خاطره ای دیگر از حاج قاسم که فیلم شد / شکار مضمون در سفر نوروزی – خبرگزاری مهر ایران و جهان



حسن حبیب زاده یکی از کارگردانان جوان است استقبال مینماید وی در سیزدهمین جشنواره فیلم «100 جشنواره فیلم» در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد فیلمی 100 ثانیه ای با موضوع عید نوروز فیلمبرداری کند چه ایده ای را دنبال می کند، گفت: احتمالا بروم. . برای سفرهای نوروزی در ایام نوروز افراد زیادی به سفرهای دسته جمعی می روند و تجربه نشان می دهد که معمولا این سفرها می تواند به اتفاقات مختلفی منجر شود. بنابراین معتقدم در چارچوب این سفرها می توان موضوعات جذابی برای تولید فیلم پیدا کرد.

این کارگردان که با فیلم کوتاه «ماموریت» توانسته دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند صدمین جشنواره سینمایی را دریافت کند در توضیح این اثر نیز گفت: خاطره سردار سلیمانی در رسانه ها شنیده شد که مطابق با همان خاطره آقا پیرخادی ایده ای به من پیشنهاد دادند. مطابق با همان پلان فیلمنامه را نوشتیم و قطعه تمام شد. البته قبل از یک طرح اصلی دیگر مطابق با همین ایده نوشته شد، اما من و چیتاز فیلمنامه‌ای کاملا متفاوت نوشتیم تا اینکه توانستیم آن را در زمستان امسال وارد تولید کنیم.

وی ادامه داد: فیلم ماموریت مطابق با این خاطره با سردار سلیمانی متفاوت است. خاطره ای که چهره دیگری از حاج قاسم را نشان می دهد. این ایده برای من جذاب بود و معتقدم لذت اصلی برای مخاطب تماشای آن است نه صحبت در مورد آن.

حبیب زاده گفت: از آن زمان به بعد نیاز به فضای برفی داشتیم، محاسبات هزینه ساخت فیلم زمان زیادی را برد، بنابراین پیش بینی می کردیم بتوانیم در شرایط برفی کار را تولید کنیم. وقتی برف ناپدید شد، راه را فهمیدیم لوکیشین که ما انتخاب کردیم کاملا مسدود شده است! در همان روز تصویربرداری باید سایت دیگری را برای کار انتخاب می کردیم.

این کارگردان جوان درباره برنامه های خود برای ورود به عرصه فیلم های حرفه ای و بلند نیز بیان کرد: از سال گذشته پروژه ای مرتبط با یکی از شخصیت های معروف را آغاز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم این اثر را به فیلمی تمام نما تبدیل کنیم. ما همچنان روی فیلمنامه این اثر کار می کنیم. در همان زمان یک سریال تلویزیونی پیشنهاد شد که به مرحله پیش تولید رسانده ایم و احتمالا راه اندازی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *