فضاپیمای کپستون تصویری خیره کننده از ماه منتشر کرد + عکس


سفینه فضایی سنگ کلاهک در حال چرخش به دور ماه، موفق شد اولین تصویر خود را در 3 می 2023 در طول سفر طولانی خود بگیرد. سفینه فضایی سنگ کلید این فضاپیما توسط شرکت فضایی آمریکایی Advanced Space برای ناسا ساخته شده است و همین شرکت مستقر در ایالت کلرادو ایالات متحده، این فضاپیما را اداره می کند.

کپستون به دور ماه می چرخد ​​و سکوی مناسبی برای ساخت ایستگاه فضایی گیت وی محسوب می شود. همچنین این فضاپیما به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس در حال گردش به دور ماه است. این فضاپیما توانست برای اولین بار در حین چرخش به دور ماه و در یک برنامه آزمایشی مداری خاص و بیضوی موسوم به NRHO که مخفف Right Angle Halo Orbit است تصویری از ماه ثبت کند.

فضاپیمای کپستون اولین عکس از ماه را گرفت

فضاپیمای کپستون در حالی که در مداری بیضوی قرار دارد NRHO و برای اولین بار در 3 می 2023 موفق به ثبت تصویری از سطح ماهواره زمین در هنگام عبور از قطب شمال شد. این کشتی در حرکت خود به قطب های ماه نزدیک می شود.

مدار NRHO بیضوی است و در نقطه تعادل گرانشی دقیق بین زمین و ماه قرار دارد. انرژی کمی برای ماندن در این مدار لازم است. در مدار NRHO، اوج هر هفت روز به یک قطب ماه نزدیک می شود و سپس هر هفت روز یک بار به قطب دیگر ماه نزدیک می شود.

مقامات ناسا می گویند که این آزمایش موفقیت آمیز تا حدی توانایی این سنگ را ثابت کرد. این سفینه فضایی می تواند با قابلیت های خود به خوبی کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *