذی با بوی مطبوع کاغذ لذتی وصف ناپذیر است، اما نباید از محاسن کتاب الکترونیکی، دسترسی آسان و افزایش سرانه مطالعه آن غافل شد. یک بازی پیانوی دیجیتال شبیه این است.

پیانوهای آکوستیک از نظر ظاهر و عظمت، صدا و حس نوستالژیک بسیار ارزشمند هستند، اما پیانوهای دیجیتال نیز توانسته اند جایگاه خود را در بازار موسیقی پیدا کنند. مزایای خرید پیانو دیجیتال برای نوازندگان مبتدی و حرفه ای بسیار زیاد است که در این مقاله قصد داریم تعدادی از آنها را ارائه کنیم.

چرا پیانو دیجیتال برای مبتدیان بهتر است؟

اگر تازه شروع به نواختن و یادگیری پیانو کرده اید، ساز خود را برای اجرا یا درس خواندن به همراه دارید و به دنبال پیانویی با عملکرد ضبط صدا برای ضبط صدایی که می نوازید و شناسایی اشتباهات خود هستید، پیانو دیجیتالی است. بهترین انتخاب برای شما این مال شماست

این پیانو برای افراد مبتدی گزینه مناسبی است زیرا با تسلط بر این ساز می توانند مهارت های خود را ارتقا دهند. پیانوهای دیجیتال بر خلاف پیانوهای آکوستیک دارای ویژگی های فراوانی هستند که به لطف آن به ویژه افراد مبتدی می توانند در نواختن این ساز تسلط و مهارت پیدا کنند.

مزایای پیانو دیجیتال چیست؟

پیانوهای دیجیتال مزایای قابل توجهی نسبت به پیانوهای آکوستیک دارند. این مدل های پیانو بهترین انتخاب برای یادگیری اولیه هستند. هزینه مناسب، وزن سبک و قابل حمل بودن، ایجاد صدای سازهای مختلف و آشنایی گوش و شنوایی با صدای سازهای مختلف، امکان استفاده از عملکردهای مختلف مانند ضبط صدا، هدفون و … از مهمترین مزیت های خرید یک پیانوی دیجیتال

استفاده از این ابزار باعث می شود که نواختن راحت تر و یادگیری پیانو لذت بخش تر شود. در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای خرید این مدل پیانو می پردازیم.

تولید صدا از سازهای مختلف

با استفاده از پیانوهای دیجیتال به راحتی می توان هر نوع صدا را تولید کرد. به عبارت دیگر، هنگام خرید یک پیانو دیجیتال، یک ارکستر کامل در اختیار شما قرار می گیرد، زیرا این پیانو می تواند صدای سنج، ارگ و … را تولید کند. علاوه بر این، پیانوهای دیجیتال نیز این قابلیت را دارند که صداها را با یک کلیک ماوس ترکیب کرده و موسیقی بی نقص و لذت بخشی ایجاد کنند. این مدل پیانو بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال صدایی جدید برای ساز خود هستند.

بدون نیاز به تنظیم و تنظیم

یکی دیگر از مزایای خرید پیانو دیجیتال عدم نیاز به تنظیم و کوک پیانو دیجیتال است. پیانوهای آکوستیک تحت تأثیر محیط خود قرار می گیرند و کوچکترین ضربه، حرکت یا لرزش باعث از بین رفتن آنها می شود.

در حالی که پیانوهای دیجیتال این مشکل را ندارند و پس از راه اندازی، برای مدت طولانی ثابت می ماند، حتی اگر آن را جابه جا کنید یا با خود حمل کنید. این قابلیت پیانوهای دیجیتال آنها را به انتخاب مناسبی برای یادگیری نواختن پیانو برای کودکان تبدیل می کند زیرا تشخیص صدا و آهنگ برای کودکان چندان آسان نیست.

مطالب پیشنهادی بیشتر: فواید یادگیری موسیقی برای سلامت مغز و رشد شخصی

حجم قابل تنظیم

یکی دیگر از مزایای خرید پیانو دیجیتال قابلیت تنظیم صدای آن است. این نوع پیانو دارای فناوری کنترل صدای فردی است و امکان تنظیم صدای خروجی از پیانو وجود دارد. این مزیت به نوازنده کمک می کند تا صدای پیانو را با گوش خود بشنود و بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه ها و اطرافیان، ساز بنوازد و یاد بگیرد.

این مزیت به بازی در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکانی، بزرگ یا کوچک و حتی اتاق خصوصی کمک می کند. قابلیت تنظیم یکی از مزیت های پیانوهای دیجیتال به دلیل فناوری آنهاست و سایر مدل های پیانو این قابلیت را ندارند.

قابل حمل باشد

تحرک یکی دیگر از مزایای پیانوهای دیجیتال نسبت به پیانوهای آکوستیک است. پیانوهای آکوستیک به دلیل چوب طبیعی که از آن ساخته شده اند دارای چکش های بسیار سنگین و کلیدهای سنگین هستند.

وزن پیانوهای آکوستیک به قدری زیاد است که نمی توان آنها را به تنهایی حمل کرد، می توان آنها را 3-4 نفر حمل کرد. پیانوهای آکوستیک در جای خود ثابت هستند و برای جابجایی آنها به قدرت و ابزار خاصی نیاز دارند. در حالی که اکثر مدل های پیانو دیجیتال قابل حمل یا قابل حمل هستند و می توان آنها را به راحتی به مکانی منتقل کرد یا به مکان دیگری منتقل کرد.

حساس به لمس، شبیه به یک پیانو آکوستیک

علیرغم وزن سبک و تفاوت های ظاهری زیاد بین پیانوهای آکوستیک و دیجیتال، از نظر لمسی این پیانوها بسیار شبیه هستند. این ویژگی باعث می شود که نواختن پیانو دیجیتال مانند نواختن پیانو آکوستیک باشد. به خصوص برای مبتدیانی که تجربه زیادی در نواختن پیانو آکوستیک ندارند، این ویژگی پیانوهای دیجیتال یک مزیت است و به آنها کمک می کند تا با لذت و لذت بیشتری بنوازند.

تسلط بر فناوری یادگیری

تکنولوژی به کار رفته در پیانوهای دیجیتال این مدل پیانو را به انتخابی مناسب برای یادگیری تبدیل کرده است. ضبط صدا یکی از فناوری های موجود در پیانوهای دیجیتال برای یادگیری است. این مدل های پیانو قابلیت پلی فونیک بودن را نیز دارند که به هیچ وجه تاثیری در یادگیری با آنها ندارد. علاوه بر این، نوازندگان مبتدی که در اوایل سفر نوازندگی خود فرصت نواختن فلش را دارند، می‌توانند با یادگیری بیشتر نت‌ها و آهنگ‌ها، نقاط ضعف خود را بیابند و از تعداد اشتباهات نوازندگی بکاهند.

کمبود فضا

پیانوهای دیجیتال علاوه بر وزن کم، فضای زیادی را اشغال نمی کنند و این ویژگی یکی از مزیت های مهم آن ها است. این پیانوها حتی برای افرادی که فضای زیادی در خانه ندارند یا در کافه ها، رستوران ها یا هتل هایی که فضای کوچکی برای اجرای موسیقی زنده وجود دارد، انتخاب بسیار مناسبی هستند. ردپای کوچک این پیانوها نیز احتمال آسیب دیدن کیس آنها را کاهش می دهد. پیانوهای آکوستیک با توجه به اینکه فضا را اشغال می کنند نیاز به فضای زیادی دارند و اگر فضای ذخیره سازی آنها کم باشد به دلیل بی احتیاطی و خیس شدن، برآمدگی در سفر و … در نهایت آسیب دیده و از کار می افتند.

قیمت مناسب

هزینه مناسب آخرین و مهمترین مزیت پیانوهای دیجیتال نسبت به پیانوهای آکوستیک است. این مزیت برای نوازندگان مبتدی و افرادی که بودجه زیادی برای خرید پیانو ندارند، اما صدای آن را به سازهای دیگر ترجیح می دهند، مزیت مهمی است. اگر به دنبال ساز برای شروع نوازندگی هستید، قصد دارید با تسلط بر بازی ساز خود را ارتقا دهید و بودجه لازم برای خرید پیانوی حرفه ای و آکوستیک را ندارید، پیانو دیجیتال بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

چگونه بهترین پیانو دیجیتال را تهیه کنیم؟

پس از آشنایی با مزایای پیانو دیجیتال، به مهمترین سوال رسیدیم – چگونه یک پیانو خوب تهیه کنیم. می توان این سوال را نیز مطرح کرد که چگونه می توان یک پیانوی خوب با قیمت مناسب تهیه کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که برای بدست آوردن یک پیانوی دیجیتال خوب اول از همه باید با برندها آشنا باشید. به عنوان مثال برند یاماها انواع پیانوهای دیجیتال را تولید می کند و اکثر محصولات آن با کیفیت ترین هستند. علاوه بر این، هنگام خرید و انتخاب پیانو دیجیتال باید نیازهای خود را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید ابزاری را به طور موقت بخرید تا بتوانید به مرور زمان آن را ارتقا دهید و بر ابزار مسلط شوید، به سراغ مدل های ارزان تر بروید.

ویژگی های مورد نیاز شما از دیگر نکاتی است که هنگام خرید و انتخاب پیانو دیجیتال باید در نظر بگیرید. هر پیانوی دیجیتال بسته به نوع ساخت، مدل و زمان ساخت دارای ویژگی های مناسب برای گروهی از نوازندگان است. به عنوان مثال، به نوازندگان مبتدی توصیه می‌شود که با پیانوهای ساده‌تر با ویژگی‌های کمتر شروع کنند، زیرا برخی از ویژگی‌ها گاهی اوقات باعث سردرگمی آنها می‌شود.

هشدار! این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *