باستان شناسان استون هنج 4000 ساله را در هلند کشف کردند


باستان شناسان هلندی یک بنای مذهبی را کشف کردند که تقریباً 4000 سال قدمت دارد.استون هنج هلند“، که شامل یک گوردخمه (تپه تشکیل شده در گورستان) است. از این تپه به عنوان یکی تقویم شمسی قبلا استفاده شده.

به گزارش گاردین، این تپه که شامل بقایای حدود 60 مرد، زن و کودک است، دارای گذرگاه‌های متعددی است که در گذشته در طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین روزهای سال مستقیماً به روی خورشید باز می‌شدند.

به گفته مقامات شهر تیل هلند که این منطقه 4000 ساله در آن کشف شد، برای اولین بار چنین کشف بزرگی در هلند انجام شد. کاوش های این محوطه باستانی در سال 2017 در روستای کوچکی در 50 کیلومتری شهر اوترخت آغاز شد و اکنون نتایج آن منتشر شده است.

دانشمندان در حین بررسی تفاوت در ترکیب و رنگ خاک رس این منطقه، سه تپه را کشف کردند. تپه اصلی این منطقه حدود 20 متر قطر دارد و گذرگاه های آن در کنار هم ردیف شده اند تا به عنوان تقویم شمسی مورد استفاده قرار گیرند. به گفته باستان شناسان، مردم آن زمان از این تقویم برای تعیین لحظات مهم از جمله تعطیلات و روزهای برداشت استفاده می کردند.

استون هنج هلندی و یافته های آن

تکثیر هنرمند این منطقه

خبرگزاری هلندی NOS در مورد این منطقه گزارش داد:

این تپه شبیه استون هنج است. “ساختمان معروف و اسرارآمیز ماقبل تاریخ بریتانیا همچنین خانه پدیده تقویم خورشیدی.”

دانشمندان همچنین دو بارو کوچکتر را در این منطقه کشف کردند که به گفته آنها برای حدود 800 سال به عنوان گوردخمه استفاده می شد. کشف جالب دیگر آنها یک مهره شیشه ای در یکی از گورها بود که پس از بررسی های بیشتر مشخص شد منشا آن بین النهرین (عراق امروزی) است. همانطور که کریستین ون در لینده، محقق اصلی توضیح می دهد، این مهره چهار هزار سال پیش مسافتی در حدود 5000 کیلومتر را طی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *