در سال 2021، مراکز داده گوگل بیش از 15 میلیارد لیتر آب در سراسر جهان مصرف کردند.


سال گذشته، گوگل از میلیاردها لیتر آب برای مراکز داده خود در سراسر جهان استفاده کرد. این مقدار آب برای خنک کردن تعداد زیادی از مراکز داده این شرکت استفاده می شود.

بر اساس یک گزارش جدید، غول موتور جستجوی جهانی در سال 2021 بیش از 15 میلیارد لیتر آب برای مراکز داده خود در کشورهای مختلف استفاده می شود. بیش از 80 درصد از این 15 میلیارد لیتر آب تنها در ایالات متحده مصرف می شود.

این گزارش توسط The Oregonian منتشر شده است که میزان آب مصرف شده توسط مرکز داده گوگل در دالاس، اورگان را نشان می دهد.

میلیاردها لیتر آب برای خنک کردن مراکز داده گوگل استفاده می شود

مراکز داده گوگل

بر اساس این گزارش، گوگل در سال 2021 تنها در این منطقه 1.25 میلیارد لیتر آب مصرف کرده است. پس از شکایت ها، مقامات منطقه قول دادند که این اطلاعات را در آینده در دسترس قرار دهند. این گزارش همچنین حاکی از آن است که مصرف این وجوه طی 5 سال گذشته تقریباً سه برابر شده است. علاوه بر این، این مرکز داده گوگل بیش از یک چهارم کل آب منطقه را مصرف می کرد.

طبق بیانیه رسمی گوگل، مصرف آب مرکز داده این شرکت معادل 29 زمین گلف در ایالات متحده است. باید توجه داشته باشیم که عدد 15 میلیارد لیتری شامل آب دریا نمی شود و گوگل نیز از آب دریا برای خنک کردن مراکز داده خود استفاده می کند.

در حال حاضر بسیاری از مناطقی که مراکز داده شرکت های مختلف در آن قرار دارند با مشکلات مصرف آب خود دست و پنجه نرم می کنند. از این رو به دنبال راه هایی برای کنترل میزان آب مصرفی این تاسیسات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *