نمایشگاه برای تمامی طبقات – ایسنا


برای اولین بار ایده های استارت آپی جوانان مورد پذیرش بنگاه های کشاورزی و صنعتی کشور قرار گرفت. رویداد مشکل محور سازمان اقتصادی کوثر به مدت چهار روز پاسخ سوالی را که بسیاری هنوز به آن پاسخی نداده اند برای آگاهان آشکار کرد. اقتصاد چیست؟

به گزارش ایسنا، نمایشگاه با موضوع کوثر صبح سه شنبه (11 اسفند) با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و روحلا دگانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نمایشگاه بین المللی تهران برپا شد. با دستاوردهای شرکت های اقتصادی کوثر و بنیاد شهید. اما ماجرا چه بود؟

به گفته علیرضا یوزباشی، دبیر این رویداد و مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر، مشکلات 37 شرکت این سازمان قبلا احصاء شده بود که شامل 286 نیاز و در واقع 124 نیاز فناورانه بود.

نمایشگاه برای همه اقشار

طی چهار روز برگزاری این رویداد (از دوم تا پنجم اسفندماه) این نیازها توسط شرکت های تابعه سازمان کوثر در زمینه های ماشین آلات برقی، الکترونیک، انرژی، مالی، آموزشی و بیمه، ساختمان و معدن، طیور، صنایع غذایی ارائه شد. . و کشاورزی

و این در حالی است که پیش از این بیش از 292 شرکت علم‌بر در رویداد کوثر ثبت نام کرده بودند و بیش از 250 شرکت از آنها در رویداد نمایشگاه استارتاپ ویکند شرکت کردند و در نهایت این شرکت‌ها برای دیدار با 90 شرکت از 124 شرکت اعلام آمادگی کردند. نیاز . .

امیرحسین قاضی زاده در روز افتتاحیه از آمادگی سازمان اقتصادی کوثر برای ورود به تمامی حوزه های تولیدی شناخته شده از سوی وزارتخانه های صلح و جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: دستگاه هایی که در بنیاد شهید هستند در حال تغییر رویکرد هستند و اکنون در تلاش هستند تا اقدامات استراتژیک انجام دهد. اینها تولید کشور هستند، یعنی از یک طرف بخشی را گرفته اند که از دولت ضمانت می خواهد و از طرف دیگر تولید آن کار هیچکس نیست.

نمایشگاه برای همه اقشار

از سوی دیگر، مکان مرکزی نمایشگاه، حضور استارت‌آپ‌ها و البته دستاوردهای سازمان کوثر اغلب با رفع نیازهای خانواده‌های شهدا و ایثارگران مرتبط بوده است. ناصر فخاری مدیرعامل این سازمان در رویداد مشکل محور خدمات کوثر سامانه بامک بازار مشترک کوثر که در روز اول افتتاح شد، گفت: تمامی محصولات سازمان اقتصادی کوثر در این سامانه عرضه می شود. هم اکنون پایلوت پروژه ما جامعه ایثارگر تهران حدود 100 هزار نفر است که این محصولات با قیمت درب کارخانه به آنها تحویل داده می شود. مرحله بعدی ایثار جامعه کل کشور است. همچنین برای سه دهک پایین جامعه ایثارگر هر سه ماه یک میلیون تومان از کیف پول آنها کسر می شود و می توانند به صورت رایگان خرید کنند. در مرحله سوم همه افراد می توانند در این سامانه خرید کنند و قطعا قیمت آن کمتر از قیمت بازار است. در مرحله چهارم، سایر افرادی که محصولات دارند می توانند محصولات خود را در این سامانه آپلود و عرضه کنند.

نمایشگاه برای همه اقشار

طرح‌های تیم‌های دانش‌بنیان جوان نیز اغلب به نحوی با نیازهای خانواده‌های شهدا و ایثارگران مرتبط بود. به عنوان مثال، یکی از آنها سیستم جذب داوطلبان را اجرا کرد، در حالی که دیگران سعی کردند به چالش های اجتماعی و اقتصادی خود به روش های دیگر پاسخ دهند.

در طول برگزاری نمایشگاه تصاویر و پنل های آماری زنده از مراکز و درآمدهای شرکت های تابعه کوثر به صورت مستمر پخش می شد. مدیرعامل این سازمان بر این باور بود که مبتنی بر سیستمی به نام سیستم مدیریت منابع هوشمند است که به گفته روح الله رحمانی (رئیس مرکز هوش مصنوعی دانشگاه تهران) دلیل وجود آن تعریف متفاوتی از آن است. اقتصاد، که تنها مکان هایی مانند سازمان کوثر، ممکن است در صدر باشد.

البته ماموریت کوثر فقط جوانان دانش بنیان نبود، مدیرعامل این سازمان در مراسم اختتامیه این نمایشگاه به همه رگولاتوری ها گفت: اگر از فردا اطلاعاتی را از ما بخواهند به آنها دسترسی می دهیم تا هر گونه اطلاعاتی را کسب کنند. ، که آنها می خواهند.”

شفافیت مسائل مالیاتی یکی از مواردی بود که فخاری با استفاده از سیستم مذکور به آن توجه کرد و گفت: کسانی که نهادهای انقلابی را متهم به مالیات ندادن کردند، امروز ببینند که سازمان اقتصادی کوثر به عنوان انقلابی اظهارنظر نمی کند. موسسه، اما سیستم خود آن را برای محاسبه و پرداخت مالیات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می دهد.

اما در نهایت چالش های مطرح شده از سوی سازمان کوثر در حوزه کشاورزی و صنعت در میان تیم هایی که سعی در ارائه استارتاپ های خود در این رویداد داشتند، پنج تیم را به پلتفرم برتر رساند. ایتاریار اول شد، بانوکس و سربازان مزرعه دوم شدند و وستاپ و هانرسارا سوم شدند.

بدون شک برندگان این رویداد چالش برانگیز تنها تیم های استارتاپی جوان نبودند. ایستگاه پایانی رویداد موضوع محور کوثر همچنین از دو پروژه و چند شرکت تابعه این سازمان تجلیل شد و این نمایشگاه عصر روز جمعه (14 اسفند) در نمایشگاه بین المللی تهران به کار خود پایان داد، در حالی که شرکت کنندگان گفتند این سفر هنوز به پایان نرسیده است. و ادامه خواهد داشت

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *