کرملین: پرونده جنایی پریگوژین بسته شد. او به بلاروس می رود



دبیر مطبوعاتی کرملین گفت که او از بسته شدن پرونده جنایی فرمانده واگنر خبر داد و گفت که تحت ضمانت شخصی ولادیمیر پوتین به بلاروس خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پرونده جنایی علیه بنیانگذار PMC “واگنر” یوگنی پریگوژین بسته شده است و او با ضمانت نامه به بلاروس می رود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه.

پیاسکوف به خبرنگاران گفت: “پرونده جنایی علیه پریگوژین بسته خواهد شد و او به بلاروس خواهد رفت.” اگر بپرسید چه تضمینی وجود دارد که پریگوژین بتواند روسیه را به مقصد بلاروس ترک کند، باید بگویم که این سخنان رئیس جمهور روسیه است.

این سخنگو افزود: اعضای «گروه واگنر» که در حوادث امروز دخیل بودند به دلیل خدمات برجسته خود در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) روز جمعه یک پرونده جنایی علیه پریگوژین به اتهام تحریک شورش مسلحانه باز کرد. این سازمان اطلاعاتی از خطر تشدید تنش ها در خاک روسیه خبر داد.

اگرچه پوتین قبلاً گفته بود که دست اندرکاران این قیام را مجازات خواهد کرد، پسکوف گفت که معامله با پریگوژین برای جلوگیری از درگیری و خونریزی انجام شده است.
همانطور که خبرگزاری “نووستی” گزارش می دهد، پریگوژین و همه جنگنده هایش مقر نظامی خود را به جنوب شهر روستوف-آن-دون که قبلاً تصرف کرده بودند، تخلیه کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *