ابتکار جدیدی از رهبران گروه 7



رهبران “هفت بزرگ” بر سر یک ابتکار جدید برای مبارزه با تهدید اقتصادی توافق کردند.

رهبران گروه 7 با یک ابتکار جدید برای مقابله با تهدید اقتصادی موافقت کردند و متعهد شدند که برای اطمینان از شکست هر بازیگری که تلاش می کند وابستگی اقتصادی را به سلاح تبدیل کند، اقدام کنند و با عواقب مواجه شود.

رهبران در بیانیه ای گفتند، این ابتکار که پلتفرم هماهنگی تهدیدات اقتصادی نام دارد، از هشدار اولیه و به اشتراک گذاری سریع اطلاعات در مورد تهدیدات اقتصادی با اعضایی که به طور منظم برای مشاوره ملاقات می کنند، استفاده خواهد کرد.

رهبران گروه ۷ در بیانیه‌ای پس از نشست هیروشیما ژاپن گفتند: جهان با افزایش هشداردهنده حوادث ناشی از تهدیدات اقتصادی که به دنبال سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌های اقتصادی هستند، مواجه است.

نام چین در این بیانیه ذکر نشده است، اما در جزئیاتی که روز جمعه منتشر شد و طرح پیشنهادی را تشریح کرد، دولت بریتانیا به تلاش‌های چین برای استفاده از قدرت اقتصادی خود در مناقشات سیاسی با استرالیا و لیتوانی اشاره کرد.

این بیانیه همچنین رهبران گروه ۷ را متعهد به تعمیق همکاری در تنگ‌تر کردن زنجیره‌های تامین کرد و خواستار نقش بیشتر کشورهای کم‌درآمد در ارتقای پایداری اقتصادی شد.

آنها از همه کشورها خواستند که اصول شفافیت، تنوع، ایمنی، ثبات، اعتماد و قابلیت اطمینان را در ایجاد زنجیره تامین رعایت کنند.

این گروه همچنین با هدف تعیین استانداردهای جدید برای فناوری های نسل بعدی، با تعمیق همکاری در اشتراک گذاری اطلاعات موافقت کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *