هیچ کس نمی داند چه اتفاقی برای مریخ نورد چینی افتاده است


یکی از اعضای تیم چینی در ماه سپتامبر گفت که آنها انتظار دارند جورونگ با زمین تماس پیدا کند زمانی که سطح قدرت آن به 140 وات افزایش یافت و دمای اجزای آن از منفی 15 درجه سانتیگراد فراتر رفت. در ابتدا، چینی ها انتظار داشتند که این اتفاق در اواخر دسامبر، در پایان فصل زمستان و طوفان های گرد و غبار رخ دهد.

محققان اغلب مدل‌هایی از جو مریخ ایجاد می‌کنند که می‌توانند برای پیش‌بینی زمان بیدار شدن فضاپیمای خورشیدی مورد استفاده قرار گیرند، اما Chaid معتقد است که این مدل‌ها ابهامات زیادی دارند و هنوز خیلی زود است که بگوییم مریخ‌نورد دچار مشکل است.

با این حال، یک محقق چینی از تیم علمی Jurong که نخواست نامش فاش شود، به Nature گفت که عدم به روز رسانی رسمی وضعیت مریخ نورد تعجب آور است. آخرین مجموعه از تصاویر جورنگ در ماه ژوئن دریافت شد.

زمانی که مریخ نورد در نهایت با زمین تماس پیدا کرد، دانشمندان آماده خواهند بود. آنها امیدوارند که مریخ نورد به ماموریت خود برای جستجوی سازندهای زمین شناسی غیرمعمول در نزدیکی خود، از جمله دهانه ارواح که به سختی قابل مشاهده است و احتمالاً یک دهانه، ادامه دهد. چاید می گوید: «امیدوارم ژورانگ به مسیریابی ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *