افزایش شدید قیمت کتاب/ مسئولان فکری به حال کنند – خبرگزاری مهر ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام مرتض مطیعی شامگاه شنبه در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور که به همت دفتر ایشان در سمنان برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی و کاهش کتابخوانی تاکید کرد: امروز شاهد افزایش قیمت کتاب و کاهش قدرت خرید مردم هستیم.’

وی با بیان اینکه باید از امکانات کتابخانه های عمومی بیش از پیش استفاده کرد افزود: کتابخانه های عمومی می توانند علاقه مندان به کتابخوانی و فرهنگ کتابخوانی را جذب کنند.

امام جمعه سمنان با توجه به نیاز به کارکردهای جدید کتابخانه می بینم وی گفت: استفاده از امکانات کتابخانه می بینم امکان جذب علاقه مندان به گذراندن دوره های آموزشی مهرات بیشتر است.

مطیعی با بیان اینکه باید از امکانات و فضاهای کتابخانه های عمومی برای توسعه امور فرهنگی استفاده کرد، گفت: با اجرای برنامه های مختلف باید به ویژه جوانان را به کتابخوانی تشویق کرد و این رسالت بزرگ کتابخانه های عمومی است.

وی با اشاره به نقش کتابخانه های عمومی در جامعه گفت: برگزاری کلاس های مهارتی طرح خوبی است که کتابخانه های عمومی باید آن را دنبال کنند.

فعالیت 3800 کتابخانه عمومی کشور

دبیر کل سازمان کتابخانه های عمومی کشور در این نشست گفت: بیش از دو هزار شعبه از این کتابخانه ها تحت مدیریت مستقیم این سازمان است.

مهدی رمضانی تقویت کتابخانه های عمومی به ویژه تجهیز آنها در کنار کتابخانه های سیار روستایی را از دیگر اقدامات در دست اجرا عنوان کرد و گفت: سه هزار و 800 کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *