کمبود دارو تا ماه آینده برطرف می شود – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان نامدار به فعالیت داروخانه های هلال احمر در کشور اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و جمعیت هلال احمر با استفاده از تمام توان در تلاش هستند تا نیازهای جامعه را برطرف کنند. توانمندی هایی که مردم با کمبود مواجه نشوند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر هم اکنون دارای 37 داروخانه فعال در کشور است که اکثر آنها داروی بیماران خاص را توزیع می کنند و خوشبختانه کمبود در این حوزه برطرف شده و 400 دارو که نیاز به توجه بیشتری داشتند رفع شده است. عرضه و تولید، در دستور کار قرار گرفت و تا به امروز 40 درصد کمبودها جبران شده است.

این مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای رفع سایر کمبودها در ماه آینده انجام شده و مردم بتوانند با سهولت بیشتری نیازهای درمانی خود را دریافت کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر ادامه داد: هلال احمر در حوزه دارو همکار و حامی وزارت بهداشت است و از دو طریق تولید و واردات به این قشر کمک کرده است. ارتباط جمعیت هلال احمر با صلیب سرخ جهانی باعث شد تا بتوان دارو را با قیمت مناسب وارد کرد و به دست شهروندان رسید.

وی افزود: در حال حاضر در شرکت سوخهلال با تمام ظرفیت تولید دارو به صورت 24 ساعته انجام می شود و خط تولید یک دقیقه هم متوقف نمی شود تا تعداد داروها در داروخانه ها بیشتر شود.

نامدار گفت: جمعیت هلال احمر با هماهنگی وزارت بهداشت توانستند محموله را جابجا کنند. ضد بیوتیک از منابع معتبر وارد کشور شود و قطعاً هر زمان که لازم باشد برای رفع نیاز مردم این اقدامات را انجام خواهد داد.

را

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *